مقتدایی: بحث تخصیص آب به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تمام شده است

به گزارش گروه وبگردی هورنیوز از مهر:عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نخستین همایش بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان‌های خوزستان و ایلام در اهواز برگزار شد، از این طرح به‌عنوان طرح ۸۰۰ هزار هکتاری یاد کرد و افزود: اصل موضوع این است که به عناوین و موضوعاتی که به عنوان موفقیت تلقی می شود، توجه کرد.

وی اضافه کرد: من به این علت عنوان ۸۰۰ هزار هکتار را به کار بردم که عده‌ای قبل از ما این کار را کارشناسی کردند و مورد تائید مقام معظم رهبری به‌عنوان صاحب ایده و نظر قرار دادند و ما باید به نظرات کارشناسانه، ریشه‌دار و اصیل و به معادلات و محاسبات آنها و به نظرات کارشناسان قبلی خود باید احترام بگذاریم و مرتب نظرات آنان را تغییر ندهیم.

مقتدایی تصریح کرد: گروه‌های کارشناسی، زحمت کشیده‌اند و ما نباید غفلت کنیم و نظرات کارشناسانه آنها را نادیده بگیریم. این طرح در دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی بررسی شد اما هنر دولت تدبیر و امید این است که کتاب‌ها را از کتابخانه درآورد و این طرح را با مجوز مقام معظم رهبری عملیاتی کرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در طول تاریخ گذشته هر کس یک تأثیری در تاریخ این طرح داشته است. این کار مطالعه و تنفیذ شد به همین دلیل اختصاص آب به این طرح یک بحث تمام شده است و باید به تخصیص آب قطعیت ببخشیم.

وی ادامه داد: این طرح با این گستردگی تنها طرحی است که شکایت و معارض نداشته و این یکی از افتخارات این طرح است. یکی دیگر از افتخارات این طرح این است که به خصوص در جاهایی که دشت بود، مطالعاتش انجام شده است.

استاندار خوزستان یکی دیگر از افتخارات این طرح را این دانست که از صدر تا ذیل نظام همه در این طرح دخیل هستند و همه مثبت برخورد می‌کنند که این‌همه به علت رضایتمندی مردم است.

مقتدایی تصریح کرد: در کنار آموزش بهره‌برداران این طرح، در آینده نیز این طرح باید مدیریت شود و نباید رها شود زیرا این رها کردن‌ها موجب استهلاک شده و در نهایت طرح صنایع جانبی مربوط به این طرح باید مهیا شود تا به اشتغالی که در پس تکمیل این طرح نهفته است، برسیم.

وی گفت: یک سال اشتغال متداوم ایجاد کردن یکی دیگر افتخارات این طرح است. خوزستان ملی‌ترین استان است. ملی از این بابت که قطره‌قطره خون شهدا از جای‌جای کشور در این ریخته شده است. اگر خوزستان باعزت باشد کشور صاحب عزت است و وقتی نبض خوزستان خوب بزند، نبض کشور هم خوب می‌زند.

https://hoorkhabar.ir/588140کپی شد!
59
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.