مقتدایی: ۱۰هزارنفر در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بکارگیری شده اند

به گزارش هورنیوز، از اداره کل روابط عمومی استانداری خوزستان دکتر عبدالحسن مقتدایی با اشاره به اهمیت طرح ۵۵۰هزارهکتاری که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۵ به استان خوزستان بوده است گفت: تا کنون حدود ۱۰هزارنفر در این طرح بکارگیری شده اند و بیش از  ۹۰درصد این افراد بومی می باشند.

دکتر مقتدایی در ادامه به بررسی ابعاد مختلف طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از اراضی استان خوزستان  پرداخت.

استاندار خوزستان گفت: برگزاری این همایش ملی که باحضور مسولان، متخصصان، دانشگاهیان و کارشناسان سراسری و استانی در اهواز برگزار خواهد شد در تبیین افق کشاورزی استان دربرنامه ششم توسعه بسیار راهگشا خواهد بود

وی همچنین به جایگاه بخش کشاورزی در توسعه ملی اشاره کرد و نقش این همایش را در ارتقای سطح علمی دانشکده های کشاورزی استان مهم توصیف کرد

استاندار خوزستان به عنوان رئیس برگزاری همایش بر مستند سازی و جمع بندی مقالات و ارایه خروجی مناسب از این همایش تاکید کرد.

دکتر مقتدایی در پایان ابراز کرد: سفر ریاست محترم جمهور به استان خوزستان در سال ۹۲ با توجه به حضور مردم و همچنین مصوب شدن اجرای طرح ۵۵۰ هزارهکتار از اراضی خوزستان یکی از شاخص ترین سفرهای ریاست محترم تاکنون بوده است.

همچنین، امید حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر همایش ” بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست شناسی طرح توسعه کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری ” گفت: با توجه به اهمیت و گستردگی طرح ۵۵۰ هزارهکتاری مقام معظم رهبری، بررسی ابعاد مختلف این طرح مورد توجه قرار گرفته و در این همایش بررسی خواهد شد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان بیان کرد: این همایش تحت شش محور برگزار می شود که شامل منابع آب مورد نیاز، کشاورزی، مسائل زیست محیطی،  مسائل اقتصادی، مسائل اجتماعی و فرهنگی، مسائل فنی و مهندسی طرح است.

وی خاطرنشان کرد: استانداری خوزستان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نیز موسسه جهاد نصر استان برگزار کنندگان این همایش هستند که به ریاست استاندار محترم خواهد بود.

همچنین دکتر قمشی مشاور استاندار و دبیرعلمی این همایش گفت: تا کنون ۲۶۵ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است و از ۱۶۸ مقاله پدیرفته شده  تعداد ۶۴ مورد به صورت شفاهی و ۱۰۴ مورد نیز به صورت پوستر ارایه خواهند شد.

گفتنی است دبیر اجرایی همایش مهندس احمد مطیعی از موسسه جهادنصر استان می باشد و علاقه مندان می توانند اطلاعات تکمیلی را در سایت  www.nc550.ir دنبال کنند.

این همایش در تاریخ ۲۶ و ۲۷ آبان ماه  در تالار امام رضا (ع) اهواز  برگزار خواهد شد .

https://hoorkhabar.ir/586278کپی شد!
76
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.