از لاک گرفتن اسم رضوی تا تحلیل گفتار اکبر عبدی

گزارش اختصاصی هورنیوز از یکصدو هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر روز دوشنبه سیزدهم مهرماه نود و چهار با نطق پیش از دستور انجام گردید.
ابتداً حسین حیدری در نطق پیش از دستور در رابطه با حادثه منا گفت: دلیل این حادثه هولناک بی کفایتی آل سعود بوده  که از مسئولین کشور خواستار پیگیری جدی هستیم.

۲۰۱۵-۱۰-۰۵_۱۹-۴۴-۳۱
این عضو شورای شهر در ادامه گفت: اعتراض شدید خود را به شبکه ۳ صدا و سیما در پخش برنامه زنده که در آن توسط یکی از بازیگران کمدی، قوم عزیز عرب را مورد خطاب قرار داده، اعلام می کنم و از مدیران صدا و سیما می خواهم این موضوع را رسیدگی کنند تا بهانه به دست دشمن ندهیم.

وی همچنین در بحث خدمات شهری و پروژه های عمرانی گفت: جناب شهردار در جلسه شورا اعلام نمود که ظرف مدت ۱ ماه این پروژه ها را فعال و راه اندازی می کنند، اما متاسفانه بیش از ۳ ماه از قول و تعهد شهردار می گذرد و همچنان تغییر چندان محسوسی در پیشرفت این پروژه ها ندیده ایم.

حیدری افزود: بنده در زمینه پروژه های عمرانی از شهردار انتظار دارم در راه اندازی این پروژه ها پیگیری لازم را انجام دهد.

وی افزود:با توجه به اینکه معاونت بهداشت و درمان اهواز اعلام نمودند شهر اهواز در بیماری های ویروسی و گوارشی رتبه اول را دارد و علت آن نیز فروش مواد غیر بهداشتی در سطح شهر است و ما هر روز شاهد افزایش جگر و فلافل فروشی های غیر بهداشتی در خیابان هستیم که با آزادی به کار خود ادامه می دهند و هیچکس معترض آنها نیست.

 حیدری اظهار کرد: باتوجه به اینکه جناب شهردار گزارش داده که تمام درآمد ها طبق برنامه محقق شده پس چرا ۱ دستگاه اتوبوس هم به ناوگان اتوبوسرانی اضافه نشده پس ردیف اعتباری آن چه شده است.

محمد جواد رضوی عضو دیگر شورا گفت: سال گذشته در انتخابات کمسیون ها بنده و آقای شیرمردی به عنوان عضو کمسیون توافقات انتخاب شدیم و تا چندماه این کمسیون از ما دعوت نکرده و بعد از دعوت نیز جلسه ای تشکیل نشد، و مدتی بعد بعضی از توافقات را کتبی برای امضا می آوردند و بنده نیز معترض شدم که در انتهای کار امروز یکی از عزیزان برای امضا به بنده مراجع کرد و گفت البته نیاز به امضای شما نیست و می توانیم در صورت نیاز اسم شما را لاک بگیریم و وی ادامه داد: با آقای عطار تماس گرفتم و ایشان خبر دادند که کمسیون لغو شده و به ایشان عرض می کنم چون این مصوبه شورا می باشد اگر لغو شده لااقل به رئیس شورا تلفنی اطلاع بدهید.

vq

وی ادامه داد:با این عمل جایگاه بنده تضعیف نشده بلکه جایگاه شورای شهر و مصوبه آن تضعیف شده و به دور از شأن شورا است.

در ادامه هوشنگ شیرمردی گفت: یکی از مباحث مهمی که پیش آمده عدم پرداخت حقوق کارمندان شهرداری، ۴%سهم کارفرما و سنوات بازنشستگی می باشد که ماهاست پرداخت نشده وبلاتکلیف می باشد.

وی تشریح کرد: این دیون جزء دیون ممتازه است و باتوجه به هدر رفتن بعضی مبالغ چرا باید این دیون پرداخت نشوند.

کاظم سواری عضو دیگر شورا؛ ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی در نطق خود در رابطه با اهانت به قوم عرب گفت: این اولین اهانت به قوم ها نیست و بدانید که اهانت به قوم های مختلف ادامه پیدا خواهد کرد به دلیل اینکه برخورد مناسب صورت نمی گیرد.

۲۰۱۵-۱۰-۰۵_۱۹-۵۰-۳۷
وی افزود:بازیگری که به این عرصه آمده آگاهی دارد و می داند صحبت هایش باید چگونه باشد.

سواری ادامه داد:دشمن خود را خوب بشناسیم مشکل ما تشخیص در دشمن است و به خود گل نزنیم.

سواری از مسجد فاطمه زهرا در کوه الزهرا برای انجام کار فرهنگی و بنای نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی تشکر کرد و گفت: چنین مساجدی برای کسانی که کار فرهنگی می کنند الگو است و آنها از طریق تحقیق و آثاری که در قرون پیش برای اثبات تشیع شهروندان اهوازی وجود داشته را جمع آوری کردند.

وی ادامه داد:شهردار اهواز انگیزه را از کارمندان شهرداری گرفت و دلیلش این است که شهردار اعلام می کند هر کس برای داشتن پست جدید باید سابقه آن پست در پرونده اش وجود داشته باشد.

