مخالفت مجلس با برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه برای آب شرب

به گزارش هورنیوز: مشخص نیست توسعه و بهینه سازی آب شرب روستایی جزو طرح های توسعه ملی محسوب می شود یا طرح های منطقه ای و شخصی که توسط نمایندگان در ایام انتخابات ارائه می شود.

نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به بررسی ماده ۷ طرح توسعه و بهینه سازی آب شهری و روستایی در کشور که برای بار سوم از کمیسیون عمران با اصلاحاتی به صحن علنی بازگشت موافقت و این ماده را حذف کردند.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در جریان بررسی این ماده با اخطار با استناد به اصل ۱۱۰قانون اساسی گفت: در متن این ماده جهت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی سه سال زمان داده شده در حالی که رهبر معظم انقلاب برای برداشت از صندوق مجوز داده اند که فقط ۲۰ درصد می توان از آن برداشت کرد.

وی یادآور شد: در متن ماده ارجاعی از کمیسیون عمران مجلس آمده که هر سال معادل ریالی ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برداشت شود.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن اخطار توکلی این اخطار را به رای نمایندگان گذاشت که نمایندگان نیز با ۱۱۳ رای موافق، ۴۱ رای مخالف، ۱۸ رای ممتنع از مجمع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه با این اخطار موافقت کردند.

لاریجانی گفت: با تصمیم نمایندگان این ماده به طور کامل حذف می شود.

براساس ماده ۷ که در گزارش کمیسیون عمران آمده است: به مدت سه سال از ابتدای برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران هر سال معادل ریالی ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی پس از درج در بودجه سالانه به صورت تسهیلات با تضمین دولت به اجرای طرح های آب رسانی روستایی، فاضلاب شهری، اصلاح شبکه و کاهش هدررفت اختصاص می یابد تا با معرفی شرکت های ذیربط وزارت نیرو در اختیار پیمانکاران بخش خصوصی قرار گیرد.

https://hoorkhabar.ir/593100کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.