ظاهراً مسئولین استان خوزستان قسم خوردند تا سرمایه گذاری خارجی را تحویل نگیرند

به گزارش هورنیوز؛ آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه اظهار کرد: در این سفر موفق، قراردادهای مهمی امضا شد که امیدواریم با حفظ احترام متقابل و با رعایت عزت اسلامی انشالله این دیپلماسی و ارتباطات بیشتر شود.

وی افزود: علم و تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته است و هیچ کشوری نمی تواند بگوید که صاحب تمام تکنولوژی های است لذا تمامی کشورهای محتاج یکدیگر هستند و برهمین اساس باید بایکدیگر مبادله کنند.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: دولت، ملت ایران و در رأس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در اوج عزت و اقتدار قرار دارند که این یک نعمت الهی است و باید در حفظ آن تلاش کنیم.

آیت الله جزایری اظهار کرد: کشور ما در حال حاضر ۱۰۰ درصد مصرفی نیست و تولیدات داخلی داریم، لذا صحیح نیست کارخانه هایمان را تعطیل و کارگران مان را بیکار کنیم، البته مسئولین به این نکته توجه دارند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به ورود کالاهای قاچاق به کشور گفت: باید ۱۰۰ درصد جلوی این کار گرفته شود و ملت ایران نیز کالاهای وارداتی که در کشور نیز تولید می شوند را حرام بدانند و هیچ رغبتی به خرید آن نداشته باشند.

وی افزود: وقتی کالایی به دست کارگر ایرانی در داخل تولید می شود، لزومی برای واردات آن کالا نیست ضمن این که مراجع عظام نیز این موضوع را ضربه زدن به اقتصاد کشور می دانند.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به افزایش سرمایه گذاری ها در کشور پس از اجرای برجام عنوان کرد: ایجاد اشتغال مدیون فعال شدن بخش خصوصی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: ظاهراً مسئولین استان خوزستان قسم خوردند تا سرمایه گذاری خارجی را تحویل نگیرند، وقتی به لیست های سرمایه گذاری نگاه می کنیم، ۸۰ درصد آن در تهران، مابقی در اصفهان، تبریز و مشهد است در حالی که در اهواز نزدیک به صفر است. بنده از این موضوع ناراضی هستم و به مسئولین در این خصوص تذکر داده ام.

وی افزود: با وجود این که استان خوزستان قطب کشاورزی، نفت و گاز، بندرهای تجاری، دامداری، نیروی برق و .. است اما از همه استان های دیگر عقب تر هستیم و آمار بیکاری بالایی داریم.

آیت الله موسوی جزایری اظهار کرد: جوان ما که به سن ۳۰ – ۴۰ سال رسیده است، به دلیل بیکاری نمی تواند ازدواج کند، مسئولین چگونه می خواهند پاسخگو باشند؟

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: برداشته شدن تحریم ها فرصتی است که باید از آن استفاده کرد تا وضعیت مانند گذشته نباشد.

وی خطاب به مسئولین گفت: به فکر باشید زیرا همه این بیکاران در قیامت یخه شما را می گیرند.

آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد: اگر اقدامی در زمینه بیکاری صورت نگیرد، بنده در این خصوص مصاحبه و شکایت خواهم نمود.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره انتخابات هفتم اسفندماه عنوان کرد: بسیاری از داوطلبانی که ثبت نام کرده بودند، احراز صلاحیت نشدند که نظر نهایی شورای نگهبان برای ما متبع و محترم است.

وی افزود: امیدواریم صلاحیت تعدادی از افرادی که رد صلاحیت شده اند، در رسیدگی های مجدد، تایید شود اما اگر این اتفاق نیافتاد همه ما سرباز این نظام هستیم، جمهوری اسلامی سنگرهای زیادی دارد و هدف خدمت است.

https://hoorkhabar.ir/594781کپی شد!
152
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.