اسماعیل جلیلی به هورنیوز گفت : بررسی میزان اجرای قانون رفع موانع تولید با حضور نعمت زاده

اسماعیل جلیلی درگفت و گو با خبرنگار پارلمانی هورنیوز با اشاره به دستور کار امروز دوشنبه (۳۰ شهریور) کمیسیون ویژه‌ حمایت از تولید‌‌ ملی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: در جلسه امروز این کمیسیون نمایندگانی از وزارت اقتصاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت میهمان کمیسیون بودند.

نماینده مردم مسجد سلیمان،لالی و هفت گل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ارایه گزارش عملکرد این وزارت خانه از مجموعه اقدامات انجام شده در باب رفع موانع تولید میهمان کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بود، افزود: با توجه به قرار گرفتن در شرایط رکود اقتصادی و بروز مشکلات بسیاری چون کمبود نقدینگی، بدهی های بانکی، مشکلات کارگری و معضلات مرتبط با دولت به ویژه در بحث مالیات ها وضعیت صنعت و تولید در برهه حساسی قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه پیش بینی ما از وضعیت بعد از انجام توافق گشودگی حوزه های مختلف اقتصادی است، تصریح کرد: متاسفانه طبق اظهارات وزیر صنعت نباید انتظاری در خصوص بهبود اوضاع اقتصادی کشور در سال جاری داشته باشیم.

وی با اشاره به تاکید کمیسیون ویژه تولید ملی بر اجرای قانون رفع موانع تولید، گفت: تشویق تولید کنندگان به تولید بیشتر برای جذب بازارهای جهانی و صادارت کالاهای ایرانی یکی از الزاماتی است که برای بهبود اقتصاد کشور باید مدنظر باشد.

جلیلی با یادآوری کاهش انگیزه مردم برای خرید محصولات و کالاهای مختلف در نتیجه رشد وضعیت رکودی در کشور، تصریح کرد: باید شرایطی در کشور دنبال شود تا علاوه بر بهبود وضعیت تولید تحریک تقاضا را نیز در پی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون ویژه‌ حمایت از تولید‌‌ ملی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، با بیان اینکه افزایش حجم بیکاری و عدم پاسخ به نیاز جامعه به بازار کار از تبعات کاهش تولید در کشور است، افزود: سیاست های کارآمدی در حوزه صنعت و تولید باید به صورت جدی از سوی وزارت اقتصاد و وزارت صنعت پیگیری شود.

https://hoorkhabar.ir/582550کپی شد!
77
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.