حبیب الله رضایی: یکی از اهداف مهم ما راه اندازی و تقویت ورزش کارگری است

به گزارش هورنیوز ؛ فولاد خوزستان نامی است که هر خوزستانی یا شاید هر ایرانی را به ابتدا به یاد ورزش و تیم های فوتبال و .. آن می اندازد.

تربیت بدنی شرکت فولاد خوزستان، مجموعه است که به صورت ویژه و کارشناسی شده برای ترویج ورزش همگانی و قهرمانی در میان پرسنل شرکت در حال فعالیت است.

پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز برای انعکاس فعالیت های صورت گرفته در این مجموعه به سراغ حبیب الله رضایی مسئول تربیت بدنی شرکت فولاد خوزستان رفته است و با وی گفتگویی انجام داده که در ادامه مشاهده می نمایید:

۱

** توضیحاتی کلی در خصوص مجموعه تربیت بدنی شرکت فولاد خوزستان ارائه نمایید.

تربیت بدنی فولاد خوزستان از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز کرده که از سال ۸۵ تاکنون مسئولیت آن برعهده بنده است. در ابتدا پس از شناخت ظرفیت های شرکت فولاد خوزستان، حرکت در مسیر ورزش همگانی را آغاز نمودیم و علاوه بر فراخوان ها، نیازسنجی ها در جهت شناخت سلایق پرسنل نسبت به رشته ورزشی را انجام داده ایم.

هدف بعدی ما راه اندازی و تقویت ورزش کارگری بود، کسانی که در ورزش های همگانی که عمومیت داشت، از لحاظ فنی و بدنی از خود فعالیت های خوبی نشان می دادند را پس از شناسایی برای حضور در مسابقات داخلی دعوت نمودیم.

** در خصوص مسابقات داخلی و خارج از مجموعه که انجام می شود، توضیحاتی ارائه بفرمایید.

مسابقات داخلی ما در رشته های مختلف اعم از فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، تکواندو، کاراته، ژیمناستیک، کشتی، اسب سواری، شرنج، دوومیدانی و.. در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می شود.

برنامه ریزی بعدی ما حضور در مسابقات وزارتخانه ای در رشته های فوتسال، والیبال و تنیس روی میز بود که تاکنون در شش سال برگزاری این رقابتها، توانسته ایم ۶ قهرمانی در فوتسال، ۴ قهرمانی در تنیس روی میز و یک قهرمانی در اولین دوره مسابقات والیبال کسب نماییم.

البته هدف اصلی ما ترویج ورزش همگانی میان پرسنل فولاد خوزستان بود لذا طرحی به نام “ورزش در خانه” را برنامه ریزی کردیم. این طرح برای فراگیری بیشتر فعالیت های ورزشی میان خانواده های پرسنل بود که به این منظور در سطح شهر اهواز ۴۰ سالن بدنسازی و آمادگی جسمانی و ۱۰ استخر را در نقاط مختلف در نظر گرفتیم. به این صورت بود که نزدیکترین اماکن ورزشی برای استفاده پرسنل و خانواده هایشان در نظر گرفته شد.

همچنین برگزار آموزش های مقدماتی و تکمیلی از دیگر برنامه ها ما در تربیت بدنی شرکت است. در تابستان گذشته برای ۱۷۴۰ نفر دوره مقدماتی و برای ۱۲۰۰ نفر دوره های تکمیلی را برگزار نمودیم.

DSC04722

** در زمینه برگزاری تفریحات سالم چه اقداماتی انجام شده است.

در این زمینه که توجه خوبی به آن شده است، برنامه های مانند پیاده روی خانوادگی، گلگشت های خانوادگی، مسابقات دارت، تیروکمان و .. انجام شده است که خوشبختانه با رضایت کامل پرسنل و شرکت کنندگان در این برنامه بوده است.

تمامی افرادی که واجد شرایط برای حضور در زمینه ورزش قهرمانی هستند، صاحب یک پرونده ارزیابی می شوند که مشخصات فردی، علاقه مندی و مشکلات پزشکی آنها زیر نظر متخصصان این امر بررسی می شود.

** چند نفر زیر مجموعه برنامه های همگانی شما هستند؟

در شرکت فولاد خوزستان ۱۰ هزار نفر پرسنل وجود دارد که بایک حساب سرانگشتی همراه با خانواده هایشان به ۳۵ الی ۴۰ هزار نفر می رسند. از این تعداد حدود ۴۵۰۰ نفر زیر مجموعه فعالیت های ورزش همگانی در ۲۵ رشته برای آقایان و ۲۲ رشته برای بانوان هستند.

** در زمینه جذب اعتبارات چگونه عمل شده است؟

خوشبختانه با تعامل خوبی که با مدیران شرکت داریم، مشکل خاصی در جهت جذب اعتبارات لازم برای انجام برنامه های مختلف وجود ندارد، با وجود اینکه امسال به دلیل مشکلات صادراتی شرکت که همزمان با کل کشور بوده است، خوشبختانه با مشکلی همراه نبودیم.

DSC04733

** در مجموعه ورزشی فولاد خوزستان چه امکاناتی وجود دارد؟

در این مجموعه بزرگ یک پیست دوچرخه سواری، سالن بزرگ چند منظوره برای رشته های مختلف، دو زمین چمن استاندارد، دو استخر، سالن بدنسازی، زمین هوانوردی، زمین تنیس خاکی، زمین فوتبال ساحلی و کلینیک سلامتی وجود دارد.

** در گفته هایتان به کلینیک سلامتی اشاره کردید، در این خصوص توضیحاتی ارائه بفرمایید.

کلینیک سلامتی برای کسانی که مشکل چربی، قند و چاقی هستند طراحی شده است. در این مکان افراد پس از انجام تمرینات مستمر زیر نظر متخصصان و رسیدن به حد نصاب مدنظر ما، پاداش دریافت می کنند.

در این کلینیک دستگاه های روز دنیا مانند تردمیل آبی برای مشکلات مینیسک، ناهنجاری های اسکلتی، انواع دیسک ها و… وجود دارد.

** برنامه های آینده شما در تربیت بدنی شرکت فولاد خوزستان چیست؟

با رایزنی های صورت گرفته در آینده نزدیک یک مجموعه بزرگ ورزشی شامل سالن های استاندارد فوتسال، تنیس روی میز، والیبال، بسکتبال و بدنسازی در کنار آن خوابگاه مناسب احداث خواهد شد و همچنین برنامه بعدی ما تخصیص زمانی از اضافه کاری پرسنل برای انجام فعالیت های ورزشی که باعث کاهش هزینه های درمان و هزینه های جاری شرکت در دراز مدت می شود.

 DSC04737

DSC04740

DSC04747

DSC04748

DSC04751

DSC04729

https://hoorkhabar.ir/588946کپی شد!
1033
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.