اجازه عرض اندام به خود فروختگان و فتنه گران داخلی را هرگز نخواهیم داد

روز دانشجو، یادآور حضور حماسی دانشجویان عزیز ما در صحنه های مختلف و تعیین کننده ی کشور است و از سال ۱۳۳۲ که با اعتراض دانشجویان متدین و انقلابی به حضور نیکسون در کشورمان، منجر به شهادت سه تن از آنان شد تا حضور دانشجویان در مبارزه با رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان مبارزه با گروهکهای وابسته به قدرتهای خارجی شرق و غرب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تسخیر لانه ی جاسوسی که به تعبیر امام راحل انقلاب دوم بود، به دست همین دانشجویان بصیر و پیرو ولایت فقیه به وقوع پیوست.

 

حضور دانشجویان در دوران دفاع مقدس بسیار پر رنگ بود و حماسه ی خونین هویزه در شانزدهم دی ماه۱۳۵۹ به دست دانشجویانی به وقوع پیوست که فرماندهی آن جان بر کفان را دانشجوی شهید سیدحسین علم الهدی بر عهده داشت.

 

این دانشجویان رزمنده در سال ۵۹، عملیاتی را در هویزه و سوسنگرد آغاز کردند، در حالی که تجهیزات نظامی کافی در اختیار نداشتند، اما تا آخرین قطره ی خون خود به دفاع از سرزمین ایران اسلامی پرداختند و مظلومانه به شهادت رسیدند و شانزدهم دی ماه به نام شهدای هویزه و حماسه ی آن دلاور مردان در تقویم این مرز و بوم به ثبت رسید.

 

پس از جنگ نیز با فعالیتهای دانشمندان جوانمان که همان دانشجویان انقلابی پرورش یافته دردامان انقلاب اسلامی مان بودند توانستیم پیشرفتهای بزرگی در علوم مختلف به دست آورده و فخر استقلال و رهایی کشورمان را از وابستگی به خارج به دست بیاوریم.

 

در این سالها شاهد حرکت جهادی دانشجویان انقلابی و ولایت مدار در محرومیت زدایی از روستاها و نقاط محروم کشورمان در کنار تحصیل علم هستیم.

 

استقبال عمومی و پرشور دانشجویان از مراسمات مذهبی و به خصوص اعتکافهای دانشجویی حکایت گر ارتباط تنگاتنگ روحی و عاطفی دانشجویان با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و اوج تدین و ولایت مداری آنها میباشد.

 

همه ی آنچه که مشاهده می شود و بیان شد، نشانگر بیداری و حضور دانشجوی انقلابی ما در صحنه های مختلف اجتماعی و عملکرد آگاهانه و به موقع او میباشد.

 

شانزدهم آذر هر سال یادآور دانشجویان انقلابی و با بصیر است که دست در دست روحانیت اسلام در مقابل اجانب و سرسپردگان داخلی اجانب ایستادگی کرده، و خون پاک خود را فدای استقلال این انقلاب نموده اند.

 

در شانزدهم آذر امسال و به مناسبت روز دانشجو از دو نفر که جزء محکومین دادگاههای انقلاب اسلامی به جرم تحریک مردم به شورش بر علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بودند، به منظور سخنرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز دعوت به عمل آمد.

 

به محض مشاهده ی بنر تبلیغات این افراد در دانشگاه، موج اعتراضات دانشجویان و اساتید برخاسته و مراتب نگرانی آنها نسبت به هتک حرمت جامعه ی دانشگاهی با ورود افرادی که سابقه ی فتنه و محکومیت در دادگاههای انقلاب اسلامی را دارند به مسئولین مختلف اعلام شد.

 

ملت ایران هنوز خاطره ی تلخ سال ۸۸ را فراموش نکرده اند که توسط عده ای جاه طلب، چنگی به صورت نظام کشیده شد که جراحت آن هنوز التیام نیافته و مقام معظم رهبری بارها از آن با کلمه ی فتنه نام برده اند و اعلام کرده اند که آن خط قرمز انقلاب است.

 

علیرغم اعتراضات و پیگیریهای مختلف جامعه دانشگاهی، متاسفانه علاوه بر آنکه جلوی ورود فتنه گران به دانشگاه گرفته نمی شود، استاندار خوزستان به ملاقات این افراد در فرودگاه می رود و سپس با دهن کجی به جامعه ی ارزشی و دانشگاهی، توسط معاونین فرمانداری تا آمفی تئاتر دانشکده همراهی می شوند.

