حجت الاسلام سپهر: معرفی هنرمندانه شخصیت ها می تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد

به گزارش هورنیوز؛ برگزاری کنگره سه روزه گرامیداشت ارتحال آیت الله بهبهانی در اهواز کار شایسته ای برای معرفی هرچه بهتر شخصیت ها و الگوهای خوزستان برای جوانان این استان بود که ۲۸ الی ۳۰ آبانماه برگزار گردید.

این کنگره در مکتب دارالعلم آیت الله بهبهانی در اهواز با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آیات شفیعی، کعبی، حیدری، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر و علما و روحانیون شرفیاب شده از قم و مشهد و نیز دکتر علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شواری اسلامی برگزار شد.

خبرنگار ما در این زمینه گفتگویی با حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر مدیرکل کتابخانه های استان خوزستان انجام داده است که در ادامه می خوانید:

حجت الاسلام سپهر در خصوص ویژگی های شخصیتی آیت الله بهبهانی عنوان کرد: ایشان جامعیت منحصر به فردی در میان علما و بزرگان است. لذا از ایشان به عنوان علامه علوم دینی و اسلامی یاد می شود.

وی افزود: ایشان در زمینه های فقه، اصول، کلام، فلسفه و ادبیات جامعیت داشتند.

سپهر با اشاره به تالیفات گسترده آیت الله بهبهانی افزود: تالیفات آیت الله بهبهانی در حوزه ادبیات عرب از کم نظیرترین تالیفاتی است که در تاریخ اسلام به خصوص “نحو” که از زمینه های خاصه امام علی (ع) است.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های آیت الله بهبهانی ساده زیستی ایشان بود به نحوی که ایشان ۳۰ سال در شهر فقیری مانند رامهرمز زیستند.

حجت الاسلام سپهر در خصوص مبارزات انقلابی آیت الله بهبهانی گفت: ایشان زمانی که در سال ۴۳ امام خمینی (ره) از زندان آزاد شدند، در قم به مدت ۱۰ شب در کنار منزل امام مستقر شدند تا به تقویت و همراهی حضرت امام کمک کنند.

وی افزود: در این مدت کتابی از ایشان که شامل ۳۰۰ سند و روایت ساواک از مبارزات آیت الله بهبهانی بود، رونمایی شد.

** چه توصیه ای برای الگوبرداری جوانان امروزی از شخصیت آیت الله بهبهانی دارید؟

به عقیده بنده انرژی جوانی اگر مدیریت نشود، در مسائل فکری، عقیدتی و اجتماعی مشکل ساز می شود. بخشی از مدیریت این انرژی برعهده حکومت، بخشی برعهده دانشگاه و مراکز آموزشی و بخش عمده آن برعهده خانواده ها است.

وی افزود: اگر چنین قشرها برای مدیریت جوانان باهم تعامل نداشته باشند، اندلس دیگری در جامعه اتفاق می افتد.

حجت الاسلام سپهر افزود: معرفی هنرمندانه شخصیت های بزرگ دینی، فرهنگی، هنری، ادبی و نظامی می تواند الگوی مناسبی برای جوانان ما باشد.

ایشان ادامه دادند: یکی دیگر از ابزارهای مدیریت جوانان استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر مانند تئاتر و سینما است. اگر ما در مقابل جوانان سخت گیری کنیم می تواند عوارض نامطلوبی برای اسلام و کشور داشته باشد.

وی افزود: نباید سختگیری افراطی و نباید متحجرانه باشد، کارشناسان و جامع شناسان باید به یک عنصر جامع در این زمینه دست پیدا کنند.

**با توجه به مسئولیت جنابعالی در شورای تبلیغات اسلامی استان، تمهیدات صورت گرفته برای حرکت عظیم اربعین حسینی(ع) را چگونه ارزیابی می نمایید؟

بنده پس از بازدید میدانی از مناطق مرزی در روزهای گذشته، کارهای صورت گرفته توسط مسئولین فرهنگی کشور را فوق العاده دیدم.

وی در پایان افزود: سختگیری های دشمن باعث ایجاد اشتیاق بیشتر توام با احساسات جامع تر شده است.

https://hoorkhabar.ir/588598کپی شد!
83
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.