دیدار بشار اسد و پوتین در کرملین + تصاویر

صبح امروز کاخ کرملین خبری منتشر کرد که به تیتر اول تمام رسانه‌های مهم جهان بدل شد؛‌ بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در مسکو با همتای روس خود دیدار کرده است.

این اولین سفر خارجی آقای اسد از زمان شکل‌گیری بحران در این کشور بود. بحرانی که با حمایت‌های کشورهای غربی و عربی و به امید ساقط کردن فوری نظام سوریه شکل گرفت و حالا تا جایی پیش رفته است که این کشورها رسما نیرو آموزش می‌دهند و آن‌ها را به سوریه اعزام می‌کنند.

با وجود تمام این تلاش‌ها،‌از یک ماه قبل با آغاز به کار رسمی ائتلافی که با ۴+۱ معروف شده و متشکل است از ایران،‌ سوریه،‌ روسیه، عراق و حزب‌الله هر روز خبرهای تازه‌ای از پیشروی‌های بیشتر ارتش و نیروهای مردمی سوریه و شکست‌های پی در پی تروریست‌ها منتشر می‌شود.

۲۰۱۵-۱۰-۲۱_۱۵-۳۲-۵۳

در حالی که رسانه‌های غربی پیش از ادعای تجدید نظر روسیه در حمایت از دمشق را مطرح کرده بودند،‌ عملیات هوایی روسیه در سوریه و حالا حضور رئیس جمهور اسد در کرملین، به کلی خط بطلانی بر این سناریو کشیده است.

سران دو کشور روسیه و سوریه در دیداری که دیروز انجام شد، بار دیگر بر لزوم ادامه تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن تروریسم تأکید کرده و گفتند پس از پیروزی‌های نظامی باید روند سیاسی بر اساس خواست و اراده مردم سوریه شکل گیرد.

ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد: اسد سیر عملیات‌های نظامی و همچنین وضعیت در سوریه را برای پوتین تشریح کرد. دو طرف همه ابعاد نظامی مبارزه با تروریسم و حمایت هوایی روسیه از عملیات نظامی نیروهای مسلح سوریه را بررسی کردند.

بنا بر این گزارش، پوتین به اسد گفته است که با همه قدرت‌های بین‌المللی تماس می‌گیرد تا راه‌های رسیدن به راهکاری سیاسی برای بحران را بررسی کند.

طبق این گزارش، اسد «تروریسم را مانعی برای حل سیاسی» دانسته و گفته که «هدف عملیات نظامی در سوریه نابودی تروریسمی است که مانع دستیابی به حل سیاسی بحران شده است».

۲۰۱۵-۱۰-۲۱_۱۵-۳۳-۳۰

اسد گفت: پس از هر اقدام نظامی باید گام‌های سیاسی برداشته شود… باید همه اشکال حمایت از گروه‌های تروریستی متوقف و فضا مقابل ملت سوریه برای تعیین سرنوشتش به دست خودش باز شود.

رئیس جمهوری سوریه «عملیات هوایی روسیه در سوریه را در چارچوب قانون بین‌المللی» توصیف کرد و گفت که مشارکت نیروی هوایی روسیه در عملیات ضد تروریسم، در متوقف شدن گسترش گروه‌های تروریستی در سوریه سهیم بود.

سفر بشار اسد به روسیه، اولین سفر خارجی رسمی او پس از آغاز بحران در سال ۲۰۱۱ است که سه هفته پس از آغاز حملات هوایی روسیه به تروریست‌ها در سوریه انجام شد.

۲۰۱۵-۱۰-۲۱_۱۵-۳۴-۰۰

۲۰۱۵-۱۰-۲۱_۱۵-۳۴-۴۷

https://hoorkhabar.ir/585885کپی شد!
176
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.