هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خوزستان تشکیل شد

این جلسه به ریاست جناب آقای امید حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان برگزار گردید . رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد : با توجه به درنظر گرفتن قانون ، روحیه و رویکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در راستای رویکرد دولت، پشتیبانی و حمایت از سرمایه گذاران است .

امید حاجتی با بیان اینکه مشکلات گذشته تنگناهایی را برای بنگاه های اقتصادی در حال حاضر ایجاد کرده، تصریح کرد : باید بانک ها و مدیریت کلان استان همکاری لازم را درجهت حمایت از تولیدکنندگان داشته باشند .

وی یادآورشد : تولیدکنندگان نیز باید تا جایی که امکان دارد همکاری لازم جهت پرداخت معوقات خود به بانکها را انجام دهند . رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان که در جمع اعضای کارگروه و مدیران بانک های عامل استان و مدیران دستگاهی سخن می گفت ، از بانک ها خواست نسبت به تولیدکنندگان استمهال لازم را داشته باشند و اگر در مواردی امکان بخشودگی نیز وجود دارد ، همکاری لازم را انجام دهند .

سید نورالله حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران و تولیدکنندگان استان ، خاطر نشان کرد : ادبیات دولت تدبیر و امید همواره همراهی و همکاری با واحدهای تولیدی بوده و هرگز دولت نگاه از بالا به پایین نداشته و نخواهد داشت .

در این جلسه جهت راه اندازی و فعالیت مجدد برخی از واحدهای تولیدی استان و یا کمک به تداوم تولید آنها پس از بحث و بررسی در هر مورد تصمیماتی اتخاذ گردید .

درخواست شرکت فتح المبین بهبهان از بانک صنعت و معدن مبنی بر تأمین سرمایه در گردش مطرح و مقرر گردید : متقاضی نسبت به اخذ پروانه بهره برداری بهداشتی ،‌ تهیه صورتهای مالی ( تراز نامه و حساب سود و زیان ) و تأمین پشتوانه وثیقه ملکی شهری اقدام و سپس بانک صنعت و معدن در چهارچوب دستورالعملهای خود نسبت به بررسی درخواست سرمایه در گردش مورد نیاز طرح اقدام و مساعدت نماید .

همچنین درخواست شرکت صنایع گوشت خوش خوراک بهبهان از بانک صنعت و معدن مبنی بر اعطا تسهیلات سرمایه در گردش مطرح و مقرر گردید : متقاضی ابتدا نسبت به انتقال کلیه تعهدات هیأت مدیره قبلی اقدام نماید .

سپس با پرداخت ۵% کل بدهی ، تقسیط بدهی ، بخشودگی جرائم با اخذ مجوز از کارگروه اشتغال استان در خصوص تسهیلات تبصره ای اقدام شود .

ضمنا متقاضی نسبت به ارائه طرح به بانک صنعت و معدن جهت اخذ تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ ده میلیارد ریال اقدام و بانک پس از بررسی وفق مقررات همکاری و مساعدت نماید.

در ادامه این جلسه درخواست شرکت ارجان شهد جنوب بهبهان از بانک صنعت و معدن مبنی بر تقسیط بدهی ها مطرح و مقرر گردید : متقاضی ظرف مدت یک هفته نسبت به پرداخت پانصد و بیست میلیون ریال اقدام و بانک نیز مانده بدهی را به مدت سه سال تقسیط نماید . همچنین با توجه به تغییر سهامداران، تغییر و تحول سهامداران دربانک صورت گیرد .

ضمنا جهت اخذ تسهیلات به مبلغ یک میلیارد تومان با لحاظ نمودن دوره تنفس مناسب سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نسبت به معرفی جهت اخذ تسهیلات از بانک ملت پیگیری نماید .

با توجه به تملیک محل اجرای طرح شرکت ماشین سازی کوثر بهبهان به مدیریت آقای مسکنتی توسط بانک ملی و اعلام آمادگی بانک مبنی بر واگذاری طرح بصورت اجاره به شرط تملیک به نامبرده با شرایط اعلامی اداره مرکزی بانک، مقرر گردید جهت خروج از وضعیت فعلی و امکان تکمیل و راه اندازی این طرح متقاضی نسبت به انتخاب و اجرای هر یک از راهکارهای اجرایی ذیل اقدام نماید :

جهت برگشت ملک به متقاضی ، شرکت نسبت به پرداخت ۱۰% کل بدهی اقدام نماید . بانک نیز در قالب اجاره به شرط تملیک نسبت به تقسیط مانده بدهی بمدت ۶۰ ماه اقدام نماید . مانده بدهی ناشی از ارزشیابی و مزایده نیز پس از پرداخت ۵% بدهی بمدت ۵ سال تقسیط میگردد.

در صورت انجام توافق و در راستای انجام مقدمات جهت راه اندازی طرح بانک ملی نسبت اعطاء ۶ ماه تنفس اقدام نماید . در این مدت متقاضی نسبت به تکمیل و راه اندازی طرح اقدام نموده و پروانه بهره برداری اخذ نماید .

درصورت اجرایی شدن بندهای فوق، بانک ملی بنا به درخواست متقاضی و با ارائه وثیقه غیرمنقول شهری نسبت به بررسی و مساعدت در تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز اقدام مینماید .

در صورتیکه متقاضی نسبت به تأمین وثیقه غیرمنقول شهری معادل کل بدهی ملک تملیک شده از وی در شهرک صنعتی بهبهان اقدام نماید . بانک ملی نسبت به انتقال مالکیت به نام ایشان اقدام مینماید .

در صورت انجام تقسیط و به تعویق افتادن ۲ قسط از اقساط بدهکار، بانک ملی نسبت به ادامه علمیات اجرایی اقدام خواهد نمود . در پایان این جلسه در خصوص بدهی های معوق آقای ابراهیم اثنی عشری به بانک ملی مقرر گردید : متقاضی نسبت به پرداخت ۲۰% مانده بدهی به بانک بصورت نقدی اقدام نماید . بانک نیز با اخذ وثیقه غیرمنقول شهری ارزنده و سهل البیع مانده بدهی راتقسیط نماید . ضمناً موضوع ابقاء ضامنین بجای وثیقه توسط بانک بررسی و با نظر مساعدت اقدام نماید .

https://hoorkhabar.ir/582452کپی شد!
53
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.