مسجدسلیمانِ خسته و این شورای پر حاشیه؟!

به گزارش هورنیوز: قصه انتخاب شهردار توسط اعضای شوراهای شهر در استان خوزستان از مذاکرات بین المللی در سطح ۱+۵ پیچیده تر و بعضاً تا انحلال شوراها هم پیش رفته است. (چندی پیش بود که شورای شهر خرمشهر منحل و شهردار جدید با دستور استاندار منصوب گردید)

با توجه به گستردگی و وسعت خوزستان و مطالبات به حق شهروندان این استان، انتظار می رود منتخبین شوراها با در نظر داشتن مشکلات عمرانی و… در انتخاب شهردار وسواس لازم را به خرج داده و فردی را بر مسند این کرسی مهم در هر شهر بنشانند، که حدقل سطح مدیریتی بالاتری را از این شهر گذرانده باشد، و بتواند با  برنامه ریزی و آینده نگری خاص مشکلات شهرهای رنج کشیده استان خوزستان را برطرف نمایند.

یکی از شهرهای ثروتمند و محروم خوزستان، مسجدسلیمان است. شهری که نامش در ذهن هر شنونده ای تداعی کننده ی اولین هاست و دردِ محرومیت آن در گزارشات، خبرها، مثالها و… را به وفور می توان حس کرد.

ماجرا از اینجا شروع شد که چندی پیش حیدری شهردار منتخب شورا چند ماه مانده به بازنشستگی و به دلایلی خاص عزل یا مجبور به استعفا گشته تا مسجدسلیمان، شورا و شهرداریش وارد ماراتن انتخاب شهردار جدید شوند و گروههای هفت و چهار خوراک خبری رسانه ها گردند.

همچنین پس از اعلام احتمالی افراد مختلف برای تصدی کرسی شهردار توسط افراد نزدیک به شورا، نامهایی همچون شهردار سابق یکی از شهرهای کوچک استان و شهردار یکی از مناطق شهر اهواز و … مطرح شده و به میان آمد.

باتوجه به حواشی پیش آمد و اعتراضات مردم این شهر، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های هفته گذشته نماز جمعه گفت: با تمام احترامی که برای ۱۱ مرد شورا قائلم اما گاهی می گویم ای کاش شورای شهر نداشتیم. و همچنین افزود: از آنها می خواهم حول کلمه قانون و اخلاق حرکت کنند وبه بهبود اوضاع شهر بپردازند.

پس از اظهارات حجت الاسلام امینی، فرماندار این شهر هم به جمع معترضین پیوست و از عدم پیشرفت طرح‌های عمرانی این شهر به دلیل نبود شهردار خبر داد.

 علی‌رضا گرویی از اتفاقات چند ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: شورای شهر به دلیل نارضایتی از نحوه کار شهردار مسجدسلیمان اقدام به استیضاح و عزل وی کرد و سه ماه بعد از استیضاح شهردار سابق، شخصی را به عنوان شهردار معرفی کرد ولی استانداری خوزستان صلاحیت این فرد را تائید ننمود.

گرویی ادامه داد: برای انتخاب شهردار جدید جلسات متعددی با شورای شهر برگزار کردیم و تذکرات لازم را داده‌ایم و شورای شهر نیز باید در مهلت قانونی، شهردار جدید را انتخاب نماید.

وی گفت: من به دنبال انحلال شورای شهر نیستم و همه تلاش را برای اینکه این مساله را حل کنم انجام می دهم.

فرماندار مسجدسلیمان گفت: متاسفانه اعضای شورای شهر مسجدسلیمان به دلیل اختلاف‌هایی که بین خود دارند، به دو گروه تبدیل شده‌اند و هر گروه سعی دارد که شخص مورد نظر خود را به عنوان شهردار معرفی کند، و اگر این روند در شورا ادامه یابد و در فرصتی که برای انتخاب شهردار به شورا داده شده، اقدام نکنند، امکان دارد از گزینه انحلال شورا استفاده کنیم.

در پایان از شورای شهر مسجدسلیمان خواهانیم، به جای تقابل با رسانه های زحتمکش و شریف استان، بهترین گزینه را برای آبادی پروژه های شهر بعنوان شهردار انتخاب نمایند و از مسائل سیاسی و گروهی که معمولاً در اکثر شورای های شهر استان برای انتخاب شهردار وجود دارد، پرهیز نمایند تا مردم رنج کشیده و فهیم مسجدسلیمان برای سالهای آینده در انتخابی دیگر به افرادی همچون اعضای فعلی شورا اعتماد نمایند.

 

https://hoorkhabar.ir/594448کپی شد!
94
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.