افشین حیدری به هورنیوز گفت: محوطه تاریخی ایوان کرخه دارای عرصه و حریم مصوب شد

افشین حیدری مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به خبرنگار هورنیوز گفت: پس از حدودأ ۸۰ سال میراث فرهنگی خوزستان موفق به ساخت محوطه تاریخی ایوان کرخه حریم و عرصه مصوب شده است.

وی افزود: در جلسات فشرده و تلاش های متعدد میراث میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان محوطه های تاریخی کلگه زرین،گلگیر مسجدسلیمان و محوطه تاریخی تازنگ صوالی باغملک نیز صاحب عرصه و حریم مصوب شده است.

افشین حیدری در رابطه با آوردهای ثبت جهانی و ملی گفت: ما باید ابتدا خوزستان را به خوبی معرفی کنیم در غیر این صورت با ده ها اثر ثبت جهانی نیز هیچ تغییری پیش نخواهد آمد و همچنین از طرف دیگر اگر ساختار لازم را برای توسعه گردشگری فراهم نکنیم مطمئنن تأثیرگذار نخواهد بود.

وی خبرداد: ما با توسعه گردشگری در استان می توانیم به اشتغال خوب، توسعه پایدار، امنیت، رفاه برای مردم می رسیم در همین زمینه کار گروه بازاریابی تبلیغارات را راه اندازی می کنیم و انجمن میراث فرهنگی استان تشکیل شده و دبیرخانه ای نیز به زودی راه اندازی می شود و ما باید با برنامه ریزی صحیح بتوانیم از آثار ثبت شده استفاده کنیم و مسیر گردشگری ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: در هر شهرستان باید کمیته ی شهرستانی راه اندازی شود که خوشبختانه هفته پیش استاندار خوزستان به فرماندار های شهرستان ها اعلام کرد که هر کدام می بایست یک مشاور در حوزه ی گردشگری و میراث فرهنگی انتخاب کند.

افشین حیدری خبرداد: حضور گردشگران در سال گذشته بسیار زیاد شده، همچنین توسعه فرهنگی می بایست انجام شود کارهایی که در کنار هم انجام شده کار های خوبی بوده، حال می بایست همه ی دستگاه ها به صورت عملی وارد شوند.

وی اظهار داشت: مطالعات تله کابین در دزفول انجام شده که در صورت وجود سرمایه گذار می توان آن را عملی کرد که علاوه بر آن در بعضی شهرستان های دیگر نیز ظرفیت وجود دارند.

حیدری عنوان کرد: خوزستان ۲۵۰ پرونده ثبت شده دارد که خوشبختانه موتور ثبت خوزستان همیشه روشن است و ما تنها استانی هستیم که هر هفته به صورت ویژه پرونده های موجود شماره ثبت می زند و در کل کشور بی سابقه است.

https://hoorkhabar.ir/584961کپی شد!
125
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.