مسئولین خوزستان و پاسهای والدرامایی/عدم ناتوانی برخی مسئولین؟!

به گزارش هورنیوز این روزها در استان خوزستان تجمعات کارگری متعدد، استعفاهای دسته جمعی فرهنگی هنری، بی پولی ورزشی و … که با  اخبار روزمره رسانه های استانی عجین شده، و مسئولین هم با کمال خونسردی در مواجهه با پرسش های شهروندان، با یک پاس مدل والدرامایی(۱) بهترین نتیجه ممکنه را کسب می نمایند، تا شاید یک زمانی دولتی یا مسئولی وارد این مباحث شده و با بازبینی چند باره فیلم گل به خودی اشکالات پاس والدرامایی مسئولین قبلی را برملا سازند.

تناقض در آمار بالای بیکاری، با منابع غنی استان خوزستان بسیار قابل تامل بوده، و جلسات متعدد با انعکاس هنرمندانه تر باعث شده تا  خوزستانی ها از این موضوعات ابراز نارضایتی کرده و خواهان رسیدگی به اوضاع حاشیه دار امروز استان شوند.

مواردی همچون گرد و خاک نام آشنا، عدم وجود برنامه های فرهنگی مناسب برای جغرافیای این استان (با توجه به نزاع و درگیرهای منجر به قتل  شده ی یکساله گذشته استان)، کمبود بودجه در ورزش، عدم جذب سرمایه گذار خارجی توسط مسئولین مربوطه، وضعیت وخیم زیر ساخت های استانی مثل فاضلاب، جاده ها و… مکمل آمار بالای بیکاری شده و همچنان می گذرد!

این مشکلات چنان حاد گشته که حضرت آیت الله موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه نهم بهمن ماه فرمود: با وجود این که استان خوزستان قطب کشاورزی، نفت و گاز، بندرهای تجاری، دامداری، نیروی برق و .. است اما از همه استان های دیگر عقب تر هستیم و آمار بیکاری بالایی داریم.

وی افزود: جوان ما که به سن ۳۰ – ۴۰ سال رسیده است، به دلیل بیکاری نمی تواند ازدواج کند، مسئولین چگونه می خواهند پاسخگو باشند؟

باری، شواهد نشانگر عدم توانمندی مدیران دستگاهای مختلف در موارد فوق می باشد که باید با بررسی عملی، نه تنها در حد فریاد در یک جلسه انجام شود، و مسائلی همچون بیکاری که سرمنشاء تمامی اتفاقات ناگوار در این استان ثروتمند است به صورت هنرمندانه ایی کاهش یابد.

همچنین بعضاً مشاهده می شود، مسئولینی با ژست های مختلف در رسانه ها ظاهر شده و از برنامه های آرمانی برای آینده استان، آن هم از نوع نامعلوم سخن به میان می آورند! که توصیه می شود عملیاتی تر شوند تا خدایی نکرده مورد اتهام کم کاری قرار نگیرند .

امید است آمارهای تاسف بار ارائه شده، مدیران کلان استان را متوجه انباشته شدن مطالبات مردم این خطه سازد و با رفع و رجوع مشکلات شهروندان خوزستانی، عملاً فعل خدمت را صرف نمایند.

پ ن:

(۱)کارلوس آلبرتو والدراما پالاسیو (به اسپانیایی: Carlos Alberto Valderrama Palacio) (زاده ۹ فوریهٔ ۱۹۶۶ ‏(۴۹ سال) در سانتا مارتا کلمبیا) که به نام ال‌پیپه (بچه) نیز شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال سابق کلمبیایی است. عمده معروفیت او به خاطر موهای طلائی بلند و عجیب و همچنین پاس‌های تک‌ضرب و دقیقش بود. او در سه دوره جام جهانی کاپیتان تیم ملی کلمبیا بود. وی طی ۱۴ سال (۱۹۸۵-۱۹۹۸) حضور در تیم ملی ۱۱۱ بازی ملی انجام داد و ۱۱ گل به ثمر رساند. در سال ۲۰۰۴ والدراما از سوی فیفا به عنوان یکی از صد بازیکن برتر قرن بیستم انتخاب شد.

https://hoorkhabar.ir/594871کپی شد!
72
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.