شورای چهارم عملکرد موفقی داشته است

هورنیوز به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای شهر اهواز: به مناسبت هفته شوراها، اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به همراه شهردار، با آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دیدار کردند و گزارشهایی از فعالیتهای انجام شده شورای چهارم و شهرداری اهواز در محضر ایشان قرائت نمودند.

رئیس شورا: با همراهی مردم، گام های بلندی در جهت کاهش مشکلات عمرانی و توسعه شهری برداشته شده است

در ابتدای این جلسه، رامی علاسوند رئیس شورا ضمن تبریک روز بزرگداشت معلم و تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر (ع)، عنوان کرد: خدا را شکر می کنیم که به ما فرصت داد تا در نظام جمهوری اسلامی خدمت گذار مردم باشیم.

وی افزود: روز نهم اردیبهشت با فرمان امام خمینی (ره) به عنوان روز شوراهای اسلامی شهر و روستا نامگذاری شد.

شورای-اسلامی-شهر-اهواز

علاسوند ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس شورا گفت: در دوره چهارم فعالیت شوراها تصمیمات خوبی در راستای توسعه و عمران شهری اتخاذ و به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: این تصمیمات نه تنها در حوزه عمرانی بلکه در اصلاح و تقویت ساختار تشکیلاتی شهرداری بسیار موثر واقع شده و امروز اهواز به مرز تحول عمرانی رسیده است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: اجرای طرح های بزرگ، کارهای در دست اقدام، گواهی بر این ادعاست و امیدواریم با همراهی مردم شریف، طرح های توسعه ای در شهر استمرار داشته باشد.

رامی علاسوند عنوان کرد: مدیریت شهری اهواز با دو بازوی نظارتی شورا و اجرایی شهرداری، در دوسال و نیم گذشته سعی کرده اند در فعالیت های خود ضمن منافع و رعایت مسائل شهروندان در جهت افزایش اعتماد آنان گام بردارند که الحمدلله در این زمینه سرافکنده نبوده و موفقیت های قابل توجهی را کسب نموده است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر اهواز در درجه اول این توفیق را که در قالب اجرای چندین پروژه بر زمین مانده و طرح های بزرگ و کوچک عمرانی از قبیل پل ها، زیرگذرها، روگذرها، پارک ها و فضای سبز ظهور پیدا کرده است، مدیون مشارکت و همراهی مردم سپس نتیجه اعتماد به شهرداری و اتفاق و اتحاد میان اعضای شورا می باشد.

وی ادامه داد: نهاد مدیریت شهری از جمله نهادهایی است که کارکرد آن دارای نمود عینی به خصوص در بُعد عمرانی است و تصمیمات و مصوبات این شورا و اجرای آن توسط شهرداری تجلی پیدا کرده و مردم آن را به عینه نظاره می کنند.

علاسوند افزود: اگر چه ما معتقدیم اهواز به عنوان مرکز استان هنوز با کاستی هایی مواجه می باشد اما در سالهای اخیر با همراهی و مشارکت مردم، گام های بلندی در جهت کاهش مشکلات عمرانی و توسعه شهری برداشته شده است و تداوم این رویه می تواند سطح بیشتری از موانع توسعه شهری را برطرف نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های ما در شورای چهارم، ارتقاء جایگاه این نهاد در جامعه و در بین دستگاه های اجرایی شهرستان و استان، تغییر نگاه مسئولین نسبت به این نهاد و وظایف و جایگاه آن و همچنین ضرورت همکاری متولیان امور با مدیران شهرداری است که قانوناً باید این همکاری صورت گیرد.

رامی علاسوند در پایان گفت: جا دارد از رهنمودهای حضرت آیت الله موسوی جزایری از ابتدا، میانه و تا پایان، استاندار محترم آقای مقتدایی و فرماندار محترم شهرستان اهواز آقای ارزانی کمال تشکر و قدردانی نمایم.

