بازخوانی پرونده یک شهر، هفت ماه گذشت؟ لالی همچنان تنهاست!

به گزارش هورنیوز: از آن زمان تاکنون مسئولان مختلفی برای بازدید از مناطق سیل زده به لالی رفته اند و با چشمان خود خرابی های سیل را دیده اند، اما دیدن همانا و رفتن همان …

به نظر می رسد اعتباری که می بایست در راستای جبران خسارات و از طریق دولت محترم به شهرستان لالی می رسید در پیچ و خم هایی که بعضا مسئولین شهرستانی و استانی خود را گرفتار آن کرده اند اسیر شده است. چرا که نگاهی گذرا به استان های دیگر و تکاپوی مسئولانشان در جهت اخد اعتبار برای طرح های مختلف و بعضا غیر ضروری نشان می دهد که عملکرد مسئولان در شهرستان لالی و استان خوزستان در جذب این اعتبار ضروری چه قدر ضعیف بوده است .

دولتی که حاضر می شود برای احیای دریاچه ارومیه ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف کند که نتیجه آن هم طبق گفته کارشناسان معلوم نیست اما توان پرداخت خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی به مردم محروم لالی را ندارد.

البته این ضعف متوجه مسئولانی است که به جای پیگیری های شایسته در جهت خدمت به مردم امور خود را صرف حضور و بازدیدهایی می کنند که صبغه نمایشی آن بیش از هر چیز دیگری نمود دارد .

۲۰۱۵-۱۰-۳۱_۱۳-۵۴-۴۹

به گزارش خبرنگار ما: جمعه ۹ آبان مدیر سابق آبفای شهرستان لالی در مستند سیل فروردین ۹۴ که از شبکه صدا و سیمای خوزستان در رابطه با سیل لالی پخش شد گفت: پس از وقوع سیل به علت اینکه منبع تأمین آب تراز در مسیر رودخانه قرار داشت تماماً به زیر آب رفت و خسارت های زیادی به تأسیسات زمینی، ساختمانی، برقی، مکانیکی و خطوط انتقال که معادل ۲ الی ۳ میلیارد تومان بود به ما وارد شد.

وی گفت: در سیل فروردین ۹۴ با بارش های ۱۱۵ میلی متری سطح رودخانه های لالی بالا آمد و به زیر ساخت های عمرانی و خدماتی به شدت آسیب رساند و با توجه به اینکه تأسیسات آبرسانی روستایی و شهری، شبکه توضیع برق، بخش کشاورزی و راه های ارتباطی روستایی از جمله بخش هایی از شهر بسیار آسیب دیده اند.

۲۰۱۵-۱۰-۳۱_۱۳-۵۸-۵۳

در بخشی دیگر یکی از کشاورزان در زمینه خسارات وارده به خویش گفت: حدود ۱ هکتار زمینی که خیار و گوجه در آن کشت کردیم و باغ انارمان بعد از۱۵سال زحمتی که برای آن کشیدم به زیر آب رفته و نابود شدند.

یکی دیگر از شهروندان شهرستان لالی اظهار کرد: بر اثر بارندگی حدود ۱ میلیارد تومان خسارت به کارخانه ای که در کنار آب شور داشیم وارد شده است و با اینکه حدود ۷ ماه از حادثه می گذرد بازسازی جاده ها، لوله کشی ها و… به صورت موقتی انجام شده و کل تأسیساتی که سازمان آب ایجاد کرده اشتباه است و با کوچکترین بارندگی امکان شکستگی لوله ها و آب گرفتگی دوباره وجود دارد.

شهروند دیگری گفت: اوایل فروردین حدود ۱۰روز آب آشامیدنی نداشتیم و آبی که در حال حاضر نیز مصرف می کنیم از دره های وحشی تأمین شده و با کوچکترین بارندگی گل آلود می شود البته با در نظر گرفتن اینکه در بالا دست آب کشاورزی صورت می گیرد و پس ماندهای آن نیز در آب ریخته می شود که باید فکر اساسی برای حل این مشکل شود وی همچنین گفت: ۳۰۰ رأس دام بر اثر این سیل از بین رفته و قطع شبکه مخابرات از پیامدهای این سیل ناگوار می باشد.

۲۰۱۵-۱۰-۳۱_۱۴-۰۰-۴۹

منصوری رئیس اداره برق لالی گفت: حدود ۲۰۰ کیلومتر از شبکه های فشار متوسط و حدود ۳۲ دستگاه ترانس دچار خسارت های جزئی و کلی ۱۰ الی ۱۰۰درصد شدند.

همچنین بخشدار هتی گفت: با توجه به سابقه ۳۰ سال گذشته این سیل از مسئولین تقاضا داریم مشکل سد تراز را حل کنند و یا در زمینه زدن سیل بند در بالا دست این رودخانه اقداماتی به عمل آورند تا شاهد خسارات بعدی نباشیم.

سلطانی مدیر جهاد کشاورزی لالی توضیح داد: بجز خساراتی که به باغات در اثر انباشت رسوبات، قطع شدن درختان، ریزش میوه ها و سایر موارد در بخش باغبانی وارد شد بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیز به تأسیسات آبرسانی کشاورزی خسارت وارد شده است.

وی افزود: حدود ۱میلیارد تومان به بخش باغبانی و ۷۰۰ میلیون تومان به بخش دام وارد شده و از جمله خسارتی که به بخش کشاورزی وارد شد خسارت وارده بر ایستگاه پمپاژ آبیاری تراز بوده است.

موسوی رئیس اداره راه و ترابری لالی گفت: سیل پیش آمده حدود ۸۰ درصد ارتباط راه ها را قطع کرد و طبق برآوردها حدود ۱۸ میلیارد تومان خسارت به ما وارد شده که راه های لالی- تراز کامل قطع شده و نیاز به اعتبار داریم.

۲۰۱۵-۱۰-۳۱_۱۴-۰۲-۱۸درپایان فرماندار شهرستان لالی اظهار کرد: ارزیابی های به عمل آمده در بخش های مختلف نشان می دهد حدود ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف و زیرساخت های این شهرستان وارد شده.

به گزارش هورنیوز و شواهد موجود هفت ماه از این اتفاقات گذشته ولی یک شهر و مردمش هنوز چشم به راه کمک های مسئولین می باشند،به گونه ای که یکی از پیمانکاران اظهار داشت: چندین ماه در منطقه لالی مشغول به کار شده ولی هیچ کس به کار ما سرکشی نکرده و به امان خدا رها شده ایم!!!

 

https://hoorkhabar.ir/586597کپی شد!
308
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.