اعضای منتقد، انتظار همراهی تمام اعضای شورا را نداشته باشند/ مردم خوزستان استاندار ضعیف و غیربومی نمی خواهند

به گزارش هورنیوز ؛ یکصد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز بعد از ظهر روزگذشته با حضور اعضا در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

در این جلسه رامی علاسوند رئیس شورای شهر اهواز ضمن تبریک روز روابط عمومی و ۲۰۱۶-۰۵-۱۷_۱۲-۱۹-۱۳قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر با اشاره به نامه ای خطاب به وی از سوی یکی از جانبازان اهوازی عنوان کرد: یکی از جانبازان در نامه به اینجانب پیشنهادی برای برگزاری جلسات شورای شهر در میان مردم مناطق حاشیه شهر را داشته است.

وی افزود: پیشنهاد می کنم طرحی برای برگزاری جلسات شورا به غیر از جلسه روز دوشنبه که به صورت علنی برگزار می شود، در این مناطق با حضور مردم عنوان شود، تا از نزدیک بتوانیم مشکلات مردم را مرتفع سازیم.

 

همچنین علی ناصری عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: تیم استقلال خوزستان موفق شد با مربی و بازیکنان جوان و بومی خود علیرغم مشکلات موجود، مردم استان را شاد کند.۲۰۱۶-۰۵-۱۷_۱۲-۲۰-۲۷

وی افزود: جا دارد از کادر فنی، بازیکنان، استاندارد سابق خوزستان و تمامی کسانی که این تیم را حمایت کردند، تشکر کنم.

ناصری در خصوص فعالیت های فرهنگی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم چهار صفت خود را بیان کرده است که صفت “خنده” بر همه آنها مقدم تر آمده است، لذا از متولیان فرهنگی درخواست داریم برای شادی مردم برنامه داشته باشند البته شادی که مفسده درآن نباشد و یا تبدیل به یک مقوله سیاسی شود.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: ای کاش شورای تامین مانع برگزاری مراسم تقدیر و تشکر از استقلال خوزستان نمی شد.

 

زیبا صالحپور عضو دیگر شورا، ضمن تبریک قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر و همچنین روز گرامیداشت مقام فردوسی عنوان کرد: فردوسی شاعر حماسی ایران و جهان بود که از ویژگی های شعر او می توان به خِرد و اندیشه اشاره کرد.۲۰۱۶-۰۵-۱۷_۱۲-۲۲-۰۳

وی در ادامه اظهار کرد: از طریق رسانه ها مطلع شدیم در یکی از مناطق شهرداری اهواز تخلفی صورت گرفته است.

صالحپور با بیان اینکه نیروهای شهرداری پاک و خدوم هستند عنوان کرد: مدیران باید نظارت بیشتری داشته باشند تا در زمینه تخلف برای کارکنان شهرداری ایجاد نشود.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به موضوع قطع درختان در اهواز عنوان کرد: قطع درختان نوعی قتل عمد است زیرا با توجه به آلودگی موجود در اهواز، درختان از نیازهای شهر هستند.

وی در ادامه درباره جذب سرمایه گذار خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که باید انجام شود، فراهم کردن شرایط حضور سرمایه گذاران است.

صالحپور افزود: شورا در مدت باقی مانده تصمیماتی اتخاذ کند تا افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری هستند، در این زمینه حضور پیدا کنند.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه عنوان کرد: در فضای مجازی شاهد آن هستیم که افرادی با عنواین مختلف درصدد تضعیف شورا هستند و اظهاراتی مانند استیضاح و سوال کردن را مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه استیضاح و طرح سوال از حقوق اعضای شورا است، اظهار کرد: اعضایی که منتقد موضوعی هستند، نباید انتظار داشته باشند که همه اعضا با آنها همراهی کنند، هیچ کس عملکرد شورا و شهرداری را ۱۰۰ درصد عالی نمی داند اما شورا و شهرداری درحال کار کردن با شرایط موجود هستند.

این عضو شورای شهر اهواز در ادامه با اشاره به حادثه شکستن مجسمه سردار اسعد بختیاری گفت: باتوجه به سوابق ایشان در دوران مشروطه اینگونه حرکات از سوی هرکسی باشد، بی حرمتی به ملت ایران است.

زیبا صالحپور افزود: مسئولین باید در برخورد با این حرکت اقدام کنند.

