مقتدایی: هیچ استانی به اندازه خوزستان در تحقق تعهدات مالی خود موفق عمل نکرده است

به گزارش هورنیوز از استانداری خوزستان: استاندار خوزستان در همایش حمایت از تولیدات منطقه‌ای در تالار آفرینش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که با حضور معاون ویزر نفت شعری مقدم برگزار شد گفت: هیچ استانی به اندازه خوزستان در تحقق تعهدات مالی خود موفق عمل نکرده است.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان اظهار داشت: در استان خوزستان برای حمایت از تولیدات درون استانی کار نو و بدیعی صورت گرفته که باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه بحث خرید از داخل استان اثرات زیادی دارد و اتفاق میمونی است که باعث ایجاد اشتغال و پرده‌برداری از اقتصاد پنهان استان خوزستان شده است، ادامه داد: کشف مودیان مالیاتی جدید و شناسایی ظرفیت‌های غبار گرفته استان خوزستان از اثرات بسیار مثبت خرید محصولات داخل استان است که برکات زیادی به همراه داشته است.

استاندار با بیان اینکه هیچ استانی به اندازه خوزستان در تحقق تعهدات مالی خود موفق عمل نکرده است، تصریح کرد: ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعهدات مالی استانی و ملی استان خوزستان بوده که مبلغی افزون بر این رقم تحقق پیدا کرده است.

مقتدایی ادامه داد: در استان خوزستان ۳۷۵ میلیارد تومان مازاد درآمد داشته‌ایم و این مسئله نوید بخش توسعه و پیشرفت و رونق اقتصادی استان است.

وی لزوم حمایت از تولید در استان خوزستان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: برای حمایت از تولید از ترک تشریفات دریغ نخواهیم کرد و کار را برای یکسال به تولید کننده واگذار می‌کنیم به شرط اینکه سال دوم در محاسبه قیمت‌ها ارزان‌تر و مناسبت‌تر برخورد شود.

استاندار خوزستان در ادامه با تاکید بر لزوم تداوم روند خرید محصولات و تولیدات داخل استان، گفت: این مسئله ابزاری نیست که باعث شود تولیدات داخلی به قیمت گزاف خریداری شود و چنانچه در استان نتوانیم محصولی را به قیمت مناسب تهیه کنیم، از تولیدات دیگر مناطق و استانها استفاده خواهیم کرد.

مقتدایی همچنین به بحث اعتصابات اخیر کارگری در صنایع پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر اشاره کرد و گفت: این اعتراض‌ها، آرام و قانونمندی بوده و انتظار داریم صنایع پتروشیمی به مسائل کارگری پیش آمده رسیدگی کنند و در راستای حل مشکلات گام بردارند.

https://hoorkhabar.ir/591083کپی شد!
49
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.