شهردار اهواز: پروژه هایی که قبلاً آرزو بود انجام شد

سید خلف موسوی شهردار اهواز ضمن تسلیت شهادت امام موسوی بن جعفر (ع) عنوان کرد: ما همیشه خود را مدیون رهنمودهای پدرانه حضرت عالی (آیت الله موسوی جزایری) در ترسیم خطوط و چارچوب ها، هستیم و در این مدت هرجا با مشکلی برخوردیم با الطاف و پشتیبانی های شما مواجه شدیم.

وی افزود: شهرداری موسسه ای است که روزانه مورد رصد شهروندان قرار می گیرد و از صبح تا شب خدمات ما در معرض عموم قرار می گیرد، لذا کوچکترین غفلت و کم تابی نمایان خواهد بود.

شهردار اهواز عنوان کرد: به لحاظ قانونی موسسه شهرداری پاسخگوی منتخبان مردم یعنی اعضای شورای اسلامی شهر است و بنده خود را مکلف کردم همیشه در چارچوب مصوبات شورای شهر به خصوص در تنظیم بودجه باشم.

موسوی گفت: خوشبختانه این شورا همیشه تفریغ های بودجه و مصوبات آن را در زمان خود تصویب می کند.

آیت-الله-موسوی-جزایری

شهردار کلانشهر اهواز خاطرنشان کرد: بودجه کل شهرداری اهواز در سال ۹۱ با فروش نفت به قیمت بشکه ای ۱۰۰ دلار، ۴۶۰ میلیارد تومان با کمک های دولت بوده است، در نیمه دوم سال ۹۲ و پس از روی کارآمدن شورای چهارم ۱۸۰ میلیارد تومان افزوده شد و به ۵۶۰ میلیارد رسید، در سال ۹۳ نیز ۶۹۶ میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرد.

سید خلف موسوی عنوان کرد: با راهبردی که توانستیم وارد یک تعامل سازنده با شورای شهر شویم، تنظیم ده ها لایحه درآمدزایی با این نظر که از افراد ثروت مند پول بیشتری بگیریم تا به اقشار ضعیف کمتر فشار آورده شود.

وی افزود: امسال هم تفریغ بودجه درحال انجام است که انتظار می رود در سال ۹۵ بودجه شهرداری اهواز ۶۷۰ یا ۶۸۰ میلیارد تومان باشد.

شهردار اهواز عنوان کرد: توقعاتی که مردم از شهرداری و شورا دارند طبیعی است و اما ما در این شرایط رکودی کشور نه قرار است و نه می توانیم معجزه کنیم و روند فعلی اتمام پروژه های موجود و اداره شهر است اما در شهرداری و شورای شهر اهواز پروژه هایی که قبلاً آرزو بود انجام شد.

موسوی در ادامه با اشاره به پروژه های درحال اجرای شهر اهواز خاطرنشان کرد: پروژه زیرگذرجواد الائمه به زودی افتتاح خواهد شد، دو پارک بانوان در شهر راه اندازی شد، احداث ۷ فرهنگسرا را آغاز کردیم.

شهردار اهواز گفت: درکل تاریخ شهرداری اهواز ۵۷ مجموعه ورزشی وجود دارد اما در این دوره تاکنون ۴۲ مجموعه افتتاح شده است.

وی در خصوص ترافیک شهری اهواز عنوان کرد: در سال ۹۱ متاسفانه ۱۲۶ نفر براثر سوانح رانندگی در اهواز کشته شده اند و به همین دلیل برای اولین بار ۵۶ دوربین نظارتی، ۴۹ ایستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت، تهیه نرم افزار کامپیوتری کنترل ترافیک و ده ها پروژه مهندسی ترافیک باعث شد که در سال ۹۴ آمار کشته ها به ۹۶ نفر برسند.

ناصری: رئیس جمهور قول، یکپارچه شدن مدیریت شهری و ایجاد درآمدهای پایدار در شهرداری ها را داد

علی ناصری دیگر عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: باید مردم احساس تعلق نسبت به شهر داشته باشند، مردم همانگونه که این حس را در قبال خانه خود دارند، باید این احساس تعلق را نسبت به پارک ها، پیاده روها و المانهای شهری داشته باشند.

