رامی علاسوند: در شهر و استان ما نیاز است که از افراد متخصص و توانمند استفاده شود

به گزارش هورنیوز، برای پنجمین سال متوالی از سوی مدیریت آموزش شهروندی شهرداری و با هماهنگی معاونت های اموراجتماعی وفرهنگی مناطق شهرداری انتخابات طرح شهردار مدرسه برگزار شد. در این انتخابات که امروز برگزار گردید با رای دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهردار مدرسه و معاونین وی انتخاب شدند.در مراسم انتخابات شهردار مدرسه که در مدرسه دخترانه ۲۲ بهمن برگزار شد.

امیر آهن جان معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری ضمن تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم گفت: امسال سال پنجمی است که این طرح در شهر اهواز اجرا می شود و امسال ۱۲۰ مدرسه این طرح را انجام می دهند.

وی در ادامه گفت: طرح شهردار مدرسه طرحی است که با رای دانش آموزان، یک نفر به عنوان شهردار مدرسه انتخاب می شود و معاونتهای شهردار مدرسه نیز انتخاب می شوند. این طرح تنها در تهران و اهواز انجام می گردد و با انجام آن از ظرفیت دانش آموزان که سفیران شهرداری هستند استفاده می شود.

معاون شهردار اهواز افزود: علاوه بر این طرح، طرح شهردار خانواده در مدارس ابتدایی و غنچه های شهر نیز در مهدهای کودک برگزار می شود و انشاا… امسال طرح شهریاران جوان را ویژه دبیرستانها برگزار خواهیم کرد.

آهن جان گفت: شما دانش آموزان اگر به ما کمک کنید ما بهتر می توانیم به کارهایمان برسیم. در این طرح شهردار مدرسه مشکلات مدرسه و اطراف مدرسه را تا شعاع ۵۰۰ متری بررسی کرده و به شهرداری اطلاع می دهد تا این مشکلات برطرف شود.

وی در پایان ضمن تشکر از آموزش و پرورش گفت: انشاا… با همکاری عزیزان شهری زیبا با شهروندانی با نشاط داشته باشیم.

رامی علاسوند رئیس شورای شهر اهواز هم در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری انتخابات شهردار مدرسه گفت: ما باید از دوران دانش آموزی یاد بگیریم که چطور انتخاب اصلح داشته باشیم وافرادی را انتخاب کنیم که تعهد و تخصص داشته باشند و بتوانند پی گیر امورباشند.

وی افزود: امروز در شهر و استان ما نیاز است که از افراد متخصص و توانمند استفاده شود. این کار را شما از ابتدا تمرین کنید، از ابتدا یادبگیرید که کارگروهی انجام دهید و انشا ا… بتوانیم افرادی را که نیازمندی های مارا انجام می دهند توسط رای خودمان انتخاب کنیم.

خورشیدی عضو شورای شهر اهواز نیز که در این مراسم حضور داشت ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و تشکر از آقای آهن جان معاون فرهنگی شهرداری گفت: خوشحالم که می بینم خانم های بزرگواری که در این مدرسه درس می خوانند و درس می دهند در حال انجام طرح بزرگ شهردار مدرسه هستند.

هدف این طرح معرفی کار شهرداری در شهر است و امیدوارم که شما بتوانید در آینده جای کسانی که کارشان و فعالیتشان دارد تمام می شود را پرکنید ،برای این کار خودتان را آماده کنید.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: این مدرسه که اکنون در آن هستیم اینگونه نبوده ولی با توکل به خدا و همکارانم در شورای شهر و شهرداری این مدرسه به این شکل درآمد.

خورشیدی افزود: وظایف شهردار را باید با ۲ نگاه جهانی و شهری بنگریم. در نگاه جهانی کلید شهر به دست شهردار است و در نگاه شهری، شهرداری کارهای بسیاری را ازجمله اقدامات ترافیکی، فضای سبز، زیبا سازی شهر و … انجام می دهد.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر انسان خدوم در شهرداری در حال فعالیت هستند گفت: با دستورالعمل های جدید شهردار مدرسه می تواند با شهردار منطقه مکاتبه داشته باشد. همچنین همه شما دانش آموزان سفیرانی هستید که باید پیام ما را به دیگران برسانید.

گفتنی است در این مراسم تعزیه ای از واقعه عاشورا با حضور تعدادی از هنرمندان اهوازی برگزار گردید.در ادامه این مراسم نیز کاندیداهای شهردار مدرسه به معرفی خود پرداختند و در پایان دانش آموزان به فرد منتخب خود رای دادند.

https://hoorkhabar.ir/586270کپی شد!
297
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.