محمدی راد : در حال برطرف نمودن مشکل مسکن مددجویان هستیم

علی محمدی راد مدیر کمیته ی امداد امام خمینی (ره) اهواز در گفتگوی اختصاصی با هورنیوز اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به مرکز حمایت مستقیم از اقشار آسیب دیده و بی بضاعت جامعه و موسسه ای عامه المنفعه تعریف شده است.

وی عنوان کرد: باتوجه به آمار بالای حاشیه نشینی و وجود افراد مددجو در اهواز، کمیته امداد این شهرستان در حوزه های مختلف، اعم از فرهنگی، رفاهی، آموزشی، خدماتی و به ویژه اشتغال فعالیت های خوبی طی امسال انجام داده است.

محمدی راد افزود: کلانشهر اهواز پس از مشهد دارای رتبه دوم در تعداد بالای حاشیه نشینی است که این مسئله علاوه بر وجود ۱۷ منطقه توسعه نیافته در شهرستان، باعث ایجاد آسیب های اجتماعی شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اهواز گفت: در حال حاضر بالغ بر ۹۸۰۰ خانوار که جمعیتی بیش از ۲۵ هزار نفری هستند به صورت ثابت، مددجوی کمیته امداد شهرستان اهواز هستند که با افزایش اقشار آسیب پذیر به این آمار، تعداد به ۳۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی بیان کرد: اقشاری که مخاطب کمیته امدادهستند، از عزت و کرامت نفسانی برخوردارند و بنده این موضوع را بارها به همکارانم در جهت تکریم هرچه بیشتر ارباب رجوع متذکر شده ام.

محمدی راد افزود: یکی از اولویت های کمیته امداد در سال جاری کمک برای ایجاد فرصت های شغلی به وسیله اعطای تسهیلات خود اشتغالی مناسب است.

وی ادامه داد: تلاش ما در مجموعه کمیته امداد، اعطای این تسهیلات به منظور ایجاد شغل و توانمندسازی افراد تحت پوشش این کمیته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهواز گفت: در بخش آموزشی، تا این لحظه بیش از ۳۵۰۰ دانش آموز و ۱۵۰۰ دانشجو تحت پوشش کمیته مشغول به تحصیل هستند.

علی محمدی راد خاطر نشان کرد: یکی از عمده ترین مشکلات مددجویان، مشکل مسکن است که به خوشبختانه پس از پیگیری های صورت گرفته عملیات احداث واحدهای مسکونی برای ۲۰۰ خانوار اهوازی در حال انجام است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: محدود بودن اعتبارات باعث شده که کمیته امداد نتواند در زمینه های مختلف از جمله مسکن مشکلات مددجویان را به سرعت برطرف نماید، لذا برای احداث این ۲۰۰ واحد مسکونی در اهواز، از خیرین، شرکت و موسسات کمک گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهواز عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که مختص به کمیته است و باعث افزایش بیش از حد زمان رسیدگی و به سرانجام رسیدن درخواست های مددجویان شده، وجود بروکراسی اداری است.

وی گفت: کمیته امداد چون مانند موسسه است و به صورت مستقیم با مردم در ارتباط می باشد، نباید مانند سازمان تلقی شود تا بتوانیم نیازهای فوری مردم را به سرعت پاسخگو باشیم.

محمدی راد در ادامه به فعالیت های صورت گرفته طی شش ماهه نخست سال ۹۴ در کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در این مدت فعالیت های متنوعی از جمله اعطای ۳۴۹ فقره وام کارگشایی، ودیعه مسکن و امدادی، پرداخت ۲۹۴ فقره تسهیلات خوداشتغالی و توان افزایی، برگزاری بیش از ۱۵۲ اردوی داش آموزی، دانشجویی و خانوادگی به صورت درون استانی و برون استانی، ارائه انواع مشاوره های فردی و گروهی، تقبل کمک هزینه های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، ۲۳۰ مورد کمک به خرید، نوسازی و احداث مسکن توسط مددجویان انجام شده است.

https://hoorkhabar.ir/593266کپی شد!
91
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.