آغاز به کار سومین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت در اهواز + تصاویر

به گزارش هورنیوز؛ صبح امروز سومین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت با حضور مسئولین مربوطه در اهواز آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه که با افزایش ۵۰ درصدی شرکت کنندگان همراه بوده است، ۳۰۰ شرکت داخلی سازنده تجهیزات تخصصی صنعت نفت در کنار ۱۵ شرکت دانش بنیان آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.

از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه تامین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت از طریق سازندگان داخلی و کاهش ارزبری خرید کالا به خارج از کشور، ایجاد زمینه اشتغال و همچنین تقویت ارتباط دانشگاه، صنعت و سازندگان عنوان شده است.

این نمایشگاه با حضور بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، حیدر بهمنی مدیرعامل شرکت ملی حفاری، دکتر امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان شرکت نفت و حفاری افتتاح شد.

DSC05212

 

به گزارش هورنیوز؛ پیش از برگزاری مراسم افتتاح نمایشگاه، حیدر بهمنی مدیرعامل شرکت ملی حفاری گفت: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه نخصصی تجهیزات نفت در جنوب کشور است.

وی افزود: در صنعت حفاری ۳۴ هزار قطعه استفاده روزانه می شوند که همکاران ما در شرکت ملی حفاری تاکنون موفق به بومی سازی بیش از ۲۰ هزار قطعه از آن ها شده اند.

بهمنی با اشاره به فرمان حضرت امام برای ارتباط با صنعت و دانشگاه گفت: رمز موفقیت صنعت حفاری این ارتباط میان شرکت ملی حفاری و دانشگاه ها بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت ملی حفاری در بیش از ۱۰ مرکز علمی و پژوهش کشور دفتر دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری با اشاره به برگزاری نمایشگاه نفت گفت: نمایشگاه سالانه نفت در تهران برگزار می شود که نباید اینگونه باشد و باید در استان خوزستان کنار چاه های نفت باشد تا سازندگان نیز راحت تر و بهتر حضور داشته باشند.

DSC05240

وی در ادامه با اشاره به آمار اشتغال گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و نزدیک به ۳۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم با صنعت حفاری همکاری می کنند.

 

در ادامه این مراسم امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: شرکت نفت در زمینه اشتغال در استان خوزستان نقش داشته است اما تنها توانسته است ۵ درصد را پوشش دهد.

وی افزود: در این مدت توجه ویژه ای به خوشه های صنعتی در زمینه ساخت تجیزات و قطعات نفتی شده است که باعث اختصاص داده شدن سه شهرک صنعتی در خوزستان به این موضوع شده است.

حاجتی افزود: با این وجود باید گفت که راه طولانی در پیش داریم زیرا این خوشه مشکلات زیادی دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: متاسفانه سیستم بانکی فعلی در کشور حمایت لازم را از توسه بخش های مختلف اقتصادی انجام نمی دهد. لذا اگر به تولیدکنندگان داخلی توجه شود می توانیم به توسعه هرچه بیشتر این خوشه کمک کنیم.

DSC05273

وی در ادامه اظهار کرد: باید به مدیران ارشد استان کمک کنیم تا بتوان بورس های کالایی پتروشیمی و نفت را راه اندازی کنیم تا از این طریق علاوه بر جذب سرمایه های خرد مردمی، مردم استان خوزستان را نیز در زمینه فعالیت در این بخش ها سهیم کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: از شرکت ملی حفاری و نفت برای راه اندازی هرچه سریع تر نمایشگاه جدید در اهواز کمک می خواهیم تا بتوانیم نمایشگاه مهم و خوبی مانند نفت را میزبانی کنیم.

DSC05277

DSC05302

https://hoorkhabar.ir/591129کپی شد!
320
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.