اهانت به مجسمه سردار اسعد توهین به هر ایرانی با اصالت است

به گزارش هورنیوز : ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه مجسمه حاج علیقلی خان معروف به سردار اسعد بختیاری، فاتح تهران در انقلاب مشروطه (در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان-چهارمحال و بختیاری) به دست چند خودسر تخریب شد.

این افراد با حمله به قلعه سردار اسعد، پیشتاز جنبش مشروطه خواهی ایران، مجسمه این قهرمان ایرانی را با تیشه تخریب کردند. در حالی که قرار بود این قلعه در روزهای آتی، به مناسبت هفته میراث فرهنگی تحت عنوان «موزه مشروطیت» افتتاح شود.۲۰۱۶-۰۵-۱۵_۹-۴۹-۴۰

در همین خصوص مهران یاوری فعال اجتماعی به خبرنگار ما گفت: قلعه سردار اسعد بختیاری یا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان، به تاریج پنجم دی ۱۳۵۶ با شماره ۱۵۴۸ در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده و نامگذاری آن به عنوان موزه مشروطه، در شورای فرهنگ عمومی استان چهار محال بختیاری به تصویب رسیده است.

وی اظهار داشت: انقلاب مشروطه، بخشی از تاریخ معاصر ایران است که قوم بختیاری نیز در آن نقش آفرینی کرده‌اند و بخشی از سرآغاز قیام علیه استبداد قاجار، از دامنه کوه‌های بختیاری رخ داده است.

این فعال اجتماعی در بخش دیگر گفت: انقلاب مشروطه در دوره مظفرالدین شاه قاجار و سپس در دوره محمدعلی شاه قاجار، برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه رخ داد که در ‌‌نهایت به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی ایران انجامید.

وی با تکمیل موارد بالا و در اعتراض به این عمل خوسرانه افزود: اهانت به مجسمه سردار اسعد بختیاری بعنوان یک چهره بارز ملی توهینی است بر هر ایرانی با اصالت، ازجمله ایل بزرگ و نامدار بختیارى. پس همه با هم و همه ی اقوام این حرکت زشت و ناپسند را محکوم می کنیم و از مقامات و مسئولین ارشد نظام خواستار رسیدگی عاجل به این پرونده هستیم.

این فعال اجتماعی ابراز امیدواری کرد: ان شاالله برخورد جدی مسئولین و مجازات مسببین راه را برای توهین به دیگر رجال ملی از هر قومی ببندد.

یاوری در پایان گفت: انتظار می رود با رسیدگی و مجازات این افراد، همچون گذشته و بیش از پیش تعامل، خونسردى و جانفشانی را از جوانان نامدار بختیارى (هفت لنگ و چهارلنگ) در حفظ کیان ایران اسلامی نظاره گر باشیم همانگونه که شاعر گفت، گر ایران زمین بختیاری نداشت، گمانم زبخت یاری نداشت.

https://hoorkhabar.ir/599372کپی شد!
156
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.