وی افزود: حفظ اموال عمومی که از پول خود مردم ایجاد می شوند، باید با استفاده از آموزه های دینی توسط صدا و سیما، دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه ترویج پیدا کند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز با اشاره به دیدار اعضای شورای سراسر کشور با رئیس جمهور به مناسبت روز شوراها خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در این مراسم قول حل دو مشکل، یکپارچه شدن مدیریت شهری و ایجاد درآمدهای پایدار در شهرداری ها است.

صالحپور: قطعاً شهر اهواز با بودجه های موجود شهرداری توسعه نخواهد یافت

زیبا صالح پور عضو دیگر شورای شهر اهواز در ادامه این مراسم با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) برای تاسیس شوراها عنوان کرد: صدور این فرمان از سوی حضرت امام نشان دهنده جمهوریت نظام اسلامی بوده است.

وی افزود: یکسال دیگر انتخابات دوره پنجم شورا برگزار خواهد شد و عملکرد شورای چهارم از دو جنبه مورد نقد قرار می گیرد، یکی از آنها بررسی عملکرد شورا براساس معیارهای خودشان است.

صالح پور گفت: از نگاه دیگر بررسی توسط اعضای شورا انجام می شود که باتوجه به اختیارات و امکانات موجود، عملکرد خوبی داشته ایم یا نه.

وی افزود: شورای چهارم علیرغم افزایش بیش از دوبرابری اعضا، شاید انتظار می رفت درگیری ها و تنش ها بیشتر از گذشته باشد اما خوشبختانه یکی از امتیازات شورای چهارم وجود تعامل میان خود و شهرداری بوده است.

رئیس کمیسیون مشارکت های شورای شهر اهواز گفت: یکی از حرکت هایی که در این زمینه در دوره چهارم شورا انجام شد، ایجاد کمیسیون مشارکت در شورا و سپس ایجاد معاونت مشارکت ها در شهرداری بوده است.

مریم-ابریشم-کار

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: باتوجه به ظرفیت های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی موجود در اهواز، زمینه سرمایه گذاری در آن بسیار زیاد است اما متاسفانه علیرغم داربودن این قابلیت ها شرایطی برای سرمایه گذاری ایجاد نشد البته در این دوره قدم هایی برداشته شد و شورای چهارم توانست زمینه را برای سرمایه گذاری ایجاد کند که در این خصوص با مشارکت بخش خصوصی هتل پنج ستاره و دو برج تجاری و فرهنگی در اهواز احداث خواهد شد.

وی افزود: قطعاً شهر اهواز با بودجه های موجود شهرداری توسعه نخواهد یافت و حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی می تواند زمینه رشد و توسعه شهر اهواز را ایجاد کند.

ابریشم کار: شهرداری اهواز در برنامه هایی که به شورا ارائه می دهد، ایده های بسیار خوبی قرار دارد

در ادامه این مراسم مریم ابریشم کار عنوان کرد: خوشبختانه شهرداری اهواز در برنامه هایی که به شورا ارائه می دهد، ایده های بسیار خوبی قرار دارد و از نظرات شورا نیز استفاده می کنند اما مشکلی که وجود دارد، موضوع بودجه است که نمی تواند این ایده ها را اجرایی کند.

 وی افزود: در دوره چهارم اعتبارات دولتی به شهرداری پرداخت نشده است که از شما (آیت الله موسوی جزایری) خواستاریم با توجه به جایگاهی که دارید انشالله با رایزنی ها و رهنمودهایی که انجام می دهید، بخشی از بودجه های دولتی به شهرداری اهواز تخصیص یابد.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: امیدواریم با تخصیص این بودجه ها، بتوان پروژه هایی که شهرداری با انگیزه مثبتی شروع کرده اما به دلیل کمبود بودجه متوقف یا خیلی کند شده اند، را به پایان رساند.

ابریشم کار خاطرنشان کرد: انتظار میرود که بودجه ای باتوجه به ویژگی های استان و شهر اهواز که در جنگ تحمیلی بسیاری از زیرساخت های آن از بین رفته یا آسیب دیده است را دوباره بازگردانیم.

زمانپور: مردم همه مشکلات فاضلاب را به پای شورای شهر و شهرداری می نویسند

آذر زمانپور با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در شورای چهارم عنوان کرد: از مهمترین اقداماتی که در این دوره صورت گرفته، تاسیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز است که توانسته علاقه مندان زیادی را به خود جذب کند.

