هورنیوز در هفته ای که گذشت

مقتدایی: فعلا قصد جمع آوری دستفروشان را نداریم

استاندارخوزستان درنشست ساماندهی دستفروشان اهواز که درسالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزارشد  با تاکید برخورد قاطع با متخلفان بازار نادری اهواز افزود: پدیده دستفروشی باعث بروز ناهنجاریهای دیگر درسطح شهرشده است . برای جمع آوری آن طرحی در حال تهیه است که ساماندهی دستفروشان در دو مرحله ضربتی و میان مدت به اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: مرحله نخست طرح به صورت ضربتی تا نیمه اول دی ماه اجرا می شود که طی آن با متخلفان در بین دستفروشان و اصناف و خاطیان در بین عوامل دستگاه های اجرایی برخورد می شود.

استاندار خوزستان گفت: لازمه اجرای این طرح تفکیک دستفروشان واقعی از کسانی است که باج گیر و متخلف هستند و یا اجناس غیرمجاز می فروشند. (جزئیات بیشتر)

 

خرمشهر و آبادان حق تاریخی گردن ملت ایران دارند/ مشارکت منطقه آزاد اروند بسیار موثر بوده است

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در گفتگو با خبرنگار هورنیوز در خصوص مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان در خرمشهر اظهار کرد: خوشحالم از اینکه دومین دوره این رقابتها در خرمشهر برگزار شده است همانگونه که نخستین دوره آن به میزبانی آبادان بوده است.

وی افزود: من در مسابقات داخلی و خارجی زیادی شرکت کرده ام اما هیچ وقت تاکنون با اینگونه هیجان، شور و نشاط و ملاحظات فرنگی که مردم خرمشهر داشته اند، روبرو نشده بودم.

رئیس فدراسیون کشتی ایران عنوان کرد: خرمشهر و آبادان دو شهری هستند که یک حق تاریخی گردن ملت ایران دارند. (جزئیات بیشتر)

 

آغاز به کار سومین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت در اهواز

در این نمایشگاه که با افزایش ۵۰ درصدی شرکت کنندگان همراه بوده است، ۳۰۰ شرکت داخلی سازنده تجهیزات تخصصی صنعت نفت در کنار ۱۵ شرکت دانش بنیان آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.

از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه تامین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت از طریق سازندگان داخلی و کاهش ارزبری خرید کالا به خارج از کشور، ایجاد زمینه اشتغال و همچنین تقویت ارتباط دانشگاه، صنعت و سازندگان عنوان شده است.

این نمایشگاه با حضور بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، حیدر بهمنی مدیرعامل شرکت ملی حفاری، دکتر امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان شرکت نفت و حفاری افتتاح شد. (جزئیات بیشتر)

 

ایجاد مناطق آزاد موجب گرانی‌ است

ایجاد مناطق آزاد، نخستین بار در کشورهای سوسیالیستی که دارای اقتصاد بسته بودند، مورد توجه قرار گرفت. در سال‌های ۱۳۶۷ و ۱۳۶۸ ضربه پذیری اقتصاد کشور از صادرات نفتی، به طور محسوس نمایان شد. آمارهای سال ۱۳۶۷ نشان می‌دهند که صادرات نفتی کشور ایران در آن سال حدود ۷ میلیارد دلار شد. در حالی که همین درآمدهای ارزی در برخی از سال‌ها از ۲۰ میلیارد دلار فراتر رفته است؛ بنابراین در برنامه اول، توسعه صادرات غیر نفتی به عنوان یک تصمیم قطعی مورد توجه شده، و هفت منطقه آزاد تجاری-صنعتی در کشور مورد تصویب قرار گرفت.

