اظهارات جنجالی استاندار خوزستان/ امید مرعشی به حمایت رهبری و ورود رییس جمهور / روایت کرباسچی از انصراف محسن هاشمی

آخرین اخبار تأیید صلاحیت ها

برخی چهره‌های مطرح و شاخص جریان‌های سیاسی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی با عدم احراز صلاحیت و یا رد صلاحیت مواجه شدند.

به گزارش فارس در این میان برخی از چهره‌ها در میان عدم احراز صلاحیت شدگان هستند که برخی از آن ها پیش از اعلام نتایج نهایی، انصراف داده‌اند.

اخبار غیررسمی حاکی است که افرادی چون شهاب‌الدین صدر، قدرت‌الله علیخانی، محمد علیخانی، محسن رهامی،‌ جواد اطاعت‌، علی صوفی، فاطمه هاشمی، علی مطهری، احمد پورنجاتی، ابوالفضل شکوری، الیاس حضرتی، مرتضی الویری، محمد اشرفی اصفهانی، داریوش قنبری، محمد خونچمن، محمدجواد حق‌شناس، محمود میرلوحی، ابراهیم اصغرزاده، علی‌محمد غریبانی و … از چهر‌ه‌های سیاسی در تهران و شهرستان‌ها جزء افرادی هستند که صلاحیت آنها از سوی هیات‌های نظارت تایید نشده است.

همچنین بر اساس این اخبار، برخی از افراد از جمله، ساسان والیزاده، محمدرضا عارف، علیرضا محجوب، مصطفی کواکبیان، مجید فراهانی، احمد سالک و قدرتعلی حشمتیان نیز تایید صلاحیت شده‌اند.

در این میان محسن هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف داد. برخی منابع اصلاح‌طلب، انصراف هاشمی از دهمین دوره انتخابات مجلس را به دلیل عدم احراز صلاحیت وی عنوان کرده‌اند. وی قرار بود سرلیست حزب مردمی اصلاحات برای این دوره از رقابت‌های پارلمانی باشد.

۲۰۱۶-۰۱-۱۸_۰۹-۱۱-۲۵

شایعه تأیید صلاحیت برخی نامزدهای خاص خبرگان

یک منبع آگاه در شورای نگهبان به فارس گفت: بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس خبرگان هنوز نهایی نشده و هر گونه خبری درباره تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان، بدون مبنا و خبرسازی است.

روایت کرباسچی از انصراف محسن هاشمی

دبیرکل حزب کارگزاران به خبرآنلاین گفته است محسن هاشمی به خاطر کنترل روحیات افراط گرایانه و عدم تحریک نیروهای افراطی به این نتیجه رسیده است که عدم حضورش در انتخابات مفیدتر است.

مرعشی: امید ما به حمایت رهبری و ورود رییس جمهور است

حسین مرعشی گفت: امیدوارم با ورود شورای نگهبان، رییس جمهور و رایزنی با مقام معظم رهبری شاهد اصلاح عملکرد هیات های نظارت در بررسی صلاحیت ها باشیم.

رییس کارگروه استان های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفتگو با خبرآنلاین، مدعی شد: بر اساس اخباری که به ما رسیده هیات های نظارت شورای نگهبان در استان ها در بررسی صلاحیت کاندیداها بعضا خارج از ضوابط قانونی برخورد کرده و شاهد رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت طیف گسترده ای از نامزدها بوده‌ایم. به طوری که در خیلی از حوزه‌های انتخابیه حتی یک نفر از کاندیداهای اصلاح طلب را تایید نکرده اند.

مرعشی ادامه داد: این کار از نظر ما بر خلاف سیاست های کلی نظام و سیاست های رهبری معظم در برگزاری انتخابات باشکوه است و امیدوارم با عکس العمل مقامات عالی رتبه کشور مواجه شود.

سیاسیون چقدر پای شعار رهبری ایستاده‌اند؟

نماینده تهران حرف اخیر رهبری مبنی بر اینکه «هر کس نظام و یا من را هم قبول ندارد در انتخابات شرکت کند» را نشانه دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات دانست و پرسید: آیا ما سیاسیون همین دغدغه را داریم؟

به گزارش خبرآنلاین احمد توکلی در پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: ما هم حاضریم از حق خودمان بگذریم؟ رهبر انقلاب در آخرین سخنرانی خود تاکید ویژه ای بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات داشتند. منطق این تاکید هم روشن است. فارغ از اینکه تداوم انقلاب بر گرده حضور مردم است، اما این روزها کشور هم در بعد داخلی و هم خارجی نیازمند وحدت ملی پای صندوق رای است. وحدت ملی پای صندوق رای حول دفاع از کیان کشور و تمامیت ارضی شکل می گیرد و نه این و آن جریان.

روایت مشرق از سناریوی فتنه برای انتخابات ۷ اسفند

سایت مشرق نوشت: رد صلاحیت اصلاح‌طلبان و عدم احراز افرادی که هیچ سابقه‌ای از آن‌ها رؤیت نشده را با عنوان تقلب سیستماتیک در رسانه‌ها معرفی می کنند و به نحوی ادبیات تلخ فتنه ۸۸ را تکرار خواهند کرد همان طور که استادار خوزستان در اظهارت ناموجهی درباره رد صلاحیت می‌گوید: وظیفه فرمانداران است که نسبت به تصمیم های غیرمنطقی و نامزدهایی که بی جهت احراز صلاحیت نمی شوند، اعتراض کنند، زیرا این مساله هیچ فرقی با تقلب در صندوق‌های رای گیری ندارد.

آیت الله نوری همدانی: حق الناس در انتخابات رعایت شود

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، رای مردم را نوعی امانت ذکر کرد و گفت: حق الناس در انتخابات باید رعایت شود.

