کسب و کارهای خرد و کوچک تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات می گیرند

به گزارش هورنیوز: مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان گفت: کسب و کارهای خرد و کوچک با معرفی پشتیبان برای ایجاد شغل تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند. مهدی امرایی در جلسه بررسی راهکارهای مشترک همکاری صندوق کارآفرینی امید با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در راستای کمک به ایجاد اشتغال پایدار برای کارآموزان خوزستانی اظهارکرد: تسهیلات فردمحور دسته بندی شده و تا پایان آذرماه اعتبارات تخصیص یافته به مشاغل خانگی پرداخت می شود و مقررشده که این نوع اعتبارات تا پایان سال ۹۵ ساماندهی شوند.

وی با بیان این که هم اکنون گستردگی اعطای وام در قالب طرح های پشتیبان و یا کارفرمایی مطرح است، گفت: تسهیلات به منظور اشتغالزایی به دو صورت در اختیار پشتیبان قرارمی گیرد یا کل مبلغ وام برای فراهم کردن مقدمات کار به پشتیبان پرداخت می شود و یا بخشی در اختیار پشتیبان و بخشی نیز در اختیار خود افراد قرار می گیرد اما در نهابت باز هم کار در قالب گروه به سرانجام می رسد.

امرایی افزود: : کسب و کارهای خرد و کوچک می توانند با معرفی پشتیبان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده و به اشتغالزایی بپردازند. سرپرست صندوق کارآفرینی امید خوزستان با اشاره به شرط داشتن حداقل سه سال سابقه فعالیت پشتیبان در زمینه وام درخواستی و موفق بودن وی در آن کار بیان کرد: پشتیبان باید بتواند با توجه به تجربه موفقی که داشته، در بازار و تحقیقات و فروش به خوبی عمل کند.

وی با تاکید بر این که عمده تسهیلات پرداختی به متقاضیان منجر به شغل شده است، گفت: برای تقاضای وام اشتغال، داشتن یکی ازدو شرط برای متقاضی الزامی است؛ داشتن مدرک فنی و حرفه ای در آن حرفه و یا ارائه معرفی نامه معتبر از دستگاه مربوطه مبنی بر این که در آن حرفه، آموزش فنی و حرفه ای و اصولا صدور مدرکی صورت نگرفته باشد.

امرایی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد نمایشگاهی در اواخر آذرماه در نمایشگاه بین المللی اهواز اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگانی که با اخذ تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید موفق به راه اندازی شغل و ارائه محصول به بازارکار شده اند، می توانند با شرکت در این نمایشگاه، نتیجه دریافت وام را با عرضه محصولات تولیدی خود به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به اهمیت برندسازی تولیدات عنوان کرد: در این صورت دست دلال ها بسته شده و سودبهتری عاید تولید کننده می شود. در پایان این نشست، امرایی درخواست برگزاری دوره کارآفرینی برای کارکنان صندوق کارآفرینی امید را از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان مطرح کرد.

https://hoorkhabar.ir/583932کپی شد!
83
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.