مقتدایی: هیچ کس حق ندارد یک پروژه هنری را متوقف کند

به گزارش هورنیوز ، از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، در نشستی با قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیشکسوتان تئاتر استان که در استانداری برگزار شد، بر داشتن ارتباط متقابل میان مدیران و هنرمندان تاکید کرد و گفت: در حوزه تئاتر کاستی های بسیاری وجود دارد ولی با کمی صبر و تحمل می توان بسیاری از مسائل را حل کرد.

وی افزود: کار هنرمندان دارای ارزش و اهمیت است و هر آنچه در جامعه ارزش دارد می تواند انتقال دهنده خوبی ها، پاکی ها و رشد و تعالی جامعه شود؛ هنر جنبه های مختلفی دارد که جامعه را به سمت جلو حرکت می دهد و نباید متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه کسی که می خواهد هنر را عرضه کند باید هنرمند خوبی باشد، اضافه کرد: هنرمندان بسیار داریم که علم را فرا گرفتند ولی از آن بهره ای نبرده اند چرا که شرایط مناسبی برای عرضه قابلیت هایشان فراهم نبوده و در این زمینه هنرمندان باید ظرفیت خود را بیشتر کنند.

مقتدایی در خصوص اینکه برخی مسئولان به فعالیت های هنری اهمیت نمی دهند، خاطر نشان کرد: شاید مسئولی به هنر اعتقاد نداشته باشد که البته می تواند در رشد فعالیت های هنری تاثیرگذار باشد ولی این امر هیچ گاه متوقف کننده کار هنری نیست.

وی قول پیگیری و انجام پروژه مجموعه تئاتر شهر را داد و عنوان کرد: در این راستا باید کمیته ای تشکیل و دلایل افت و خیز پروژه توسط شهرداری بررسی شود؛ هیچ کس حق ندارد یک پروژه هنری را متوقف کند و در این راستا نباید سلایق شخصی اعمال شود.

استاندار خوزستان، همچنین در خصوص عدم همکاری صدا و سیمای خوزستان پیرامون تهیه تله تئاتر دفاع مقدس که رتبه اول را در کشور کسب کرد، اذعان داشت: در این زمینه جلسه مشترکی با صدا و سیمای مرکز خوزستان تشکیل خواهد شد؛ صدا و سیما باید در تهیه این گونه برنامه ها همکاری کند.

وی عنوان کرد: برای کمک به اهالی تئاتر، استانداری خوزستان با همکاری روابط عمومی و خدمات اجتماعی شرکت ها و سازمان ها، به مدت ۱۰ روز هر شب بلیت۵۰ درصد صندلی های تئاتر را خریداری و کارکنان را جهت دیدن تئاتر ترغیب می کند اما باید توجه داشت که موضوعات نمایش ها باید تاثیرگذار بوده و جنبه ملی و استانی داشته باشند.

مقتدایی ادامه داد: هنرمندان تئاتر باید روی موضوعاتی که مرتبط با فرهنگ شهروندی، آسیب های اجتماعی، آموزش و پرورش، مسائل روز و… است تمرکز و کارهای فاخر و ارزشمند ارائه دهند تا برای سایرین جذاب بوده و خروجی مناسب و مطلوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یک هنرمند باید با واقعیت های جامعه حرکت کند و بنا نیست هر چیزی که ایده خودمان بود را جامعه بپذیرد، ابراز کرد: در کنار هنر، بازاریابی هنری برای تولید آثار هنری لازم است چرا که بیان نیازهای جامعه از زبان یک هنرمند می تواند تاثیرگذارتر باشد.

در این جلسه محمد مالی، رئیس انجمن نمایش استان خوزستان، نیز تئاتر را مؤثرترین زبان فرهنگی دانست و یاد آور شد: تئاتر خوزستان از ظرفیت های خوبی برخوردار است که با توجه به مشکلاتی همچون مسائل مالی، نبود فضای مناسب و… نیازمند حمایت های بیشتری از سوی مسئولان است.

https://hoorkhabar.ir/586926کپی شد!
153
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.