بخشداران زن، بخشدار می مانند؟

به گزارش هورنیوز ؛ عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان صبح چهارشنبه ۱۸ آذرماه ۹۴ دست به کاری زد که کمتر کسی در کشور تا کنون آن را انجام داده است.

استاندار خوزستان طی احکامی جداگانه و برای اولین بار ۸ زن را به سمت بخشدار مناطق مختلف استان منصوب کرد.

پس از این انتصابات بود که استاندار خوزستان مورد هجوم رسانه ها قرار گرفت و نسبت به انتصاب برخی افراد در این مناصب انتقاداتی به وی وارد شد.

“حکم بخشداران زن متوقف شد ” این تیتری بود که یکی از رسانه های استان روز گذشته و چهار روز پس از امضای احکام انتصاب از سوی استاندار منتشر کرد. در این گزارش به گفته این رسانه یکی از مسئولان استانداری خوزستان اعلام کرده است به دنبال صدور احکام بخشداران از سوی استاندار خوزستان، علما و نمایندگان خبرگان در استان خوزستان نسبت به این پدیده و این حجم و تعداد انتصاب بخشدار زن اعتراض داشته اند، وزیر کشور دستور به مسکوت ماندن و توقف این احکام  و انتصاب ها داده است.

این مسئول گفت: بعد از اطلاع رسانی انتصاب این بخشداران خانم، ظاهرا علمای استان خوزستان و تعدادی از چهره های فرهنگی این استان نسبت به بکارگیری این حجم از خانم ها در مسندهای اجرایی اظهار گلایه کردند که در نتیجه با رساندن پیام این چهره ها به وزیر کشور آقای امیری قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور ضمن تماس با علمای خوزستان از دستور وزیر کشور برای توقف این انتصابات و احکام خبر داد و گفته است: وزارت کشور مایل به ناراحتی چهره های فرهنگی و علمای استان خوزستان نیست و لذا به استاندار خوزستان دستور داده شده است که پیگیری این احکام را مسکوت نگه دارد و این انتصابات معلق بماند.

همچنین جمال درویش مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در گفتگو با خبرنگار هورنیوز در این خصوص اظهار کرد: تاکنون هیچ حکمی از سوی استاندار ملغی نشده است.

درویش افزود: البته برخی از بانوانی که به عنوان بخشدار منصوب شده بودند، از این پست اعلام انصراف کرده اند و دلیل آن را نیز عدم توانایی در این خصوص بیان کردند.

همچنین فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز در گفتگو با خبرنگار هورنیوز ضمن تکذیب خبر توقف حکم بخشداران زن خاطرنشان کرد: تا کنون چنین تصمیمی گرفته نشده است.

وی با رد ادعای جمال درویش مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان گفت: تاکنون به بنده چنین خبری نرسیده است و درصورت ابلاغ متعاقباً اعلام خواهد شد.

صبح امروز نیز یکی از خبرگزاری های استان مطلبی در این خصوص به نقل از یک منبع آگاه در استانداری خوزستان مبنی بر توقیف نشدن حکم بخشداران زن منتشر کرده است.

این منبع آگاه اظهار کرد: انتشار خبری در برخی از سایت‌ها مبنی بر لغو حکم بخشداران زن به دستور وزیر کشور هیچ اساس و مبنایی ندارد و روند معارفه و ابلاغ احکام آنان به شکل طبیعی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه نفر از بخشداران احکام خود را دریافت کرده اند و مراسم معارفه آنها به‌ صورت رسمی انجام شده است خاطرنشان کرد: مابقی بخشداران نیز طی روزهای آینده معارفه خواهند شد.

به گزارش هورنیوز؛ حال باید دید استاندار خوزستان و مسئولان مربوطه در استانداری نسبت به این ادعاهای متناقض واکنشی نشان می دهند؟

آیا این حرکت تاریخی استاندار خوزستان به ثمر می نشیند؟

https://hoorkhabar.ir/590707کپی شد!
135
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.