مصاحبه با رهبر انقلاب درباره خاطرات ایشان از آبادان در یک مستند

به گزارش هورنیوز: آخرین قسمت از مجموعه «نبردهای تامکت» یکشنبه پنجم مهر ساعت ۱۳ از شبکه مستند سیما پخش می شود.

این مستند روایتی از دلاورمردی خلبانان هوا نیروز ارتش است و به گونه ای ساخته شده که بینندگان در خلال صحبت های خلبانان، صحنه های بازسازی شده این جنگ را می بینند.

بازسازی درگیری هوایی خلبانان F۱۴ ایران با خلبانان عراقی در آسمان خارک، اصفهان و تهران از جمله بخش های فیلم مستند «نبردهای تامکت» است که ساعت ۱۳ به مدت ۳۰ دقیقه روی آنتن می رود.

ساعت ۱۳:۳۰ شبکه مستند قسمت ۲۳ از مجموعه «محیط زیست برای همه» را روانه آنتن می کند. این مجموعه درباره محیط زیست انسانی، محیط زیست طبیعی و محیط زیست دریایی ایران است و برای تولید آن به ۳۰ استان سفر شده است.

پشت پرده زندگی یکی از غول های رسانه ای جهان

مستند «فریب خورده» ساعت ۱۶ در جدول پخش قرار دارد. روپرت مرداک با استفاده از رانت سیاسی، بی اخلاقی رسانه ای و نبوغ شخصی در حال حاضر یکی از غول های رسانه ای جهان است که رسانه هایش صدها میلیون مخاطب دارند، این مستند پشت پرده این رسانه ها را برای بیننده فاش می کند.

همچنین متند «اسرار ناگفته تاریخ» درباره یک پسر نوجوان با شکل و شمایل عجیب و غریب به اسم کاسپار هاوزر است که در ۲۶ می سال ۱۸۲۸ در خیابان نورنبرگ آلمان پیدا شد که نامه ای در دست داشت، نویسنده نامه گفته بود که این پسر از ۷ اکتبر سال ۱۸۱۲ زمانی که تنها یک نوزاد کوچک بود، در حبس به سر می برده است.

این پسر نوجوان در زمانی که در خیابان پیدا شد، می گفت که می خواهد عضو سواره نظام باشد. او ادعا می کرد که در تمام زندگی خود تا آن زمان چیزی جز یک تخت حصیری و اسب چوبی اسباب بازی ندیده است. باتوجه به شایعات آن زمان گفته می شود که هاوزر یک شاهزاده از اهالی «بادن» بوده است.

هاوز مدتی بعد با اصابت یک ضربه چاقو قفسه سینه اش در گذشت، گفته می شود که این ضربه چاقو توسط خود وی بر بدنش وارد شده بود اما قبل از مرگ ادعا می کرد، مردی که سال ها او را در دوران بچگی اش زندانی کرده بود، ضربه چاقو را بر بدنش وارد کرده است.

کاسپر هاوزر یکی از معماهای تاریخ است که هنوز حل نشده که این مستند با پخش در ساعت ۱۸ سعی دارد به حقیقت پشت پرده آن بپردازد.

روایت مهاجرت پروفسور سمیعی

قسمت جدید از مجموعه «مهاجران» که درباره مهاجرت ایرانی ها به خارج از کشور است یکشنبه پنجم مهر ساعت ۱۹:۳۰ در جدول پخش قرار گرفته است. در این مجموعه تلاش بر این بوده که مخاطبان با ایرانی های موفق که مهاجرت کرده اند آشنا شوند. این قسمت از مهاجران، «امپراطور» نام دارد و به مدت ۳۰ دقیقه و با موضوع زندگی پروفسور سمیعی پخش می شود.

گفتگو با شیعیان اروپایی

مجموعه مستند «در امتداد غدیر» در تلاش است مخاطبان را با شیعیان ساکن در اروپا آشنا کند. عوامل سازنده این مجموعه سعی کرده‌اند با شیعیان اروپایی گفتگوهای جذاب و متنوعی تهیه کنند تا مورد توجه بینندگان قرار بگیرد.

سومین قسمت این مجموعه ساعت ۲۰:۳۰ یکشنبه پنجم مهر از شبکه مستند پخش می شود.

داستان محوطه های مهم باستانی در «ایران از پس هزاره ها»

مجموعه «ایران از پس هزارهها» ساعت ۲۲ روی آنتن می رود. مستندی که در ۱۰ قسمت تولید شده و قسمت سوم آن نیز به محوطه‌های باستانی و تاریخ باستان‌شناسی ایران می پردازد.

به طور کلی این مستند در ۱۰‌ قسمت اول به داستان محوطه‌های مهم باستانی ایران از زبان باستان‌شناسان نامدار می‌پردازد. این باستان‌شناسان خاطرات خود را از کاوش‌های باستان شناختی تعریف ‌می‌کنند.

تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه پژمان مظاهری‌پور است و پژوهش آن را مریم حق‌پناه انجام داده و تدوین بر عهده مریم حق‌پناه و آرش زاهدی‌اصل بوده است. شهرام درخشان نیز به عنوان گوینده با این مجموعه همکاری داشته است.

مصاحبه با رهبر معظم انقلاب در «سیمرغ»

مجموعه «سیمرغ» این بار ساعت ۲۲:۴۰ ویژه آبادان روی آنتن می رود که در آن مصاحبه ای با رهبر معظم انقلاب در مورد آبادان انجام شده است و نقل خاطراتی از طرف ایشان را شامل می شود.

روزشمار جنگ در «دفاع مقدس»

همچنین مستند «دفاع مقدس» برای پخش در ساعت ۲۳ در نظر گرفته شده است. این اثر تولید شبکه هیسپان تی وی است و برای اولین بار با پخش از شبکه مستند، در شبکه های سراسری روی آنتن می رود.

«دفاع مقدس» به کارگردانی کاظم مولایی به نوعی روز شمار جنگ است، در آن با فرماندهان جنگ مصاحبه می شود و ۵۲ دقیقه است.

https://hoorkhabar.ir/583138کپی شد!
113
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.