صدای مقتدایی هم درآمد!

به گزارش هورنیوز: استان خوزستان از دیرباز با شهرسازی و خدمات دهی به شهروندان دچار مشکل بوده، و گویی مسئولین مربوطه از حل این موارد عاجزند؟!

در ادوار گذشته و روی کار آمدن شوراهای اسلامی در شهرهای استان خوزستان، این نهاد همیشه با حواشی بسیار همراه بوده و نهایت این تقابلها به انتخاب شهرداران ختم می شده و یا بعضاً اعمال قانون و انحلال شورا را در پی داشته است.

باتوجه به اینکه شهرها یا استانهایی مثل اصفهان برای استانی همچون خوزستان در انتخاب نماینده مجلس، شورا و شهرداران می تواند الگو باشد، انتظار می رود شهروندان خوب استانمان با تبعیت از این رسم، افراد انتخاب شونده را با دقت و وسواس بیشتر مسئولیت دهند.

استان خوزستان بیش از پیش به شهردارانی احتیاج دارد که به دنبال سیاسی کاری نبوده و بتوانند بدون در نظر گرفتن حزب، گروه یا … خدمات در خور تحسینی به شهرهای استان ارائه دهند.

انتخاب شهرداران باید به نفع شهر و شهروندان باشد، نه برای راضی نگه داشتن عده یا شخصی خاص تا بازخوردش به ضرر شهر و ساختار آن نباشد. همچنین انتخاب شهردار سیاسی یا … باعث انتخاب معاونین و مسئولین نا کارآمد و جریانی می شود که در نهایت منجر به بر آشفتگی شهر می گردد.

استان خوزستان نمونه بارز این انتخابات بوده و در حال حاضر از این موضوع رنج می برد، که البته به جز در یک برهه از زمان، آن هم در  شهرهایی مثل اهواز(کتانباف) و دزفول(دوایی فر) که مردم به نیکی و بیداری شهردار و مدیرانش اذعان دارند، اغلب اوقات رنج و مشقت بسیاری به شهر های خوزستان از بابت این انتخابات وارد آمده است.

باتوجه به اتفاقات دو سال و اندی گذشته در شورای های استان و نارضایتی شهروندان از عدم خدمات دهی و… استاندار خوزستان کاسه صبرش لبریز شده و گفت: متاسفانه به دلیل کاربری های نامطلوب در این استان آشفتگی فرهنگی، اقتصادی، رفتاری، ناهنجاری های اجتماعی و تعارضات بسیاری را مشاهده می کنیم.

عبدالحسن مقتدایی با بیان اینکه نقاط مختلف در کلانشهر اهواز هیبت نداشته و مانند یک شیر بی یال و کوپال شده و متأسفانه خدمات رسانی ما در مناطق شهری متوقف است افزود: اوضاع و احوال شهرداری های ما نه فقط در اهواز بلکه در سایر شهرها به لحاظ نیاز به درآمد دارای مشکل است، و بعضاً دست به اقداماتی در قالب تراکم فروشی زده می شود.

وی گفت: در برخی نقاط هجمه جمعیت اداره شهرسازی را تحت تأثیر خودش قرار داده است.

استاندار خوزستان افزود: ارزش های خدادادی در این استان بسیار زیاد است ولی باید کسانی در خوزستان مستقر باشند که استقرار در این استان برای آنها اولویت داشته باشد.

به گزارش هورنیوز: اکثر شهرهای خوزستان تشنه خدمت بوده، و  از شهرداران انتظار می رود با پیدا نمودن راهکارهای درآمدزایی، غلبه بر فقر فرهنگی و منصوب نمودن مدیران توانمند اجرایی و غیر سفارشی، آغازگر نهضت بزرگی در استان خوزستان باشند، تا نام آنها همچون کتانبافها سالهای سال در ذهن مردم نقش ببندد و بماند.

https://hoorkhabar.ir/595298کپی شد!
146
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.