در این میان عده ایی با اعلام نظر در مورد عدم موفقیت در بازدهی این مناطق معتقدند، که برخی از اهداف مورد نظر تحقق نیافته و مشکلات آن را در تعیین نه چندان اصولی اهداف مربوط به ایجاد مناطق، محرومیت مناطق با وجود هزینه‌های انجام شده، عدم اولویت بندی نیازهای هر منطقه، کمبود تسهیلات بیمه‌ای و بانکی، عدم مکان یابی صحیح، نبود امکانات زیربنایی و سوء استفاده قاچاقچیان از این مناطق به سبب نبود ابزارهای کنترلی لازم و … می دانند. (جزئیات بیشتر)

 

حاضریم پالایشگاه آبادان را مفتی بدهیم؟!

وزیر نفت در این دیدار حمایت قاطع خود را از بخش خصوصی که در سال‌های گذشته تضعیف شده بود، اعلام کرد و گفت: هیچ حمایتی از خصولتی‌ها انجام نخواهد شد، اما این به معنای آسیب‌رساندن به خصولتی‌ها نیست و از حقوق آنها هم صیانت می‌شود. وی با بیان اینکه آنچه در سال‌های گذشته اتفاق افتاده خصوصی‌سازی نبوده است، افزود: هم‌اکنون همه واحدهای تولید اتانول و آمونیاک از سوی یک نفر در کشور اداره می‌شود.

این افراد بخش خصوصی نیستند، چون با حکم یک وزیر بر سر این کار آمده‌اند. زنگنه با تأکید بر اینکه هیچ مخالفتی با خصوصی‌سازی صنعت نفت ندارم، اما از این صنعت دیگر چیزی به غیر از چاه‌های نفت نمانده که خصوصی‌سازی شود؛ یادآور شد: اکثر وزراتخانه‌ها پالایشگاه دارند جز وزارت نفت. وزرات نفت فقط پالایشگاه آبادان را دارد ولی هرکسی بخواهد، حاضریم آن را «مفتی» بدهیم. (جزئیات بیشتر)

 

آمار و اسامی نهایی نامزدهای انتخابات خبرگان در استان خوزستان

اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز و رئیس ستاد انتخابات این شهرستان خاطرنشان کرد: در پایان ثبت نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری، تاکنون ۲۴ نفر ثبت نام به عمل آورده اند.

به این ترتیب تاکنون آیت الله عباس کعبی، آیت الله سیدعلی شفیعی، حجت الاسلام سیدابوالحسن حسن زاده، آیت الله عبدالکریم فرحانی، آیت الله موسوی جزایری، آیت الله حیدری، حجت الاسلام محمد جواد مرمضی، حجت الاسلام جمشید مردانه، حجت الاسلام محمد جواد مروجی طبسی، حجت الاسلام محمد علی جعفری، حجت الاسلام منصور مهدوی، حجت الاسلام محمدتابش، حجت الاسلام میثم الیا، حجت الاسلام محمود حریصی، حجت الاسلام سید علوان نجاتی موسوی، عبدالحسین رضایی راد، حجت الاسلام محمدحسین خلیلی پیربلوت، محمدحسین احمدی شاهرودی، حجت الاسلام علی فلاحیان، حجت الاسلام محمد هادی یوسفی ، حجت الاسلام محمد صادق کعبی نسب، حجت الاسلام مجید تندر، حجت الاسلام عبدالهادی مطلق و حجت الاسلام رسول منتجب نیا از حوزه انتخابیه خوزستان برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند.

 

مانور یک میلیونی دانش آموزان خوزستانی برای مبارزه با مواد مخدر برگزارشد

یک میلیون دانش آموز خوزستانی در آخرین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان، درمانور مبارزه با مواد مخدر، آسیب های اجتماعی و اعتیاد شرکت کردند .

این مانور که با تدبیر استاندار خوزستان امروز درسطح مدارس متوسطه استان خوزستان برگزار شد، دانش آموزان به همراه معلمین، مراسم صبحگاه خود را دربیرون از محوطه مدرسه و در انظار عمومی و خانواده ها برگزار کردند.

این دومین اجتماع پرشکوه دانش آموزان خوزستانی درهفته ی مانور مبارزه با مواد مخدر بود . (جزئیات بیشتر)

https://hoorkhabar.ir/591680کپی شد!
140
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.