مقتدایی از لزوم تشکیل تالار گفت‌و‌گوی شهروندی گفت

به گزارش هورنیوز، عبدالحسن مقتدایی شامگاه چهارشنبه در حاشیه همایش انتخاباتی راهکارهای تحقق مشارکت حداکثری مردم، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اگر مردم بدانند رأی آنها صیانت می‌شود وارد بحث انتخابات خواهند شد چرا که هدف آنها ترغیب و حمایت است و این بدان معناست که مردم می‌خواهند مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی در ادامه گفت: مردم حمایت خود از نظام را در رفراندوم نظام جمهوری اسلامی نشان داده‌اند، و در مقاطع زیادی برای حمایت از نظام خود حضور گسترده‌ای پیدا کردند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: حضور گسترده مردم باعث استحکام پایه‌های نظام خواهد شد چرا که این حضور گرچه برای تغییرات باشد، در راستای حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود و سبب استمرار حاکمیت می‌شود.

مقتدایی افزود: حضور مردم در انتخابات مجلس از سری موضوعاتی است که برای تغییر رخ خواهد داد، مردم با حضور خود انتظار تغییرات دارند و معمولاً در این حوزه چهره‌ها و شخصیت‌های مهمی وارد حوزه انتخاباتی خواهند شد.

وی تاکید کرد: معمولاً از هر انتخابات مجلس تا انتخابات دیگر شخصیت‌های قابل ملاحظه‌ای دیده می‌شود و معمولاً نمایندگان دوره‌های قبل با دوره‌های بعدی متفاوت هستند به غیر از چند استان که معمولاً دیده می‌شود همان نمایندگان مجدداً به مجلس راه پیدا می‌کنند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: فضا را باید به‌گونه‌ای مهیا کنیم که مکانی برای نقطه نظرات مردم وجود داشته باشد، اگر نقطه نظرات مردم ایراد شود می‌توانیم از این نظرات استفاده کنیم و روی آن برنامه‌ریزی انجام دهیم.

مقتدایی از ایجاد تالار گفت‌وگو در استان خبر داد و ابراز کرد: دستورالعملی با مشاوره دوستان حقوقی در استانداری تنظیم شد مبنی بر ایجاد یک تالار گفت‌وگوی شهروندی که بر اساس آن در هر شهری، مکانی برای گفت‌وگوهای اجتماعی و شهروندی و موضوعات مختلف ایجاد شود که در ایام نزدیک به انتخابات افراد مختلف در کمال آرامش با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند.

وی افزود: این مذاکرات سبب خواهد شد تا تأملی بیشتری با قشرهای مختلف مردم ایجاد شود، این تعامل و تبادل‌نظر باعث نزدیک‌تر شدن مردم به همدیگر خواهد بود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: قطعاً ارکان نظام حواس خود را نسبت به همه اصول انقلاب و همه حوادثی که در جامعه اتفاق می‌افتد منعطف کرده است.

این مسئول گفت: علی‌رغم اینکه نظرات و دیدگاه‌های مختلفی در جامعه در خصوص توافق هسته‌ای وجود داشت، مقام معظم رهبری آخرین نظر را دادند و نظر ایشان فصل‌الخطابی شد برای این موضوع و سپس تصمیم‌گیری در این خصوص انجام شد.

مقتدایی یادآور شد: استان به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده و در مسیر توسعه حرکت می‌کند و این موفقیت‌ها در راستای شعار همدلی و هم‌زبانی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در استان خوزستان هر کسی در زمینه کاری خود تلاش کرد تا آرامش به خوزستان بازگردد، و استان در شرایطی قرار گیرد که در حال حاضر شرایط آن را به نحو احسن مشاهده می‌کنیم.

این مقام ارشد استان خوزستان اشاره کرد: در برهه‌ای از زمان مشکلات آب و کارون را فریاد زدیم، برای احیای کارون از شمال خوزستان تا بهمن‌شیر، توانستیم با موفقیت در چارچوب برنامه ششم توسعه موضوع کارون را احیا کنیم که حدود ۸ هزار میلیارد تومان برای احیای کارون در نظر گرفته شد.

مقتدایی اظهار کرد: در چارچوب برنامه ششم توسعه یک ردیف اعتباری دو هزار میلیاردی برای مناطق محروم در نظر گرفت شد که از محرومیت آنها کاسته شود.

وی با اشاره به تأسیس سازمان‌های (NGO) در استان تاکید کرد: موفقیت در کسب ۲۵۰ سازمان مردم‌نهاد نیز از جمله این برنامه‌ها در استان بود که به ثمر نشست.

استاندار خوزستان بیان کرد: در بخش‌های مختلف نیز در حال انجام فعالیت هستیم، و بدین ترتیب چرخ توسعه استان روان شده و تمام مسیرهای آن احیا گشته است.

مقتدایی یادآور شد: طرحی که جزو آرزوهای مقام معظم رهبری در استان بود، طرح ۵۰ هزار هکتاری بود که به وقوع پیوسته است، تنها طرحی بود که با اختصاص ۱/۵ میلیارد دلار به سرانجام رسید.

استاندار خوزستان با اشاره به سفرهای مقام معظم رهبری به استان عنوان کرد: بیشترین سفرهای مقام معظم رهبری به خوزستان بوده و این نشان از اهمیت استان برای ایشان است.

استاندار خوزستان در پایان از رسانه ملی و صداوسیمای استان خوزستان خواست تا زمینه مشارکت مردم را در بحث‌های انتخاباتی فراهم آورد و خاطرنشان کرد: صداوسیما نیز برنامه‌ای در راستای بحث‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی بپردازد تا سبب تأمل بیشتری در جامعه شود.

 

https://hoorkhabar.ir/591656کپی شد!
53
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.