شکایت از مدیران در حال افزایش است
حجتالاسلام محمد جعفر منتظری در جلسه شورای اداری بابل با بیان اینکه باید بصیرت و بینش و دشمنشناسی داشته باشیم، اظهار کرد: مدیران باید نسبت به مسئولیتی که میپذیرند آگاه باشند و وظایف خود را در قبال مردم انجام دهند.
وی با اعلام اینکه ایران با پشتوانه مردمی در برابر استکبار ایستادگی کرده است، عنوان کرد: باید رضایت ارباب رجوع مدنظر قرار گیرد؛ زیرا به غیر از این در شأن نظام اسلامی نیست.
منتظری با اشاره به اینکه مسئولان باید متناسب با شاکله نظام اسلامی رفتار خود را تغییر دهند، یادآور شد: نظام مجموعهای از مولفههایی است که با خواست خداوند و تلاش مردم و سرمایهگذاری مردم ایجاد شده و این نظام اجازه تضییع حقوق مردم را نمیدهد.
وی با اعلان نشانهها و شاخصهای یک مدیر خوب بیان کرد: دو ویژگی را امیرالمومنین(ع) به عنوان دو شاخص مدیران معرفی کرده که یکی برنامهریزی خوب است که اگر مدیر برنامه نداشته باشد موفق نمیشود و شاخص دوم اسراف است که یک مدیر خوب باید از آن اجتناب کند.
رییس دیوان عدالت اداری با انتقاد از کمکاریها، فساد اداری و انجام ندادن کار مردم در زمان مقرر از مشکلات نظام اداری کشور بیان کرد و افزود: در هفته ۴۴ ساعت کار میکنیم که ساعت کار مفید در ایران را اگر بررسی کنیم واقعا این میزان نیست. کار نکردن کارمندان به اشکال مختلف فساد اداری محسوب میشود.
وی با اعلام اینکه میزان شکایت از مدیران روز به روز در حال افزایش است گفت: در سال ۹۱ مجموع شکایات در استان مازندران ۳۳۰۰ شکایت، در سال ۹۲ تعداد ۳۴۰۰، در سال ۹۳ تعداد ۳۹۱۳ و در سال ۹۴ تعداد تا به امروز ۲۷۰۰ شکایت بوده که به دیوان عدالت اداری فرستاده شد.
منتظری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور مصوباتی است که شوراهای اسلامی تصویب میکنند، تصریح کرد: این مصوبات رصد کامل نمیشود و در نتیجه برخی به دیوان عدالت اداری فرستاده میشود از سویی شهرداریها نیز در مدیریت شهری ضعفهایی دارند که یکی از آنها این است که در ساختوسازها نظارت کامل ندارند.
وی با تاکید بر اینکه در مازندران تغییر کاربریها و ساختوسازهای غیرمجاز زیاد است که نفع مدیران دولتی در این موضوع بیربط نیست، تصریح کرد: از شوراهای اسلامی درخواست میکنیم که هم نظارتها را بر حوزه شهری افزایش دهند و هم شکل قانونی به مصوبات خود دهند.