وی با بیان اینکه در شهرداری اهواز ۹۰ درصد افراد دیپلم و زیر دیپلم هستند افزود: دانشگاه شهرداری با شناسایی و نیازسنجی تخصص های لازم برای بنده شهرداری در حال و آینده نیازهای شهرداری اهواز را تامین کند.

زمانپور گفت: دیگر اقدامی که در این دوره انجام شد، تبدیل کشتارگاه سنتی به صنعتی اهواز بوده که توانست در کمترین زمان توسط بخش خصوصی تکمیل شود و گوشت سالم و بهداشتی را به مردم ارائه نماید.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکل بیکاری موجود بیان کرد: باید برای بیکاری که درحال تبدیل شدن به یک بیماری است، راه حلی اندیشید زیرا بیکاری درحال فشار بر مردم است.

آذر-زمانپور

وی اظهار کرد: مردم انتظار دارند که مسئولین این مشکل را حل کنند زیرا هویت و استقلال یک جوان شغل اوست و اگر بیکار باشد طبیعتاً این استقلال و هویت را نخواهد داشت که رسانه ملی، اساتید دانشگاه بیشتر باید به این مسائل بپردازند.

آذر زمانپور ادامه داد: مشکل دیگر شهروندان وضعیت فاضلاب است البته مردم به دلیل ناآشنایی با قوانین شورا، تمامی این مشکلات را به پای شورای شهر و شهرداری می نویسند و ما نمی توانیم ورود کنیم.

عضو شورای شهر اهواز گفت: شهرداری باید نسبت به ادامه طرح نهضت آسفالت در تمامی مناطق شهری پافشاری و همت بیشتر کند.

سعادت نیا: در زمینه های جذب سرمایه گذاری، ساماندهی نیروی انسانی، خدمات شهری و زمین خواری موفق نبوده ایم

در ادامه حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا ضمن تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر (ع) عنوان کرد: متاسفانه در بخش هایی ضعیف عمل شده است و این یک واقعیت است که نمونه آن اعتراض های مکرر اعضای شورا بوده است.

وی افزود: متاسفانه در زمینه های جذب سرمایه گذاری، ساماندهی نیروی انسانی، خدمات شهری و زمین خواری موفق نبوده ایم.

*خورشیدی: مسئولین به کمک شهرداری و شورای شهر بیایند تا مشکل بیکاری حل شود

جانعلی خورشیدی گفت: دو مشکل در شهر وجود دارد یکی از آنها بحث افراط و تفریط های موجود است که گویا هزینه کرد ما در این استان از دیگر مناطق بیشتر است.

وی افزود: تلاش کردیم که شهرداری چابک و به روز پاسخ مردم را بدهد اما در این زمینه نیز موفقیت کسب نکردیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری اهواز عنوان کرد: مسئله بیکاری نظام و انظباط شهر را از ما گرفته است اما جا دارد از استاندار، فرماندار، تیم خدماتی شهرداری، معاونت دادگستری و نیروی انتظامی استان به دلیل ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی شهر تشکر کنیم.

وی افزود: قصد داریم تمامی شهر را ساماندهی کنیم، برای این منظور وانت بارهایی که میوه های آلوده زیرگرد و غبار را که سرطانی می شوند به مردم ارائه می کنند، نیز باید ساماندهی شوند.

خورشیدی گفت: مسئولین به کمک شهرداری و شورای شهر بیایند تا مشکل بیکاری حل شود.

ناجی سواری: پیشنهاد می کنم تا اعضای شورا وحدت موجود را حفظ کنند

ناجی سواری در ادامه این مراسم گفت: باتوجه به مدارک و مستندات موجود دوره چهارم و در مقایسه با دوره های قبلی، در شورای شهر چهارم و شهرداری فعالیت ها و پروژه ها بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: هر موقع وحدت بر شورا حاکم بوده است، اعضا موفق تر عمل کردند و لذا پیشنهاد می کنم تا اعضای شورا وحدت موجود را حفظ کنند.

