روحانی : تروریست ها درهر کشوری جولان دهند، امید آن کشور ارتش و سپاه ایران است

حسن روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام راحل افزود: امروز به دنیا می گوییم بزرگترین نیروی مسلح ضد ترور و ضد تروریسم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.
بوی گفت: سپاه پاسداران قبل از آنکه در برابر تجاوز دشمن در میدانهای غربی و جنوبی کشور و در برابر عفلقیان بایستد نخستین قدمش مبارزه با تروریسم در داخل و گروهکهای مزدور تروریست بود.
رئیس جمهور تاکید کرد: امروز بزرگترین قدرت منطقه علیه ارهاب، ارعاب و ترور ، نیروهای مسلح ما هستند، همانطور که ما در عراق و سوریه با درخواست دولتهای آنها به ارتشها و به دولتهای آنها علیه ترور کمک کردیم ، اگر خدای ناکرده تروریستها در کشورهای دیگر همسایه نیز به جولان بپردازند باز هم تنها امیدشان می تواند به ارتش و سپاه و بسیج ایران زمین باشد، فکر نکنند که قدرتهای بزرگ و غربی مدافع آنها هستند.
آقای روحانی گفت: اگر کشورهایی که امروز به همسایگان به ناروا ظلم می کنند بدانند اگر فردا در کشور آنها تروریستها بخواهند آنها را از پای درآورند و ملتهای آنها را به ذلت بکشانند به خواست ملت آنها اگر نیروی مسلحی در این منطقه بتواند آن تروریستها را قلع و قمع کند نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

می‌گفتند یک سانتریفیوژ هم نباشد اما امروز هزار برابر آن در فردو است
همچنین رئیس جمهور درخصوص دستاوردهای هسته‌ای گفت: یک سال پیش، شش قدرت جهانی به ما می گفتند فقط صد دستگاه سانتریفیوژ و نه بیشتر را فعال نگهدارید و ما امروز موفق شدیم ۶۰ برابر آن یعنی شش هزار سانتریفیوژ را فعال نگاه داریم.
روحانی افزود: یک سال پیش شش قدرت بزرگ به ما می گفتند حتی یک سانتریفیوژ در فردو نباید بماند ولی امروز هزار برابر آن یعنی هزار سانتریفیوژ در فردو فعال است.
رئیس جمهور گفت: یک سال پیش به ما می گفتند در اراک نباید رآکتور آب سنگین به هیچ عنوان باشد و امروز ۱+۵ می گوید رآکتور آب سنگین باشد اما مدرنتر از گذشته و این همه توفیق در سایه داشتن ملت بزرگ، نیروهای مسلح قوی، دیپلماتهای خلاق و لایق و رهبر درایتمند به دست آمد.

به درایت، شجاعت و ایمان فرمانده کل قوا افتخار می‌کنیم
روحانی در ادامه این مراسم تاکید کرد: این ایمان ، وحدت ، اتحاد در میان نیروهای مسلح و آن نفس گرم امام راحل به عنوان فرمانده کل قوا که ملت و نیروهای مسلح ما به وجود آن فرمانده افتخار می کردند و فرمان او را فرمان مقدس می دیدند و اجرا می کردند ، رمز پیروزی ما بود .
رئیس جمهور گفت : امروز هم الحمدلله چنین است و فرمانده کل قوا نیز بالای سر نیروهای مسلح است که به درایت ، شجاعت و ایمانش همگی افتخار می کنیم .
وی افزود : این فرماندهی ، ایمان و میهن دوستی ملت بزرگ و پرافتخار توانست دفاعی را بیافریند که به حق دفاع مقدس شد و مقدس بوده و هست.دفاعی که ملت برای شرف ، ایمان ، ناموس ، آب و خاک و دفاع از سرزمین ، جان و مال خود را فدا می کند .

