اوباما: شدیدتر از قبل به داعش حمله می کنیم

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به دنبال یک نشست امنیتی با مقامات پنتاگون درباره راهبرد ایالات متحده آمریکا در قبال داعش صحبت کرد. اوباما تاکید کرد که ما داعش را سخت تر از همیشه هدف حملات خود قرار خواهیم داد. ما قلب داعش را می‌فشاریم و صادرات تروریسم توسط این گروه به دیگر نقاط جهان را سخت‌تر خواهیم کرد.
وی خطاب به سرکردگان داعش گفت: پیام ما واضح است؛ همه سرکردگان داعش را یک به یک شکار می‌کنیم.
اوباما ادامه داد؛ از تابستان گذشته داعش پیشرفت چشمگیری از نظر زمینی نداشته و ۴۰ درصد از مناطق تحت کنترل خود را در عراق از دست داده است.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین از سفر فوری اشتون کارتر وزیر دفاعش به خاورمیانه برای گفتگو درباره جنگ با داعش خبر داد.
تسنیم نیز گزارش داد، اوباما می‌گوید که «ایالات متحده و نیروهای مسلح ما در راستای مأموریت خود برای نابودی گروه تروریستی داعش، رهبری ائتلاف جهانی را همچنان ادامه خواهند داد. هواپیماهای ائتلاف – شامل جنگنده‌ها، بمب‌افکن‌ها و پهپادها – شدت حملات هوایی خود را افزایش داده‌اند. طی ماه آوریل، ما بیش از هر دوره زمانی دیگر از زمان آغاز حملات ائتلاف، بمب بر سر اهداف داعش فرو ریخته‌ایم».
همچنین فارس نیز گزارش داد که، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور و همتای آمریکایی‌اش در تماسی تلفنی بر سر تعیین فهرست گروه معارضان سوری پیش از برگزاری دور بعدی مذاکرات صلح به توافق رسیدند. بر اساس گزارش رویترز، وزارت خارجه روسیه مشخص نکرده که زمان برگزاری این نشست چه زمانی است ولی وزیر خارجه آمریکایی‌ها پیش از این اعلام کرده بود که ۱۸ دسامبر یعنی ۴ روز دیگر، سومین دور نشست معارضان سوری در نیویورک برگزار می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/590780کپی شد!
120
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.