سواری عنوان کرد: دانشگاه شهرداری اهواز نیاز به توسعه فضا دارد زیرا سال به سال به تعداد دانشجویان این مرکز افزوده می شود و مکان فعلی گنجایش این تعداد دانشجو را ندارد.

شورای-شهر-اهواز

حیدری: امیداواریم که شورا و شهرداری در ارتقاء حوزه فرهنگی توجه بیشتری کنند

حسین حیدری گفت: قطعاً عملکرد شورا و شهرداری نقاط ضعف و قوتی دارد.

وی افزود: در بخش فرهنگی سال ۹۴ مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای بخش های عمرانی فرهنگی و جاری و در سال ۹۵ مبلغ ۴۶ میلیارد تومان برای پروژه های فرهنگی و ۱۵ میلیارد تومان نیز برای هزینه های جاری فرهنگی در نظر گرفته شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: امیداواریم باتوجهی که شورا و شهرداری در این زمنیه دارند، در ارتقاء حوزه فرهنگی توجه بیشتری شود.

سبزعلی: اعضای شورا به لوایح ارسالی از سوی شهرداری، رای بالا داده اند و حمایت کردند

غلامرضا سبزعلی با اشاره به عدم تحقق بودجه های مصوب عنوان کرد: تحقق بودجه مانند پیش بینی باران در هواشناسی است که ممکن است علیرغم پیش بینی، به وقوع نپیوندند.

وی افزود: با شرایط رکودی موجود در کشور تحقق تمامی بودجه امکان پذیر نیست و خود دولت نیز در این امر با مشکل مواجه است، اما با این وجود ۶۵ درصد از بودجه تامین شده است.

سبزعلی خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۵ شهرداری اهواز به جز ۵ پروژه زیرگذر و روگذر، پروژه دیگری دیده نشده است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اهواز از اکثریت قریب به اتفاق لوایح ارسالی از سوی شهرداری، حمایت با رای بالا کرده اند.

شیرمردی: در خصوص املاک، از شهردار محترم می خواهیم که کارهای گذشته را ادامه دهد

هوشنگ شیرمردی عنوان کرد: شورای چهارم در بحث املاک شهرداری علیرغم اینکه مشکلاتی از قبل بوده، کارهای خوبی مانند شناسنامه دار کردن املاک انجام شده است، که از شهردار محترم می خواهیم که این کار را ادامه دهد.

وی افزود: در خصوص منابع درآمدزایی شهرداری که هم نیاز شهرداری است و هم ظرفیت آن موجود است و از شما می خواهیم که با حمایت شما راهکارهایی برای حل مشکلات مناطق محروم اهواز انجام شود.

شیرمردی گفت: در این مناطق خانه هایی ساخته شده اند و شهرداری نیز درحال ارائه خدمات است اما باید برای این املاک سند ثبتی صادر شود تا علاوه بر ایجاد منابع مالی برای شهرداری، هم رسماً خدمات شهرداری نیز به صورت بهتر انجام شود.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: امیدواریم درآمد شهرداری افزایش پیدا کند و منابع مورد نیاز آن تامین شوند.

کاظم سواری: در زمان تصدی آقای موسوی به عنوان شهردار، کارهای زیربنایی خوبی صورت گرفته است

حجت الاسلام کاظم سواری عنوان کرد: دوره چهارم با همه اختلاف سلیقه و اختلاف نظر، دوره موفقی تا به امروز بوده است از آن جهت که میان اعضای تضارب آراء خوبی وجود دارد اما در نهایت به نتیجه رسیده می شود.

وی افزود: در دوره چهارم و زمان تصدی آقای موسوی به عنوان شهردار، کارهای زیربنایی خوبی صورت گرفته است، که اگر پروژه های بزرگ موجود به پایان برسند، کارنامه خوب و موفقی به مردم شریف اهواز ارائه خواهیم داد.

حجت الاسلام سواری خاطرنشان کرد: درحال تدوین چشم انداز بسیار خوبی به صورت کاملاً علمی برای شهرداری اهواز هستیم که به وسیله معاونت برنامه ریزی شهرداری و زیرنظر شورای اسلامی شهر اهواز این مورد نیز در حال اتمام است.

