زندان دزفول یکی از پر جمعیت ترین زندان های کشور

رئیس زندان دزفول در مجمع عمومی خیرین انجمن حمایت از خانواده زندانیان دزفول، اظهار کرد: مردم و خیرین دزفول همیشه یار و یاور زندانیان بوده اند که این امر جای تقدیر دارد.

محمدسعید سخاوت،افزود: زندان دزفول دومین زندان پرجمعیت استان و یازدهمین زندان پرجمعیت کشور است و ندامتگاه فجر دزفول مجموعه شهرستان های شمال خوزستان یعنی دزفول، اندیمشک و شوش را تحت پوشش قضایی خود دارد.

رئیس زندان دزفول، ظرفیت این ندامتگاه را ۹۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار نفر زندانی از حوزه های قضایی ذکر شده در زندان دزفول حضور دارند.

سخاوت، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد دزفول، اندیمشک، شوش و بخش های الوارگرمسیری و شاوور را  رابه ترتیب ۸۰، ۳۸، ۲۳، یک و دو نفر برشمرد و تصریح کرد: اینها زندانیان جرائم غیرعمدی و به ویژه مالی همچون نفقه، مهریه، چک بلامحل، ضرب و جرح غیرعمد و یا ورشکسته ها و به طور کلی محکومان مالی هستند که بسیاری از آنها بسیار آبرومند و نیازمند کمک های مالی خیرین هستند.

وی یادآور شد: البته جرائم مالی از جمله کلاهبرداری و کشیدن چک بلامحل با نیت کاملا قبلی جرائم عمد محسوب می شوند و شامل این موارد ذکر شده نیستند.

رئیس زندان دزفول با بیان اینکه در سال گذشته ۱ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال ازسوی مردم و خیرین به ستاد مردمی دیه و انجمن حمایت از زندانیان برای آزادسازی زندانیان غیرعمد کمک شده است، افزود: تمام این مبلغ تنها منجر به آزادی هفت زندانی مالی شد چرا که بسیاری از زندانیان که محکوم مالی هستند به دلیل محکومیت های دیه ای، مهریه و امثال اینها نیازمند کمک های بسیار بیشتری برای آزادسازی هستند.

سخاوت در پایان اظهار کرد: جا دارد دست تمنای خود را به سوی خیرین و مردم شهرستان دراز کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات لاینحل خانواده های زندانیان را برطرف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

https://hoorkhabar.ir/600397کپی شد!
96
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.