رای مردم نشان از بلوغ سیاسی، فارغ از هرگونه قوم گرایی بود/ ثبات مدیریتی در شهرداری اهواز باید حاکم شود

به گزارش هورنیوز – یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز، ظهر امروز در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

در این جلسه سید محمد جواد رضوی عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک روز کارگر و گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت روز معلم عنوان کرد: منش معلمی شهید مطهری راه، روش و چراغ هدایت ماست.

وی افزود: متاسفانه علیرغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر رفع مشکلات معلمان، دولت ها تاکنون در این زمینه اقدام مناسبی انجام نداده اند.

رضوی خاطرنشان کرد: معلمان نقش مهمی در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی داشته اند و امروز نیازمند توجه عاجل هستند تا به دور از دغدغه های زندگی بتوانند هدایتگر قشر نوجوان دانش آموز ما باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز ادامه داد: محتوای آموزش باید به گونه ای تدوین شوند تا آموزش و پرورش ما همانگونه که امام راحل فرمودند کارخانه انسان سازی باشد.

وی افزود: حضرت امام فرموده اند تربیت مقدر بر تعلیم است و رهبری بر جایگاه پرورش تاکید کردند، اما متاسفانه تاکنون به امر تربیت توجه ای نشده است.

سید محمد جواد رضوی خاطرنشان کرد: هرچند دولت با تنگنای مالی مواجه است اما باید اذعان کرد مدارس ما با مشکلات زیادی از قبیل عدم پرداخت سرانه و مشکل در پرداخت قبوض و… روبرو هستند.

 

در ادامه این جلسه جانعلی خورشیدی عضو دیگر شورای شهر اهواز با اشاره به روز جهانی کارگر گفت: پاسداشت روز جهانی کارگر برخواسته از مبانی اعتقادی و ارزش های ملی است.

وی افزود: کارگران زمینه ساز پیشرفت کشور هستند.

خورشیدی در ادامه با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، خاطرنشان کرد: از صمیم قلب از تمامی مردم ولایت مدار و شهید پرور اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تشکر می کنم و برنده اصلی در این انتخابات مردم بودند لذا باید به آنان تبریک گفت.

رئیس کمسیون خدمات شهری شهرداری اهواز پیشنهاد داد که منتخبین جدید مردم اهواز در جلسه شورای شهر حضور یابند تا مشکلات را با آنان مطرح کنیم.

جانعلی خورشیدی در ادامه عنوان کرد: تاکنون دوبار از سوی شهرداری اهواز فرمان نهضت آسفالت را شنیدیم اما اکثر مردم درحال حاضر از وضعیت آسفالت شهر گلایه دارند که به حق است.

وی با بیان اینکه شهردار باید پاسخگوی این وضعیت باشد، افزود: تاکی باید گلایه های مردم در این خصوص را بشنویم. متاسفانه ورودی های شهر نیز وضعیت خوبی ندارند.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: در عصر گفتگو چرا باید مقابل مغازه ها و منازل مردم موانع بتونی (نیوجرسی) گذاشته شود، وقتی هم در این خصوص به شهردار می گوییم، گفته می شود که در فلان شهرها نیز این اتفاق افتاده است، عصر, عصر گفتگو است نه نیوجرسی گذاشتن درب اماکن.

خورشیدی در ادامه گفت: چرا باید فردی با مدرک دیپلم در رأس یک سازمان شهرداری باشد، کسی که باید مطالبات مردم را بگیرد، باید حداقل مدرک لیسانس مرتبط داشته باشد.

وی افزود: این غده سرطانی در شهرداری اهواز باید معالجه شود، شهردار باید در تمامی جلسات شورا شرکت کند.

خورشیدی  پایان از استاندار، معاون خدمات شهری شهرداری و فرماندار اهواز برای ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی شهر تشکر کرد.

 

در ادامه جلسه علنی شورای شهر اهواز علی ناصری در تذکری به شهردار اهواز عنوان کرد: ثبات مدیریتی در شهرداری اهواز باید حاکم شود تا کمترین عزل و نصب ها صورت گیرد.

وی افزود: آنجایی عزل صورت گیرد که آن مدیر کارنامه خوبی نداشته باشد نه اینکه مدیری توانمند کنار گذاشته شود و مدیری ضعیف تر سرکار آید.

ناصری در ادامه با اشاره به لزوم نگهداری از فضاهای شهری گفت: وضعیت نگهداری، از فضاهای سبز، پارک ها  و المانهای شهری اهواز مناسب نیست البته برخی از شهروندان این موضوع را رعایت نمی کنند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس عنوان کرد: رای مردم نشان از بلوغ سیاسی، فارغ از هرگونه قوم گرایی بود، انتخابات مجلس به معنای تغییر بود و مردم اهواز نشان دادند نمی خواهند که نطق های آتشین بدون عمل بشنوند.

وی افزود: مردم استان باصدای بلند اعلام کردند که خواهان تغییر وضعیت موجود هستند و باکسی تعارف ندارند.

ناصری گفت: منتخبین جدید باید به مشکلاتی مانند؛ نبود سیستم جامع فاضلاب شهری، لایروبی کارون، پیرترین پروژه شهری یعنی مترو که نشان از ناکارآمدی دولت ها است توجه کنند.

 

همچنین در ادامه این جلسه حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا دیگر عضو شورای شهر اهواز گفت: در طول سه سال گذشته بارها بابت رفتار شهردار در خصوص موضوعات مختلف تذکر داده ایم، بارها نصیحت دلسوزانه دادیم اما گوش شنوایی نبود زیرا اگر بود جواب می داد.

وی خطاب به اعضای شورا گفت: در این یکسال باقی مانده یا در خصوص شهردار صحبتی نکنید یا قاطعانه از اختیارات خود استفاده کنید.

سعادت نیا ادامه داد: استاندار خوزستان پروژه قطار شهری اهواز را اتمام حجت کند، چرا استاندار و شهردار در این زمینه تعارف می کنند.

 

https://hoorkhabar.ir/598423کپی شد!
54
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.