وزیر نفت زور می گوید؟/ فریاد رسی برای دانشجویان نیست!

به گزارش هورنیوز؛ دانشگاه صنعت نفت وابسته به وزارت نفت و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین موسسات آموزش عالی در کشور از سال ۱۳۱۸ فعالیت خود را آغاز نموده و با بیش از ۷۰ سال سابقه فعالیت علمی، هم اکنون متولی تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش بالا دستی، میان دستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز کشور می‌باشد.

این دانشگاه در سه شعبه تهران، اهواز و آبادان در حال فعالیت است که شعبه آبادان و اهواز آن دارای مرکزیت در سطح کشور می باشد.

دانشجویان این دانشگاه پس از فراگیری علوم تخصصی نفت، پتروشیمی، حفاری و گاز می بایست طبق قوانین و شرایط اولیه ثبت نام، از اولویت استخدام در وزارت نفت برخوردار شوند.

بیژن زنگنه وزیر نفت، در اظهار نظری از حذف اولویت استخدام وزارت نفت برای دانشجویان نفت خبرداد که باعث بی انگیزه شدن دانشجویان شد.

۲۰۱۶-۰۱-۱۴_۱۶-۲۷-۰۹

دانشجویان دانشگاه های نفت اهواز و آبادان در واکنش به صحبت های وزیر نفت اقدام به اعتراضات مسالمت آمیز و اعتصاب غذا نمودند.

یکی از دانشجویان دانشگاه نفت اهواز در این خصوص به هورنیوز اظهار کرد: مدت یک هفته است که بیش از ۸۰۰ دانشجوی دانشکده نفت اهواز و آبادان اقدام به تجمع اعتراضی و اعتصاب غذا در محیط دانشگاه نمودند.

وی افزود: وزیر نفت در آخرین اظهاراتشان درباره این حرکت مسالمت آمیز دانشجویی، گفته است که استخدام ها در این وزارت بر اساس نیاز و با شرط داشتن حداقل سواد انجام خواهد شد.

این دانشجو ادامه داد: لازم است خدمت آقای وزیر بگویم دانشجویان دانشکده های نفت همگی دارای رتبه های برتر کنکور مانند : رتبه یک نفت، رتبه یک حفاری و… هستند.

photo_2016-01-14_16-39-17

در شرایط قبل که تا پیش از این هم اجرا می شد، تمام دانشجویان فارغ التحصیل از دانشکده نفت، بر اساس معدل به سه دسته A، B، C تقسیم می شدند، که در استخدام وزارت نفت دارای اولویت خواهند بود اما در حال حاضر وزیر نفت قصد حذف این اولویت ها را دارد.

یکی دیگر از دانشجویان معترض در گفتگو با هورنیوز اظهار کرد: دانشکده نفت دارای قدمت تاریخی بیش از ۷۰ ساله است و یکی از سرمایه های استان محسوب می شود که لازم است مسئولان از این کار وزیر نفت، جلوگیری نمایند.

وی افزود: اگر اولویت استخدام وزارت نفت از شرایط این دانشکده حذف شود، دیگر هیچگونه انگیزه ای برای حضور دانشجویان سراسر کشور برای درس خواندن در این دانشکده نیست.

این دانشجو ادامه داد: اعتراضات و اعتصاب غذای دانشجویان تا تضمین رسمی و کتبی وزیر نفت برای ادامه شرایط قبلی ادامه خواهد داشت.

به گزارش هورنیوز؛ حال باید دید که مسئولان، نمایندگان استان در مجلس به داد دانشجویان نفت در اهواز و آبادان میرسند؟

photo_2016-01-14_16-39-29

photo_2016-01-14_16-40-14

https://hoorkhabar.ir/593454کپی شد!
102
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.