 

همچنین در ادامه این جلسه غلامرضا سبزعلی ضمن تبریک قهرمانی استقلال خوزستان با اشاره به مشکلات کارگران فضای سبز شهرداری اظهار کرد: این موضوع باعث رنجش اعضای شورا شده است و باید برای آن فکری شود زیرا این کارگران به ما مراجعه می کنند و ما جوابی برای آنها نداریم.۲۰۱۶-۰۵-۱۷_۱۲-۲۴-۰۹

سبزعلی افزود: هرچند ما با ورود این کارگران به شهرداری مشکل داریم اما باید این موضوع به سرعت حل شود.

وی در ادامه گفت: مردم به ما مراجعه می کنند که چرا شهرداری نسبت به چراغانی کردن شهر در مناسبت های مختلف کم کاری می کند.

سبزعلی ادامه داد: باتوجه به نزدیکی به جشن نیمه شعبان از شهردار اهواز می خواهیم دستوری در این زمینه بدهد.

عضو شورای شهر اهواز در خصوص مشکل اتوبوس های شهر اهواز اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ اتوبوس در اهواز فعالیت دارند، که باید در این زمینه فکری اساسی شود زیرا مردم و دانش آموزان مشکل دارند.

وی افزود: در شورای اول، دوم و سوم و پس از آن اتوبوس خریداری شده است اما در این شورا هیچگونه اتوبوسی افزوده نشده است.

غلامرضا سبزعلی در ادامه عنوان کرد: درآمد شهرداری خوب نیست و باید در این زمینه نیز فکری شود زیرا در هر منطقه ای که مراجعه کنیم، با مشکلات مالی مواجه می شویم.

 

حجت الاسلام کاظم سواری در ادامه این جلسه گفت: این پیروزی نباید باعث تضعیف باشگاه شود، عبدالله ویسی باید در این تیم حفظ شود تا این تیم بتواند در سالهای آینده نیز در صدر جدول بماند.

وی افزود: استقلال خوزستان باید کار خود در تیم های پایه نیز گسترش دهد تا افراد بیشتری از استان خوزستان به لیگ برتر بروند، البته باید سازمان ها و ادارات نیز از این تیم حمایت کنند.

۲۰۱۶-۰۵-۱۷_۱۲-۲۵-۲۴حجت الاسلام سواری در ادامه عنوان کرد: تعویض استاندار در دست دولت است و ما نیز حق دخالت نداریم.

سواری اظهار داشت: مردم خوزستان درد و رنج کشیده اند و استاندار ضعیف و غیر بومی نمی خواهند.

این عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: استان خوزستانی که این همه برای کشور مایه می گذارد، حق دارد که استاندار خوبی داشته باشد نه اینکه شخص سوخته ای از استانی دیگر بیاورند.

وی گفت: استاندار خوزستان باید از میان مردم باشد و مشکلات آنها را بداند، نباید کسی روی کار بیاید که سیاسی کاری کند و برای دولت در انتخابات کار کند.

حجت الاسلام کاظم سواری در ادامه با اشاره به مشکل دستفروشان عنوان کرد: دستفروشان در حال حاضر سرگردان اند و وقتی جایی را از آنها گرفته ایم باید جایی دیگر برای آنها فراهم کنیم.

سواری با بیان اینکه مسئولین نباید منکر بیکاری باشند، گفت: باید برای حل این مشکل عزم جدی وجود داشته باشد.

 

همچنین در ادامه این جلسه جانعلی خورشیدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا، با اشاره به مشکل کارگران اخراجی عنوان کرد: طبق قرارداد منطقه ۳ در این خصوص ۱۴۸ نیرو داشته و اعلام کرده اند که مازاد بر نیرو هم نبوده است و اشخاصی که اخراج شده اند از این دست هستند.۲۰۱۶-۰۵-۱۷_۱۲-۲۶-۲۷

وی افزود: در شهرداری این مشکلات وجود دارد و باید یکبار برای همیشه حل شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز در ادامه تصریح کرد: با جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری کلانشهر اهواز کمتر از ۲۰۰ اتوبوس درحال تردد هستند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های مهم شهر اهواز خریداری اتوبوس است.

خورشیدی در خصوص دستفروشان عنوان کرد: دستفروشان از قشر آسیب پذیر اهواز هستند که برای آنان مکان تهیه شده و بحث امنیت آن نیز توسط نیروی انتظامی حل شد، اما اگر کسی آنجا نمی رود مقصر خدمات شهری نیست.

https://hoorkhabar.ir/599550کپی شد!
208
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.