شنبدی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت

غلامرضا شنبدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مصاحبه اختصاصی با هورنیوز گفت: این کانون که از سال ۱۳۴۸ در اهواز شروع به کار کرده و دارای ۵۲ مرکز ثابت و ۳ مرکز شهری و روستایی است که در زمینه های فرهنگی، هنری، مذهبی با ۴۲ فعالیت از جمله قصه گویی سفالگری، شعرخوانی،آموزش قرآن، بازی و سرگرمی، تئاتر و… فعالیت می کند.

وی افزود: مهمترین برنامه ها و چشم انداز کانون توسعه کتابخانه های سیار روستایی و ارتقاع کیفیت برنامه های فرهنگی و هنری، راه اندازی سالن های سینما، همکاری آموزش و پرورش و کانون در بالا بردن برنامه های فرهنگی و هنری می باشد.

شنبدی در رابطه با مخاطبین این کانون گفت: مخاطبین ما ۲نوع عضو رسمی و غیر رسمی کودک و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال می باشند که اعضای رسمی باعضویت در کتابخانه ی سازمان به صورت منظم از برنامه های فرهنگی، هنری ادبی کانون استفاده می کنند و اعضای غیر رسمی شامل همه ی کودکان و نوجوانان مایل برای استفاده از برنامه های کانون هستند که بیشتر دانش آموزان مدارس را تشکیل می دهند.

این مسئول در رابطه با برنامه های هفته ی گذشته گفت: به مناسبت هفته کودک برنامه های متنوعی در کانون پرورش فکری پادادشهر اهواز با همکاری بیش از۱۰ ارگان و سازمان انجام شد.

 مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: همچنین روزانه از ساعت ۸ صبح الی۲۰ برنامه های متنوع فیلم، تئاتر و قصه گویی توسط کانون انجام می شود.

وی در رابطه با مسابقات قصه گویی استانی و کشوری گفت: یکشنبه ۲۵ مهرماه مسابقات قصه گویی استان با رقابت مربیان کانون پرورش کودکان در استان انجام می شود که ۲۰درصد از شرکت کنندگان به عنوان بهترین قصه گو انتخاب و به مسابقات کشوری وارد می شوند.

شنبدی در ادامه گفت: بعد از مسابقات استانی در سطح کشوری نیز حدود ۲۰ درصد از همه ی شرکت کنندگان به عنوان قصه گوی برتر کشور انتخاب می شوند.

  مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: کمبود اعتبارات و کمبود نیروی انسانی از موانع و مشکلات این سازمان است که برای رفع آن نیاز است سازمانها، ادارات، شهرداریها و شرکت های صنعتی و نفتی همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقاء برنامه های فرهنگی و هنری گام برداریم و شاهد پیشرفت و توسعه فرهنگی استان باشیم.

وی اظهار داشت: ادارات و نهاد ها می توانند تفاهم نامه با این کانون برقرار کنند تا برای آنها نیز برنامه های فرهنگی داشته باشیم و بتوانند از برنامه های کانون استفاده نمایند.

شنبدی در پایان افزود: اگر شرکت ها و نهاد ها ساختمان در اختیار ما قرار بدهند می توانیم در مجتمع های مسکونی کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان راه اندازی کنیم که در این زمینه با تمام توان آماده ی انعقاد تفاهم نامه جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری برای همه ی ادارات و نهادها می باشیم.

https://hoorkhabar.ir/584716کپی شد!
43
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.