کمک ۶ میلیاردی خیر دزفولی ۶ میلیارد ریال برای ساخت مرکز درمانی

مرکز بهداشتی درمانی امام حسن مجتبی(ع) با ۶۴۰ مترمربع زیربنا به همت حاج محمد حافظیان از خیرین حوزه سلامت دزفول در بخش مرکزی این شهرستان ساخته شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول روز شنبه در آیین افتتاح این مرکز بهداشتی درمانی در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:طبق نیازسنجی های صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی دزفول برنامه های بلندمدت،میان مدت و کوتاه مدتی را بر اساس نیازمندی های منطقه و توانمندی موجود در دستور کار قرار داده است.

یوسف پریدار افزود:حدود ۲ سال پیش شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول از جمله شوش ،گتوند و دزفول از امکانات درمانی و بهداشتی مناسبی برخوردار نبودند به گونه ای که شهرستان گتوند با ۷۰ هزار نفر جمعیت بیمارستان نداشت که با تلاش انجام شده در ماههای اخیر با حضور وزیر مربوطه از بیمارستان کارون گتوند بهره برداری شد .

وی با اشاره به اینکه نیازهای بهداشتی شهرستان گتوند تکمیل شده است گفت: بیمارستان نوپای کارون گتوند در حال حاضر نیاز به حمایت و پشتیبانی پرسنل کهنه کار دزفول دارد تا بتواند خدمات قابل قبولی ارائه کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد:در شهرستان شوش نیز عقب ماندگی بسیاری در ۲ سال اخیر وجود داشت و مردم این شهرستان تنها از خدمات بیمارستان نظام مافی با بیش از ۴۰ سال قدمت بهره مند بودند که از زیرساخت مناسب برخوردار نبود که با تلاش و پیگیری انجام شده بطور کامل بازسازی شد و از زیرساخت های لازم همراه با چهار اتاق عمل جدید ، هتلینگ ، پیشرفته ترین دستگاه های جراحی، تصویر برداری ، سی تی اسکن برخوردار می باشد.

وی افزود:برای بازسازی اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش نیز در روزهای اخیر مجوز اخذ پنج میلیارد ریال اعتبار گرفته شد که با جذب این اعتبار اورژانس این بیمارستان نیز بازسازی خواهد شد.

پریدار افزود:شهرستان ۲۰۰ هزار نفری شوش ۱۹ خانه بهداشت کم داشت که در مدت یکسال اخیر ۱۹ مرکز بهداشت ساخته شده و شش مرکز بهداشت دیگر نیز در ماه آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه اعتبار ساخت شش مرکز بهداشتی دیگر در شهرستان شوش نیز اخذ شده که بزودی ساخت آنها آغاز خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول همچنین از پیشرفت ۳۰ درصدی بلوک زایمانی و کلینیک ویژه شوش خبر داد و گفت:بیمارستان دوم شوش به دلیل کمبود اعتبارات و تجریم های ظالمانی غرب رها شده بود که امیدواریم با همت مسوولان مربوطه بزودی وارد مراحل اجرایی شود.

وی گفت:شهرستان دزفول نیز تنها یک بیمارستان ۴۲۵ تخته دارد که در اکثر مواقع این تخت ها ۱۰۰ درصد اشغال بوده و بیماران بسیاری در حالت انتظار بسر می برند.

وی افزود:با سیاست های دانشگاه ساخت بیمارستان دوم این شهرستان با همکاری و تعامل بنیاد برکت و وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار قرار گرفت که طراحی بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی دزفول با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده که امیدواریم طبق برنامه ریزی صورت گرفته طراحی این بیمارستان در شش ماه آینده انجام و تا چهار سال دیگر به مرحله بهره برداری برسد که در صورت بهره برداری از این بیمارستان نیاز به تخت بستری تا ۳۰ سال آینده در شمال خوزستان مرتفع خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:۲۲ خانه بهداشت در دزفول کم بود که این خانه های بهداشت ساخته شدند ضمن اینکه بلوک زایمان دزفول با اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی همچنین از پیشرفت حدود ۴۰ درصدی کلینیک ویژه دزفول خبر داد و گفت:با راه اندازی این کلینیک خدمات سرپایی،تخصصی و فوق تخصصی ارائه خواهد شد .

پریدار افزود:با وجود فعالیت های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان دزفول برخی افراد معتقدند دولت در دزفول هیچ فعالیتی در حوزه بهداشت و درمان انجام نداده است که این تفکر اشتباهی است و اقداماتی بسیاری در این حوزه از سوی دولت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی به تنهایی جوابگوی نیازهای منطقه نمی باشد از افراد خیری که بصورت داوطلبانه در حوزه سلامت هزینه می کنند تقدیر کرد.

در این آیین از فعالان و حامیان سلامت شهرهای شوش،دزفول و گتوند با اهدای هدایایی تجلیل بعمل آمد.

رضا نجاتی فرماندار شوش نیز در این آیین به عنوان فرماندار نمونه در حوزه سلامت و رییس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوش مورد تجلیل قرار گرفت.

 

ایرنا
https://hoorkhabar.ir/598173کپی شد!
63
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.