به گزارش ایرنا این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد انتخابات استان قم بیان داشت: وجود نظامی ولایی در مملکت را شاکر هستیم و قانون اساسی ما از قرآن و اهل بیت(ع) گرفته شده است و در دنیا بی نظیر بوده و نظام ما در امتداد فرهنگ پیامبران خدا و ائمه(ع) است.

 گزارش تسنیم از بودجه ۳۰ میلیارد تومانی انتخابات برای سال بعد

تسنیم نوشت: دولت در لایحه بودجه سال آینده، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای انتخابات پیشنهاد کرده است که ۱۵ میلیارد تومان از بودجه مصوب انتخابات در سال جاری کمتر است. بودجه وزارت کشور برای برگزاری انتخابات براساس رقم پیشنهادی دولت برای سال آتی ۳۰۰ میلیارد ریال است، این در حالی است این رقم سال جاری ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.

پیشنهاد بودجه ۳۰ میلیارد تومانی برای انتخابات در سال آینده در حالی است که سال ۹۵ انتخاباتی در کشور برگزار نخواهد شد، و احتمالا این بودجه برای فراهم سازی مقدمات و فضای انتخابات در سال ۱۳۹۶ پیشنهاد شده است؛ چراکه دولت باید این مقدمات را در سال ۹۵ فراهم کند.

۲۰۱۶-۰۱-۱۸_۰۹-۱۳-۱۱

وزارت کشور درباره رد صلاحیت شده‌ها با شورای نگهبان مذاکره می‌کند

استاندار تهران با اشاره به جلسه صبح روز یکشنبه خود با وزیر کشور درباره اعلام بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: به شخصه این میزان رد صلاحیت‌ها را انتظار نداشتم.

به گزارش ایسنا، سیدحسین هاشمی یادآور شد: هیات نظارت روز گذشته لیست افراد کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد که این افراد ۲۰ روز فرصت دارند تا اعتراض خود را نسبت به احراز صلاحیت خود اعلام کنند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم فضا، فضای آلوده‌ای باشد. باید اجازه دهیم افراد مسوول در وزارت کشور با شورای نگهبان مذاکره کنند و افرادی که صلاحیت‌شان احراز نشده و احیانا حقی از آن‌ها ضایع شده است، در مدت ۲۰ روز صلاحیت‌شان دوباره بررسی شود و به عرصه انتخابات بازگردند.

فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعت های اداری مجازات زندان دارد

 ایرنا گزارش داده است که معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری هرمزگان گفته بر اساس قانون، فعالیت کارکنان دولت و دستگاه های عمومی در ساعت های اداری در برنامه های انتخاباتی نامزدها سه تا شش ماه زندان در پی دارد.

اصلاح طلبان مشارکت حداکثری را رقم می زنند

رئیس ستاد انتخابات حزب اراده ملت ایران گفت: اصلاح طلبان در چارچوب سیاست های کلی خود، پیگیری و اعتراض نسبت به رد صلاحیت ها را از مجاری قانونی حق خود دانسته و در این مسیر با پرهیز از ایجاد هرگونه تشنج و تنش، مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای را رقم خواهند زد.

استعفای سخنگوی شورای نگهبان در روز اعلام رد صلاحیت ها

عصر دیروز نجات‌ا… ابراهیمیان از سمت سخنگویی شورای نگهبان استعفا داد، هرچند ساعتی بعد مدیر روابط عمومی شورای نگهبان اعلام کرده که با این استعفا موافقت نشده است. نجات ا… ابراهیمیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: صبح امروز (روز گذشته) استعفای خود را از سمت سخنگویی شورای نگهبان ارائه کردم. وی از بیان دلیل استعفای خود امتناع کرد و افزود: در حال حاضر وقت مناسبی نیست که دلیل استعفای خود را بیان کنم. ابراهیمیان همچنین در این رابطه به میزان گفت: در شرایط فعلی این خبر جزو اخبار حاشیه ای محسوب می شود و خبر خیلی مهمی نیست. در حال حاضر تمام تمرکز ما و رسانه ها باید بر موضوع انتخابات باشد.

۲۰۱۶-۰۱-۱۸_۰۹-۱۴-۳۶

۲۳ داوطلب انتخابات خبرگان انصراف داده‌اند

دبیر ستاد انتخابات گفت: ٢٣ نفر نیز از انتخابات خبرگان انصراف داده‌اند که بیشترین انصراف‌ها متعلق به تهران با ٧ نفر و بعد کردستان با ۴ نفر بوده است.

 استاندار خوزستان: ردصلاحیت های غیرموجه تفاوتی با تقلب ندارد

استاندار خوزستان با بیان اینکه هیچکس حق مهندسی انتخابات را ندارد، گفت: رد صلاحیت بی جهت و غیرمنطقی داوطلبان انتخابات، فرقی با تقلب در صندوق های رای گیری ندارد.

به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی در جلسه ستاد انتخابات خوزستان با فرمانداران در سرسرای شهید رجایی استانداری در اهواز افزود: نه هیات های اجرایی و نه هیات های نظارت، هیچکدام حق ندارند تعیین کنند چه کسی به مجلس برود؛ نه ما می توانیم همه داوطلبان را تایید کنیم و نه آنها می توانند همه را ردصلاحیت کنند.

وی هر انتخابات را یک رفراندوم برای نظام دانست و گفت: ملت در این انتخابات برای تجدید عهد با نظام می آید به همین دلیل باید فضای سیاسی باز باشد و هیچکس (چه هیات نظارت و چه هیات اجرایی) حق دخل و تصرف منفی در قانون را ندارد.

https://hoorkhabar.ir/593695کپی شد!
95
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.