افشاگری تازه در پرونده ۱۰۰ هزار دلاری کی روش / پای وزیر هم در میان است؟!

در جدیدترین اظهارات، نماینده آل‌اشپورت در خاورمیانه در مصاحبه‌ای مدعی شده است که مجبور شده طی یک تفاهم‌نامه، ۱۰۰ هزار دلار به کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان پرداخت کند. وحید جعفری همچنین مدعی شده که وزیر به خاطر منافع ملی به ما تاکید کرد تا غائله فیصله داده شود.

نماینده برند آل‌اشپورت در خاورمیانه گفت: «چطور می‌شود مربی که تا دیروز می‌گفت کیفیت لباس‌ها خوب نیست بلافاصله بعد از اینکه پول را می‌گیرد همه چیز را از یاد می‌برد؟

وحید جعفری درباره حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون مبلغی که اضافه بر قرارداد آل‌اشپورت با فدراسیون به کی روش پرداخت شده اظهار داشت: «ما این مبلغ را در حضور رئیس فدراسیون فوتبال به کی روش پرداخت کردیم. آن هم طبق یک قرارداد جداگانه. اینکه پرداخت مبلغ به سرمربی تیم ملی خارج از قرارداد با فدراسیون خلاف است به من مربوط نمی‌شود. اما به نوعی ما را مجبور کردند تا این مبلغ را پرداخت کنیم.»

وی ادامه داد: «به هیچ عنوان تمایل نداشتیم که خارج از قراردادمان با فدراسیون فوتبال مبلغ صد هزار دلار را به کی‌روش بپردازیم. چون این موضوع فقط در ایران اتفاق می‌افتد. اگر شما تمام قراردادهای برندهای مختلف با کشورهای دیگر را ببینید در هیچ کدام از آنها مبلغ اضافه ای به سرمربی بابت پوشیدن البسه آن برند پرداخت نشده است. در قرارداد ما با فدراسیون فوتبال هم آمده بود که سرمربی تیم ملی باید برند آل‌اشپورت را بر تن کند مگر آن که بخواهد لباس رسمی یعنی کت و شلوار در کنار زمین بپوشد.»

نماینده برند آل‌اشپورت در خاورمیانه همچنین گفت: «کی‌روش بارها از پوشیدن آل‌اشپورت سر باز زد. ما بسیار مقاومت کردیم که پول اضافه‌ای به او ندهیم اما در نشستی که با کی روش و وکیلش داشتیم او حتی بابت چند دفعه‌ای که لباس‌های ما را بر تن کرده بود پول اضافه درخواست کرد.

حتی علی کفاشیان هم مخالف این بود که صد هزار دلار را به کی‌روش بدهیم اما در نهایت فشارهایی وارد شد تا مجبور به تن دادن به این مساله شویم.» جعفری در پاسخ به این پرسش که چه کسی شما را مجبور کرد تا به کی‌روش پول بدهید عنوان کرد: «به هر حال افراد زیادی بودند. یادم هست آن زمان وزیر ورزش هم با توجه به حاشیه‌های موجود از ما درخواست کرد تا به غائله فیصله دهیم و کفاشیان هم دیگر راضی شده بود. وزیر به ما گفت به خاطر حفظ منافع ملی موضوع را تمام کنید. بنده هم برخلاف میل باطنی این کار را انجام دادم.»

وی افزود: «کی روش در آن زمان مدام از برند آل اشپورت ایراد می‌گرفت و می‌گفت البسه ما جنس خوبی ندارد. حتی بازیکنان بزرگ تیم ملی که پیش از این از برند ما تمجید کرده بودند ناگهان حرف از بد بودن لباس ها زدند. بلافاصله بعد از اینکه پول را به کی روش پرداخت کردیم همه چیز خوب شد و آل اشپورت برندی معتبر. چطور می‌شود مربی که تا دیروز می‌گفت کیفیت لباس‌ها خوب نیست بلافاصله بعد از اینکه پول را می‌گیرد همه چیز را از یاد می‌برد؟ این مساله قابل بررسی است و تاکید می‌کنم اگر در این موضوع تخلفی رخ داده به شرکت آل‌اشپورت ربطی ندارد. چون ما را مجبور کردند که این پول را پرداخت کنیم و بهتر است خودشان پاسخگو باشند.»

نماینده آل اشپورت در ادامه گفت و گو با کاپ درباره اینکه گفته می‌شود برند آلمانی نگران بود تیم ملی با برند دیگری به جام‌جهانی برود و به همین خاطر مبلغ مذکور را پرداخت کرده، بیان داشت: «ما نگران هیچ چیز نبودیم. همیشه به مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کردیم اگر گزینه بهتری نسبت به آل‌اشپورت دارید درنگ نکنید و با آن قرارداد ببندید. متاسفانه در تمام این سالها تا می‌توانستند آل‌اشپورت را کوبیدند اما به خاطر منافع ملی باز هم از تیم کشورمان حمایت کردیم. حتی در زمانی که ایران درگیر تحریم‌های متعدد شده بود.»

جعفری درباره اینکه دبیر سابق کمیته اخلاق اعلام کرده زیر قرارداد کی روش با فدراسیون نوشته شده صد هزار دلار بابت طلبی که سرمربی تیم ملی از آل‌اشپورت داشته پرداخت شده، تاکید کرد: «این دست‌نویس قبل از امضاء قرارداد با کی‌روش نوشته شده بود. دلیلش هم درخواست سرمربی تیم ملی بابت دو، سه دفعه‌ای بود که او بدون قرارداد لباس‌های ما را پوشید.» وی در پایان افزود: «بهتر است دیگر ما را وارد این ماجراها نکنند. هر اتفاقی افتاده در فوتبال بوده و ما فقط به نیت کمک جلو آمدیم.»

کاپ

https://hoorkhabar.ir/584147کپی شد!
128
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.