وی گفت: اگر این مورد اتفاق بیافتد یکی از کارهای بسیار موفق در دوره چهارم شورا خواهد بود.

 آیت الله جزایری

نماینده ولی فقیه در استان: شورای چهارم برای حل مشکلات موفق عمل کرده است

در پایان این مراسم آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز ضمن تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر (ع) و تبریک مبعث پیامبر اکرم (ص) فرمودند: جلسه بسیار خوبی بود و از نکاتی را که اعضای شورا بیان کردند، استفاده کردیم.

وی افزود: الحمدلله شورای چهارم، شورای موفقی بوده است و از این شورا خاطره شیرینی در ذهن ما وجود دارد.

ایشان بیان کردند: تضارب امری طبیعی است زیرا سازنده است و تا این افکار مختلف نباشد، تکامل ایجاد نمی شود، اما نباید این تضارب آرا خدایی ناکرده به درگیری و تضعیف نیروها کشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خاطرنشان کرد: شورای چهارم از لحاظ متانت، تسالم و تصامح در جهت تکامل و رسیدن به نظرات قوی تر بوده است.

آیت الله موسوی جزایری اظهار کرد: بنده حس بدی نسبت به شورای چهارم ندارم در مقایسه با شوراهای گذشته که خاطرات نامساعدی در اذهان ما است.

وی ادامه داد: باید پروژه های خوب به مردم عرضه شود، مردم نیز شرایط محدودیت امکانات را درک می کنند، اما انتظار دارند که پروژه هایی را از شورا و شهرداری ببینند.

آیت الله موسوی جزایری افزود: برای نمونه پل شهید دقایقی پس از گذشت بیش از یکسال از تعریض آن، هنوز بسیار زیباست و باعث حل مشکل ترافیک در این مسیر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به پروژه های در دست اقدام شهرداری اهوا خاطرنشان کرد: این پروژه ها، پروژه های مهمی هستند و قدم های عمده ای است از کار و فعالیت که باید در تقدیم آنها به مردم تسریع شود که البته وضعیت رکود فعلی کشور و کاهش قیمت نفت در کاهش یافتن عوارض و مالیات نقش به سزایی داشته است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: اگر شهرداری اهواز با این شرایط چند پروژه باقی مانده را تکمیل کند، مراسمی در این خصوص ترتیب دهد و البته صدا و سیما نباید در تبلیغ این پروژه ها کوتاهی کند.

وی افزود: گزارش این کارها باید به مردم برسد زیرا آنان هستند که ولی النعمه و صاحبان این انقلاب هستند.

آیت الله موسوی جزایری افزود: صدا و سیما باید بر تبلیغ این پروژه ها تمرکز کند زیرا یک هنرنمایی از سوی شورای شهر و شهرداری بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: شورای چهارم هم در کار نظارتی  و هم در کار طرح و اداره طریق برای حل مشکلات موفق عمل کرده است.

وی افزود: در جاهایی که نیاز به ریسک بود و شهردار تحمل پذیرفتن آن ریسک را نداشته، شورای شهر وارد شده و این ریسک را پذیرفته اند با رعایت قانون، که کمک های زیادی کرده است.

آیت الله موسوی جزایری با تاکید بر جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد: این کار با حرف درست نمی شود و نیاز به مشوق برای ترغیب سرمایه گذاران دارد.

شورای-شهر-کلانشهر-اهواز

امام جمعه اهواز گفت: در شهرهای دیگر که پروژه هایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود، به آنان مشوق هایی ارائه می شود البته دادن این مشوق ها یک ریسک است و باید علاوه بر شهردار، اعضای شورای و حتی استاندار نیز این ریسک را بپذیرند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: دستگاه های قضایی و حقوقی باید در این زمینه از ابتدا وارد شوند تا پس از انجام کار ایرادی در نحوه انجام پروژه وارد نشود.

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: با بدنبال این موضوع باشیم که از ظرفیت نیروهای استان که مسئولیت و جایگاه کشوری دارند، استفاده کنیم.

https://hoorkhabar.ir/598581کپی شد!
122
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.