تجلیل از مسئولان ستادهای پشتیبانی جنگ

استاندار خوزستان خبرداد : برگزاری همایش علمی دستاوردهای مدیریتی غیرنظامی در خوزستان

عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در آیین تجلیل از مسئولان ستادهای پشتیبانی جنگ دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان در محل تالار شهید علی هاشمی استانداری خوزستان اظهار کرد: باید ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کرد و در این زمینه همت مسئولان و مردم دوشادوش یکدیگر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: کهنه شدن خاطرات دوران دفاع مقدس به معنای ضعیف شدن تاثیر آنان نیست هر چقدر هم که از زمان این خاطرات بگذرد ارزش آنان کم نخواهد شد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: وظیفه همه مردم ایران پاسداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است و اینکه از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های آنان تجلیل کنیم.

مقتدایی با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تصریح کرد: بر همه مردم به‌ویژه جوانان لازم است تا با حضور خود در بسیج پشتوانه ولایت فقیه و ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی خطاب به اهل قلم و رسانه در خوزستان نیز چنین گفت: اهل قلم در استان خوزستان باید خاطرات دفاع مقدس را مکتوب کنند تا این خاطرات به فراموشی سپرده نشود.

استاندار خوزستان ادامه داد: خاطرات دفاع مقدس برشی از تاریخ انقلاب اسلامی است و نباید رزمندگان و خانواده‌های آنها به همراه خاطرات آنان از دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

مقتدایی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و تشریح خاطرات هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در هفته دفاع مقدس باید با تبیین دستاوردهای ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام، شاهد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت رزمندگان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز عزت و اقتدار و امنیت کشور را مدیون و مرهون خون پاک شهیدان و مجاهدت ایثارگران هستیم افزود: فداکاری‌ها و جوانمردی‌های آنان عزت و اقتدار بی‌نظیر به این کشور و ملت هدیه داده که همگان باید در تکریم و تجلیل از آنان همت گماریم.

مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال گذشته در استان از فرمانداران و بخشدارانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند تجلیل شد افزود: هر سال برای معرفی رشادت‌های دوران دفاع مقدس باید نوآوری کرد.

استاندار خوزستان در پایان گفت: در آبان‌ماه امسال نیز برای نشان دادن گوشه‌ای دیگر از دوران دفاع مقدس در استان همایش علمی دستاوردهای مدیریتی غیرنظامی برگزار خواهد شد.

همچنین در این مراسم فرج ‌الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت حجاج ایرانی در حادثه دلخراش منا و گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، گفت: این همایش در راستای حفظ ارزش های اخلاقی است که در دوران دفاع مقدس خلق شد.

وی با بیان اینکه همه باید پاسدار این ارزشهای خلق شده آن زمان باشیم، خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم یاد و خاطره همه نقش آفرینان دوران دفاع مقدس را گرامی داریم، چرا که نقش دولت در جنگ انکارپذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ستادهای پشتیبانی جنگ در دستگاه های اجرایی نقش مهم و تأثیرگذاری در آن دوران داشته اند، اضافه کرد: به منظور تقدیر از نقش این مسئولان ستادی در استانداری خوزستان تشکیل شد و با همکاری مدیران دستگاه های اجرایی استان نسبت به شناسایی این مسئولان اقدام شد.

خبیر، با بیان اینکه شاید برگزاری این مراسم و شناسایی مسئولان آن زمان به نظر کار ساده ای آید، تصریح کرد: اما اینگونه نیست و فراهم کردن مقدمات این همایش و شناسایی مسئولان خوزستان با وجود گذشت ۲۷ سال از جنگ تحمیلی دارای پیچیدگی و سختی های زیادی بود.

وی ابراز کرد: در مجموع ۴۹ نفر از مسئولان ستادهای پشتیبانی جنگ در دستگاه های اجرایی خوزستان در دوران دفاع مقدس شناسایی شدند که از این تعداد ۹ نفر بنا به دلایلی امکان حضور در این مراسم را نداشتند و از ۴۰ نفر باقی مانده نیز تعدادی دار فانی را واداع گفته اند که از خانواده آنان برای حضور در این مراسم دعوت شد.

وی با اشاره به کاستی های این همایش، عنوان کرد: تعداد بیشماری از افراد در ستادهای پشتیبانی دوران دفاع مقدس نقش آفرینی داشته اند که برای حضور در این همایش باید جمعیتی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر را دعوت می کردیم اما با توجه به اینکه هدف ما مسئولان ستادها بوده فقط از آنان برای حضور در این همایش دعوت شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، اذعان داشت: با توجه به این ‌که ۸۰ درصد عملیات ‌های رزمندگان اسلام و همچنین تهاجم ‌های رژیم بعث عراق در استان خوزستان اتفاق افتاد؛ این استان نقش بسیار تعیین کننده ‌ای در دفاع مقدس داشته است.

وی با بیان اینکه عملیات ‌های بیت المقدس، فتح المبین، طریق القدس(عملیات شکست حصر آبادان)، والفجر ۸ و سایر عملیات‌ ها نیز عمدتا در خوزستان اجرا شد، افزود: همچنین با توجه به اینکه این استان از لحاظ اهمیت ژئوپلیتیک و نیز از لحاظ منابعی که در آن وجود داشت؛ نقش بسیار ارزنده ‌ای در اقتصاد کشور داشته و بدین ترتیب، ستادهای پشتیبانی دستگاه ‌های اجرایی خوزستان خدمات بسیار خوبی در دوران دفاع مقدس ارائه کردند.

https://hoorkhabar.ir/583062کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.