کاظم سواری افزود: استفاده از افراد با سابقه خوب است اما این امر باعث کاهش انگیزه آنها برای تلاش بیشتر می شود و انگیزه آنها کم شود.

علاسوند رئیس شورای شهر در پاسخ به توهین قوم عرب توضیح داد:بحثی که اکبر عبدی هنرپیشه صداوسیما در ادبیات اشتباه گفت منظورش کاملا دفاع از ناموس شیعه بوده است و در ادبیات خود اشتباه کرد.

ws
وی افزود:قصد این هنرپیشه آن بود که با صلاح هنرمندی خود از شیعه دفاع کند و منظور ایشان از واژه عرب بعد از به زبان آوردن آل سعود قطعاً همانگونه که خود توضیح داد اعراب این قوم هستند.

وی ادامه داد:همانگونه که می دانید تمام علمای عربستان شیعه را دشمن می دانند عزیزان حواسشان به ظلمی که عربستان به تشیع می کند جمع باشد.

در ادامه عطار مدیر املاک شهرداری اهواز پاسخ به سید محمد حواد رضوی توضیح داد:این کمسیون از سال ۸۶/۸۷ تشکیل شد و به دلیل اینکه مدیر املاک و حقوقی میخواست اشراف کامل بر موضوعات املاکی داشته باشد و رشته ایشان هم حقوق نبود و برای آنکه خطایی در پروندها ایجاد نشود از شهردار درخواست کرد که گروهی از کارشناسان شهرداری متشکل از کارشناسان حقوقی و املاک و شهرسازی و معاونت مالی اداری تشکیل شود تا پروندهای املاکی که ارجاع می شوند در آن کمیته بررسی شود و اگر مورد تأیید بود انجام شود که در دورهای بعد یک عضو شورا هم وارد این کمسیون شد و از اوایل امسال به دلیل مشکلات کاری اعضا چند ماهی تشکیل نشده اما بنده به حسب وظیفه ای که داشتم هر ماه از شورا دعوت کردم که در جلسه حضور بیابند.

وی افزود: با وجود دعوت های ما هیچ یک از اعضا شورا حاضر نشدند حضور پیدا کنند و در نتیجه بنده ناگزیر شدم صورت جلسه را نوشته و برای امضای آن توسط شورا اقدام کنم.

علاسوند رئیس شورا در پاسخ عطار گفت: امضای پراکنده ممنوع است در صورت حضور نیافتن شورا و برگزار نشدن کمیسیون در دفاتر نباید امضا گرفته شود و می بایست اعلام کتبی به شورا نوشته شود.

خورشیدی یکی دیگر از اعضای شورای شهر گفت: چرا زمانی که مشکل خشک سالی وجود دارد و آب شرب برای ما اساسی است استفاده از آب خام به صورت مکانیزه برای مصرف در فضای سبز انجام نمی شود؟

۲۰۱۵-۱۰-۰۵_۱۹-۵۵-۱۶

وی افزود:غارت زمین ها چه شخصی و چه غیر شخصی جزء مواردی است که به وفور دیده می شود.و پیشنهاد داد، به مالکین تذکر داده شود زمین ها رو محصور کنند تا هم از غارت آن جلوگیری شود و هم به زیباسازی شهر کمک کند.

خورشیدی نسبت به حضور وانت بارها در میادین و بلوارهای اهواز نیز اعتراض کرد و گفت: در میدان ترمینال جنوب، میدان چهارشیر تا میدان چهار اسب و بلوار پاسداران به سمت زرگان تمام پیاده روها و حاشیه خیابان مملو از وانت بارها است.
وی همچنین بر همسطح سازی پیاده روها تاکید کرد.

سقوط خدمات شهری
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در ادامه این جلسه، تجدید نظر شهردار اهواز در معاونت خدمات شهری را خواستار شد.
ابتسام الباجی افزود: با وجود تذکر نسبت به وضعیت خدمات شهری اما شهردار اهواز ترتیب اثر نداده است.
وی با بیان اینکه کمربند سبز اهواز به دلیل رسیدگی نکردن خدمات شهری در حال نابودی است، اظهار کرد: خیابان نادری که مرکز تجاری درمانی اهواز است اکنون به محل استقرار دستفروشان شده و نخاله های ساختمانی در نقاط بسیاری تخلیه می شود که نظارتی بر آنها صورت نمی گیرد.

hjn
بر اساس این گزارش، یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با حضور ۱۹ عضو در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه آغاز شد. ناجی سواری و مریم ابریشم کار غایبین این جلسه بودند.
حسین حیدری، حجه الاسلام کاظم سواری و مریم ابریشم کار ناطقان این جلسه بودند که با غیبت ابریشم کار، خورشیدی جایگزین وی شد.
در طول دو ساعت و ۴۰ دقیقه زمان این جلسه تعدادی از اعضا در حال تردد بودند به طوری که با خروج هدایت ممبینی، غلامرضا سبزعلی، جانعلی خورشیدی، حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا و در نهایت عاشور سواری پور، جلسه از رسمیت افتاد و با وجود بررسی نشدن دو دستور کار ناچار به اعلام ختم جلسه شدند.

https://hoorkhabar.ir/584155کپی شد!
104
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.