بخش هایی از سرای دادرس اهواز در آتش سوخت

در خیابان عبدالحمید و مرکز شهر اهواز خانه‌های متعددی از دوره‌های قاجاریه و پهلوی به جا مانده که بخش ناچیزی از آن‌ها به ثبت رسیده‌ است. “سرای دادرس” یکی از این بناهای تاریخی شهر اهواز است که تاکنون فقط به ثبت رسیده و در نگه‌داری و مرمت آن کوتاهی شده‌ است.
از این بنای تاریخی هم‌اکنون به عنوان انبار کسبه بازار عبدالحمید اهواز استفاده می‌شود.
در همین باره مالک بخشی از «سرای دادرس» اظهار داشت: جمعه گذشته (۹ بهمن ۹۴) ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح “سرای دادرس” دچار آتش سوزی شدید شد.
۲۰۱۶-۰۲-۰۷_۰۹-۴۵-۲۷
عبدالحسین حاجی‌نجف گفت: طبق نظر آتش‌نشانی به علت فرسوده بودن سیم‌های برق آتش‌سوزی رخ داده است و هم‌اکنون نصف بیشتر حیاط و دو اتاق آن کاملاً سوخته است و سقف انباری و یک اتاق آن هم ریخته است. در این مدت میراث فرهنگی هم از بنا بازدید کرد اما هنوز کاری صورت نگرفته است.
 مالک بنا توضیح داد: البته قبل از این که این بنا دچار آتش سوزی شود به میراث فرهنگی اعلام کردیم که حاضریم با هزینه خودمان مرمت کنیم و نامه‌نگاری هم کردیم.
 او خاطرنشان کرد: در زمان ریاست پیشین میراث فرهنگی خوزستان دالان ورودی بنا مرمت شد و بعد از آن با این که نیاز به مرمت داشت دیگر ترمیم نشد. بارها کارشناسان و معماران به این جا آمدند و از بنا دیدن کرده‌اند و اعلام کردند به مرمت نیاز دارد اما متأسفانه به دلایل مختلف آن را مرمت نکردند. اگر هر چه سریع‌تر رسیدگی نشود بنا کاملاً مخروبه می‌شود.
۲۰۱۶-۰۲-۰۷_۰۹-۴۵-۵۳
حاجی‌نجف گفت: انتظار داریم که میراث فرهنگی برای ترمیم بنا اقدام کند. ما هم حاضریم بخشی از هزینه مرمت را هم بپردازیم و با همکاری میراث فرهنگی بنا را مرمت کنیم. فقط مجوز را به ما بدهند.
۲۰۱۶-۰۲-۰۷_۰۹-۴۶-۲۷
۲۰۱۶-۰۲-۰۷_۰۹-۴۶-۵۰
https://hoorkhabar.ir/595742کپی شد!
136
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.