هیچ مشکلی برای خدمت رسانی به زوار وجود ندارد

به گزارش  هونیوز، حیاتی فرماندار خرمشهر در جلسه قرارگاه اربعین در مرز شلمچه، اظهارداشت: ۱۲ هزار ظرفیت اسکان برای زائران در این مرز وجود دارد.

وی ضمن تشکر از ستاد راهیان نور کشور، گفت: از سوی این ستاد، ۵۰ هزار بیتوته در سه مرز شلمچه، چزابه و مهران در اختیار زائران قرار گرفته است.

فرماندار خرمشهر: استقرار ۴۰ گیت گذرنامه در کشور عراق

این مقام مسئول، به استقرار ۴۰ گیت گذرنامه در کشور عراق از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت سهولت تردد زائران اشاره کرد.

حیاتی به مرز دریایی خرمشهر به بندر بصره اشاره کرد و گفت: ۵ کشتی مسافربری در راستای انتقال زائران به بندر بصره فعالیت می کنند.

فرماندار خرمشهر به ایجاد ۵۶۰ سرویس بهداشتی و ۲۰ چشمه حمام زنانه در مرز شلمچه، اشاره کرد و گفت: به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین، علاوه بر چادرهای درمانی، دو درمانگاه از سوی هلال احمر در مرز شلمچه مستقر شده است.

در ادامه این جلسه، سردار “اسحاقی” فرمانده انتظامی خورستان ضمن تشکر از ستاد اعضای اربعین حسینی، بر اهمیت ویزا تاکید و به زائران توصیه کرد: قبل از ورود به مبادی خروجی کشور، حتماً ویزا تهیه کنند.

فرمانده مرزبانی خوزستان: ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی منتهی به مرز

سردار “نظر پور” فرمانده مرزبانی خوزستان در این جلسه بر ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی منتهی به مرز های شلمچه و چزابه در این ایام و نیز راه اندازی گیت های بازرسی در سالن خروجی مرز زمینی شلمچه تاکید کرد.

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزیر خارجه: ارائه خدمات مطلوب به زائران از سوی اعضای ستاد اربعین

در ادامه جلسه، ” حسن قشقاوی” معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزیر خارجه کشور ضمن تقدیر و تشکر از اعضای ستاد اربعین در مرزهای شلمچه و چزابه، گفت: مجموعه این ستاد و نیز مسئولان استانی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران همت خوبی داشته اند.

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزیر خارجه کشور، با اشاره به ازدحام ایجاد شده در مرزها از سوی افرادی که ویزا تهیه نکرده اند، بر تهیه ویزا از سوی زائران قبل از ورود به مبادی خروجی کشور تاکید کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان: تهیه ویزا از سوی زائران باید به فرهنگ تبدیل شود

“دهقان” معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان در این جلسه، ضمن تقدیر از کلیه دستگاه ها به خصوص نیروی انتظامی به خاطر خدمات خالصانه به زائران، تاکید کرد: باید همراه داشتن ویزا از سوی زائران جهت خروج از کشور به یک فرهنگ تبدیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت: ورود بدون ویزا به کشور عراق وجود ندارد

” سعید اوحدی” رئیس سازمان حج و زیارت در این جلسه از دستگاه های ذیربط به خصوص نیروی انتظامی و مرزبانی برای ایجاد نظم در مرزهای شلمچه و چزابه تقدیر کرد و گفت: امسال چیزی بعنوان ورود بدون ویزا به کشورعراق، وجود ندارد و زائران باید با گذرنامه و ویزا اقدام به سفر برای عتبات عالیات، کنند.

سردار ” محمد جواد زاده کمند” جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در این جلسه، ضمن تقدیر از زحمات و مجاهدت کلیه دستگاه ها، گفت: باید از تجربیات سال گذشته درس گرفت؛ براساس ارزیابی های صورت گرفته، شرایط بسیار خوب ارزیابی شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور: هیچ مشکلی برای خدمت رسانی به زوار وجود ندارد

دکتر ” حسین ذوالفقاری” معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این جلسه، گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی در خدمت رسانی به زوار وجود ندارد و تنها مشکل موجود در این مرز، زائران بدون ویزا هستند؛ همچنین در جلسه با وزیر کشور عراق بر موضوع صدور ویزا و تسریع این امر تاکید شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید این باور در بین مردم تقویت شود که خروج بدون ویزا از مرز امکان پذیر نیست، گفت: انشاء الله تمهیدات و تدابیر لازم جهت تسریع در صدور ویزا اندیشیده می شود.

وی با اشاره به خدمات موکب ها در مسیرهای منتهی به مرز، گفت: فعالیت موکب ها بیانگر عشق و ارادت مردم به ائمه اطهار و زوار حسینی است.

ذوالفقاری گفت: امیدواریم بتوانیم برای اربعین سال های آینده با همکاری دولت و دستگاه های ذیربط، از ماه های قبل برنامه ریزی کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

 

https://hoorkhabar.ir/589058کپی شد!
60
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.