احکام شهرداران مدارس توسط شهردار اهواز اهدا شد + تصاویر

به گزارش هورنیوز ؛ در این مراسم که به همت مدیریت آموزش شهروندی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری برگزار شد شهردار اهواز ، معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری ، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز ، مدیران شهرداری و دانش آموزان مقطع متوسطه اول (راهنمایی) که در طرح شهردار مدرسه شرکت کرده بودند حضور داشتند. در این مراسم موسوی شهردار اهواز با اشاره به اینکه شهرداری با همکاری مردم کارهایش را انجام میدهد گفت: طرح شهردار مدرسه که در مدارس برگزار می شود انشاا… تمرینی باشد برای روزی که شما دانش آموزان شهردار اهواز شوید.

وی در ادامه گفت:ما به نمایندگی از شما وظایف خودمان را انجام می دهیم که یکی از بخشهای اصلی وظایفمان کارهای فرهنگی است. شهرداری در زمینه عمرانی از ۲ سال پیش تا کنون کارهای بسیار بزرگی انجام داده است از جمله ساخت پل شهید دقایقی که ظرف یک سال انجام شده، تقاطع جوادالائمه،پروژه شهید بندر، تقاطع ولایت، زیرگذر شریعتی که برخی انجام شده و برخی در حال انجام است و مجوز ساخت ۵ تقاطع دیگر را از شورای شهر دریافت کرده ایم. مردم اهواز منتظر انجام کارهای بزرگ بودند که امروز این اتفاق رخ داده است.

۲۰۱۶-۰۱-۳۱_۱۱-۳۲-۰۸
شهردار اهواز افزود: همچنین طی این مدت ۴۳ مجموعه ورزشی را در شهر اهواز در دست ساخت داشته ایم که ۱۲مجموعه در دهه فجر افتتاح خواهند شد. احداث۷فرهنگسرا و ساختمانهای اداری و کشتارگاه که در حال ساخت می باشند نیز بخش دیگری از اقدامات ماست. شهرداری طی این مدت علاوه بر تکمیل کارهای نیمه تمام، اقدامات اساسی و بزرگی نیز داشته است که همه این اقدامات با وجود رکود اقتصادی که در شهرداری حاکم بوده صورت پذیرفته است.

موسوی با تاکید بر اینکه این اقدامات به پشتیبانی مردم عزیز اهواز صورت گرفته افزود: ما برای این کارهای عمرانی از هیچ کس جز مردم کمک نگرفتیم. این اقدامات با عوارض مردم صورت گرفته و مردم سنگ تمام گذاشتند تا با وحدت بین شهرداری و شورای شهر کارها با قدرت پیگیری شود. انشاا… این دوره یکی از طلایی ترین دوره های شهرداری اهواز باشد زیرا هم ثبات مدیریتی حاکم است و هم کارآمدی.

وی با اشاره به هزینه های بالای جمع آوری زباله در اهواز گفت: در شهر اصفهان هر ۳ روز یکبار زباله ها جمع آوری می شود در حالی که در اهواز هر روز یا دو مرتبه در روز این کار صورت می گیرد که هزینه های بسیاری دارد. در بودجه سال ۹۵ مبلغ ۹۳ میلیارد تومان برای جمع آوری زباله در نظر گرفته شده است .البته فرهنگسازی برای پاکیزه نگهداشتن شهر باید از خانواده ها و مدارس آغاز شود تا شهر زیبا را با آرزوهای زیبایی که در دل شماست بسازیم.

در ادامه موسوی شهردار اهواز به سوال یکی از معاونان مدارس در خصوص آلودگی هوا نیز پاسخ گفت.

آهن جان معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز نیز ضمن تبریک به شهرداران مدارس گفت: خوشبختانه امسال با همکاری همکارانم در معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری و مناطق ۷گانه ، طرح شهردار مدرسه را در ۱۲۱ مدرسه متوسطه اول ، طرح شهردار خانواده را در ۱۳۲ مدرسه ابتدایی و طرح غنچه های شهر را در ۱۷۳ مهدکودک برگزار نمودیم.

وی افزود: طرح شهردار مدرسه ، طرح موفقی است که تنها در اهواز و تهران اجرا می شود و در این طرح دانش اموزان به عنوان سفیران ما در خانواده ها نقش خوب و تاثیر گذاری را ایفا می کنند.

معاون شهردار اهواز در خصوص کارهای عمرانی و فرهنگی نیز گفت: با همکاری اعضای محترم شورای اسلامی شهر  اهواز و نگاه ویژه شهردار به مسائل عمرانی در سال ۹۳ کلنگ ۷فرهنگسرا به زمین زده شد و تلاش می کنیم انشا ا…. تا قبل از خردادماه ۹۵ یکی از آنها را در منطقه ۲ به بهره برداری برسانیم.

۲۰۱۶-۰۱-۳۱_۱۱-۳۰-۴۵
آهن جان در ادامه گفت: من افتخار می کنم که معاون دکتر موسوی شهردار اهواز هستم. ایشان با وجود رکود اقتصادی حاکم برشهرداری ذره ای از کارهای فرهنگی کم نکرد زیرا به انجام کارهای فرهنگی معتقد است . کار فرهنگی مانند کارعمرانی و … نیست زیرا رابطه انسان با انسان است که از ظرافت خاصی برخوردار است و باید با دقت صورت گیرد.

وی در خصوص اهمیت مسائل آموزش شهروندی گفت: آموزش های شهروندی مسائلی هستند که باید با نگاه ویژه به آنها بنگریم و تقاظا داریم که انشا ا… دستگاههای فرهنگی به این مسائل نگاهی ویژه داشته باشند. مامتولی فرهنگ وهنر نیستیم ولی متولی آموزش شهروندی هستیم و از ظرفیت های فرهنگی و هنری برای کاهش هزینه های شهرداری استفاده می کنیم.

۲۰۱۶-۰۱-۳۱_۱۱-۳۱-۲۱
در حال حاضر سالانه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر اهواز است که اگر مشارکت شهروندان نباشد کاری از پیش نخواهد رفت. وظیفه ما نیز خدمت به شهروندان است و تلاشمان این استکه شهری زیبا برای شهروندان با نشاط اهوازی فراهم سازیم.

شایان ذکراست ، طرح شهردار مدرسه یکی از طرح های مدیریت آموزش شهروندی است که از پنج سال پیش تاکنون در مدارس متوسطه اول (راهنمایی) اجرا می گردد. هدف از این طرح افزایش اعتماد به نفس نوجوانان و تربیت آنان برای پذیرش مسئولیت های بزرگسالی است.

۲۰۱۶-۰۱-۳۱_۱۱-۳۱-۰۱

https://hoorkhabar.ir/594999کپی شد!
139
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.