تجربیات سودمند مدیران دوران دفاع مقدس به نسل جدید باید منتقل شود

قدرت اله دهقان دوشنبه در نشست خبری همایش دستاوردهای مدیریت غیرنظامی دوران دفاع مقدس در سرسرای جلسات معاونت امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه از دوران دفاع مقدس تجارب بسیاری حاصل شد، اظهار کرد: متاسفانه نسل جدید مقداری از این تجارب عقب مانده و با این اندوخته های عملی آشنایی زیادی ندارد که وظیفه ما انتقال این تجربیات به نسل جدید است.

وی افزود: سرعت رسیدگی به حوادث طبیعی در کشور ما بی نظیر است و سرعت بازسازی اماکن تخریب شده به دلیل تجاربی که از جنگ تحمیلی کسب شده بسیار بالا است.

دهقان گفت: در دوران جنگ تحمیلی تعدادی از فرمانداری های ما درگیر جنگ بودند و بخش های بستان و هویزه به دلیل اشغال خرمشهر و محاصره آبادان محل تدارک و تجهیز رزمندگان شده بود.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان یادآور شد: تعدادی از شهرستان ها یک باره میزبان جمعیتی از مهاجران بودند که برابر جمعیت شهرستان خود بود و از پس مدیریت این جمعیت کلان برآمدند.

وی ادامه داد: همچنین تدفین شهدا و بازسازی مکان های تخریب شده، آموزش و پرورش، سازماندهی آموزش دانش آموزان، تامین ارزاق عمومی، ساخت و ساز و امنیت از دیگر موارد مدیریتی در آن شرایط جنگ تحمیلی بود.

دهقان گفت: در این همایش حتما برخی افراد موثر از قلم افتادند که سعی می کنیم در تدوین مجموعه و کتاب ها، افرادی که مغفول ماندند، را ذکر کنیم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان افزود: این همایش با حضور دست اندرکاران امور اجرایی دوران جنگ تحمیلی برگزار می شود تا از مدیریت آنها استفاده شود و این شیوه مدیریت ثبت و مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر اجرایی همایش دستاوردهای مدیریت غیرنظامی دوران دفاع مقدس نیز اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش مستند سازی و انتقال تجربیات مدیریت دوران دفاع مقدس به مدیران جدید است که شاید برای نسل های بعدی چنین فرصتی پیش نیاید که از این تجربیات استفاده کنند.

محمد حری افزود: در این همایش حدود ۴۰۰ نفر از مدیران دوران دفاع مقدس شناسایی و معرفی می شوند که با تشکیل کمیته علمی و پژوهشی مستندسازی این شخصیت ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: با ۷۰ نفر از این مدیران مصاحبه های تصویری و مکتوب انجام شد و حدود ۴۵ مقاله از این مصاحبه ها استخراج شد.

حری با بیان اینکه این مستندسازی باید ادامه داشته باشد، یادآور شد: این مستندسازی می تواند در بسیاری از مشکلات مدیریتی در عصر حاضر راهگشا باشد.

دبیر این همایش گفت: این مصاحبه ها در پنج محور امنیت، ارتزاق و معیشت، بهداشت و سلامت، آموزش و توسعه عمران شهری صورت گرفت.

همایش دستاوردهای مدیریت غیرنظامی دوران دفاع مقدس شنبه ۳۰ آبان در اهواز برگزار می شود.

https://hoorkhabar.ir/588055کپی شد!
110
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.