 

دانشجویان انقلابی و ولایتمدار به پشتیبانی از ولی امر خویش با تجمع در سالن دانشکده ی علوم مراتب اعتراض مدنی خود را با سر دادن شعار بر علیه عوامل فتنه اعلام میکنند و در حالیکه مجوز برنامه حداکثر تا ساعت دوازده بود، مراسم پس از نماز ظهر در ساعت ۱۲:۳۰ شروع میشود.

 

در این میان یک نفر که موفق می شود از درب موتورخانه به درون سالن آمفی تئاتر برود، با کشیدن میکروفون ها مراتب اعتراض خود را نمایش میدهد که ناگهان توسط حامیان فتنه مورد ضرب و شتم شدید و ضربات لگد جمعی آنها قرار میگیرد که بی هوش شده و توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل میشود.

 

با ورود دانشجویان به درون سالن، فرد مضروب نجات می یابد و چه بسا اگر دیرتر میرسیدند دانشگاه مواجه با حادثه ی دلخراشی میشد که آثار آن به سادگی برطرف نمی شد.

 

نکات قابل توجهی در مراسم امسال مشاهده می شود که در ذیل به آن اشاره می شود:

 

۱- مخالفت با حضور محکومین دادگاه انقلاب اسلامی در دانشگاه به عنوان مخالفت با یک جناح سیاسی نبوده و صرفاً مخالفت با حضور فتنه گران میباشد ؛ نوای مخالف سالهاست که در دانشگاه شهید چمران شنیده می شود و حضور آقایان کواکبیان و زیباکلام گواه این مدعاست.

 

۲- اعتراض مدنی دانشجویان که کلیه مساحت همکف، پلکان و طبقه اول دانشکده علوم را فرا گرفته بود، نشان دهنده انزجار جامعه دانشگاهی از حضور فتنه گران در دانشگاه است.

 

۳- مطالعه و بررسی جنبش های دانشجویی از سال ۱۳۳۲ تاکنون نشان دهنده خصلت های ضد استکباری و در جهت منافع ملی بودن میباشد که از طرف ملت هم پشتیبانی شده است، بنابراین اقدام سخیف عده ای در دعوت از فتنه گران به دانشگاه که یک حرکت ضد ملی است نمی تواند به عنوان یک حرکت از طرف جنبش دانشجویی در نظر گرفته شود.

 

۴- جنبش های دانشجویی مزین به خصلت های زیبای تدین، پاکدامنی، ایثار گری و شهادت طلبی هستند و افراد و گروه هایی که با کف و سوت و جشن های مختلط مستهجن و نیز برگزاری کنسرت های طرب آور در محیط مقدس دانشگاهی می خواهند دستاورد صدها هزار شهید این مملکت را بر باد دهند نمی توانند عنوان مقدس جنبش دانشجویی را با خود یدک بکشند.

 

۵- جنبش های دانشجویی مستقل از جریانات سیاسی و احزاب قدرت طلب معلوم‌الحال بوده اند و گروه های ساخته ی دست احزاب بیرون از دانشگاه که بدنبال بهره برداری ابزاری از جامعه دانشگاهی و امکانات آن هستند، برای نخبگان دانشگاهی قابل تحمل نیستند.

 

۶- جامعه دانشگاهی اعم از اعضای محترم هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه عموماً ولایت مدار هستند و به مقدسات و ارزشهای انقلاب عشق می ورزند، پس مسئولین نباید کاری کنند که جامعه نسبت به آنها بدبین شوند.

 

استان خوزستان، جایگاه شهدایی ست که با خون خود درخت انقلاب را آبیاری و با جانفشانی های خود، این انقلاب را در برابر بدخواهان بیرونی و داخلی ایمن نمودند و اکنون نیز فرزندان و دوستداران همان شهداء، تا پای جان اجازه ی عرض اندام به خود فروختگان و فتنه گران داخلی را هرگز نخواهند داد.

 

دکتر رضا کیانی نژاد / عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و مسئول بسیج اساتید خوزستان

موج چهارم

https://hoorkhabar.ir/590783کپی شد!
57
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.