دفاع مقدس ملت ساز شد
وی خاطر نشان ساخت: ۳۱ شهریور هر سال پس از سال ۵۹ همواره برای ما روز پرافتخار ، آغاز دفاع مقدس نیروهای مسلح و ملت ایران در برابر تجاوز بیگانگان است.
روحانی افزود : بیگانگان فکر می کردند در شرایط آ‌غاز انقلاب و از دید آنان تضعیف حاکمیت و حکومت و نیروهای مسلح می توانند رویاهایی که سال ها پیش در ذهن خود می پروراندند به حقیقت تفسیر و تعبیر کنند.
رئیس جمهور گفت: این در حالی بود که گرچه ملت ایران از انقلابی بزرگ و ۱۶ ساله به تازگی گذشته بود و گرچه مردم ما برای استقرار حکومت و تثبیت انقلاب با مشکلات فراوان مواجه بودند اما ملت در سایه انقلاب از هر زمان دیگر زنده وآماده تر بود و با تحمیل جنگ و تجاوز سرزنده تر شد.
آقای روحانی افزود: اگر تعبیر کنیم که دفاع ۸ ساله ما تاریخ ساز و برای همه درس آموز شد ، سخنی به گزاف نگفته ایم
وی گفت : گر چه جنگ تحمیلی مشکلات و خسارت هایی برای کشور داشت ، اما دفاع ملت ایران آثار گرانبهایی نیز داشت که نخستین اثرش این بود که این دفاع ملت ساز شد .
وی افزود: ما به این ارتش ، سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی ، ملت بزرگ و این رهبر شجاع افتخار می کنیم، منسجمیم، دست به دست هم می دهیم و از همه مشکلات به حول قوه الهی عبور می کنیم و ایرانی آبادتر و سرزنده تر می سازیم و به دنیا می گوییم ایران ، ملت بزرگ ، کشور بزرگ ، قدرتمند ، سرزنده مقاوم در برابر همه تجاوزهاست قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد اما به خوبی از سرزمین و ملت خود دفاع خواهد کرد.

مطمئنا اسرائیل را نابود خواهیم کرد
سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی هم صبح امروز در حاشیه رزمایش یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه ایران اظهار داشت: ما هیچ‌گاه تهدیدی را از سوی همسایگان خود نمی‌پذیریم و با اقتدار در مقابل آن می‌ایستیم و مطمئنا اسرائیل را نابود خواهیم کرد و همچنین مشتاقیم که اسرائیل زودتر علیه ما اقدام کند تا ما این نابودی را کمتر از ۲۵ سالی که وعده داده شده، محقق کنیم و شر آنها را حتی از روی ملت آمریکا نیز برداریم.
به گزارش تسنیم، سرلشکر صالحی تصریح کرد: ما امروز دیگر گزینه‌ای روی میز علیه خود مشاهده نمی‌کنیم چرا آنها امروز تنها تهدید می‌کنند.

رادار سپهر با ۳ هزار کیلومتر برد تا پایان سال رونمایی می شود
امیر اسماعیلی هم در حاشیه این مراسم با بیان اینکه پدافند هوایی از رادار دوربرد سپهر تا پایان سال رونمایی خواهد کرد افزود: این رادار سه هزار کیلومتر برد دارد و چنین رادارهایی در دنیا به عنوان لبه تکنولوژی محسوب می‌شوند و بیش از ۵ یا ۶ کشور از آنها ندارند. بخش اعظمی این رادار انشاء الله تا پایان سال رونمایی خواهد شد و قول می‌دهیم پرواز هواپیماها را در ورای مرزها از روی باند‌ها کنترل کرده و دفاع روی عمق را که همیشه می گفتیم اولین اصل پدافند هوایی است، انجام خواهیم داد.
وی در خبری که ایسنا منتشر کرد گفت: ما به کسانی که تهدید می‌کنند نگاه می‌کنیم که ببینیم آیا می‌توانند با ما دست و پنجه نرم کنند یا بازو بیاندازند یا خیر؟ کسی مثل داعش یا گروههای کوچک این چنینی که پشیزی ارزش ندارند اگر بخواهند ما را تهدید کنند با تهدید خودشان سرنگون می‌شوند و من به شما از جان و دل این تضمین را می‌دهم.

رزمایش موشکی سپاه به زودی برگزار می‌شود
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران هم در خصوص رزمایش آینده نیروی هوافضای سپاه گفت: رزمایش موشکی به زودی برگزار می‌شود و ما اجازه تحرک به هیچ دشمنی را نخواهیم داد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم امروز در مجلس با بیان اینکه ماهیت دعوای جمهوری اسلامی ایران با آمریکا تنها به موضوعاتی مانند اقتصاد محدود نمی شود، تاکید کرد: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران باعث شده آمریکایی‌ها انفعالی عمل کنند.
به گزارش خانه ملت، سردار فدوی افزود: رئیس جمهور آمریکا رسما در بیان راهبردهای کشورش اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۰ برنامه ای برای جنگ ندارد که این به دلیل قدرت بازدارندگی است و مبانی انقلاب اسلامی و انقلابیون باعث شده اند که قدرت بازدارندگی به وجود آید.

https://hoorkhabar.ir/582603کپی شد!
41
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.