زیرمیزی بگیری پزشکان ادامه دارد

محسن خلیلی افزود: اگرچه در خیلی از استان ها زیر میزی به صفر رسیده و در برخی از استان ها بسیار کم شده، اما مواردی از وجود زیرمیزی در سال ۹۴ داشته ایم.
وی تصریح کرد: سامانه ۱۶۹۰ به عنوان یک مرجع برای اعلام شکایات مردم در بخش درمان است و بسیاری از مردم شکایات خود مبنی بر زیرمیزی گرفتن پزشکان را به این سامانه اطلاع می دهند.
وی اظهار داشت: حدود ۵۰۰ مورد تماس در سال گذشته با این سامانه برقرار شده که ۹۰ درصد این تماس ها برای اعلام از نارضایتی و رسیدگی به مشکلات درمانی مردم بوده است و حدود ۴۰ مورد شکایت برای زیرمیزی بوده است.
خلیلی خاطرنشان کرد: شکایات مردم به ویژه در موضوع زیرمیزی در ستاد ۱۶۹۰ و دادسرای مربوط به سازمان نظام پزشکی مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت ۲۷ مورد از شکایات مربوط به زیرمیزی گرفتن پزشکان تایید شد.
قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: همچنین در نهایت ۲۲ مورد از شکایات مربوط به زیرمیزی منجر به صدور حکم شده و به همین خاطر پزشکان زیرمیزی بگیر از سه ماه تا یکسال محروم از کار می شوند.
خلیلی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از فعالیت پزشکان محروم از کار طبابت، به مراکز درمانی سطح کشور محرومیت این افراد از کار اعلام شده است.
وی گفت: اغلب مردم از وجود سامانه ۱۶۹۰ و اعلام شکایات خود اطلاع دارند و ۹۰ درصد تماس ها مربوط به مشکلات درمانی آنان است و خواستار رسیدگی به مشکلات خودشان هستند.
همچنین ایرج خسرونیا رئیس هیات بدوی رسیدگی به شکایات پزشکی هفته گذشته در یک نشست خبری از کاهش میزان شکایت های مربوط به موضوع زیرمیزی گرفتن پزشکان خبر داد و گفت: مجموع شکایات مربوط به حوزه پزشکی از آبان ماه سال ۱۳۹۳ تا پایان اسفندماه سال گذشته بیش از ۱۰ هزار مورد بود که از این میزان ۱۰ درصد به زیرمیزی پزشکان مرتبط می شد که این میزان نیز پس از رسیدگی کارشناسان وزارت بهداشت به کمتر از چهار درصد رسید.
خسرونیا افزود: به طور کلی شکایات مربوط به زیرمیزی پزشکان به یک تا ۲ درصد کل شکایات حوزه پزشکی کاهش یافته است اما در مقابل شکایت از بیمارستان ها به خاطر هزینه های درمانی و بستری افزایش داشته اشت.
وی تاکید کرد که هیچ پزشکی حق گرفتن مبلغی از بیمار را در خارج از بیمارستان ندارد و همه پزشکان حتی پزشکان بسیار معروف و برجسته در مقابل قانون یکسان هستند، ادامه داد: مواردی از محکومیت پزشکان به نام داشته ایم که طی آن به سه تا ۶ ماه محکوم شده اند.

 

ایرنا
https://hoorkhabar.ir/598374کپی شد!
104
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.