تشکیل کمیته های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان

سردار محمد علی پور چهارشنبه به نشست برنامه ریزی هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد:این کمیته ها شامل نیروهای مسلح، فرهنگی و هنری، ایثارگران ، تبلیغات و اطلاع رسانی، پشتیبانی و بانوان به دبیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس می باشند.
وی افزود: تمامی برنامه های هفته دفاع مقدس، با نظارت و سیاست گذاری این کمیته ها اجرا می شود.
سردار علی پور با اشاره به اجرای بیش از دو هزار و ۵۰۰ برنامه در این هفته ادامه داد: رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه دستاوردهای هفته دفاع مقدس و کتاب، نواختن زنگ ایثار و مقاومت همزمان با بازگشایی مدارس، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان خوزستان است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان از جمله دیگر برنامه های این هفته به برگزاری جشنواره پایتخت پنجره ها، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، ارائه خدمات رایگان پزشکی به ساکنان نقاط محروم و سخنرانی فرماندهان نظامی در نماز جمعه اشاره کرد.
وی در ادامه با تاکید بر تبیین و احیای فرهنگ دفاع مقدس گفت: بنیاد از راه انعقاد تفاهم نامه با دانشگاهها از پایان نامه های دکتری و ارشد با موضوع دفاع مقدس حمایت می کند و دو واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاهها تدریس می شود.
سردار علی پور اظهار کرد: امسال ۲۰ جلد کتاب دفاع مقدس رونمایی و ۲۵ یادمان نیز ایجاد شده است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان اضافه کرد:امسال برای نخستین بار، مرکز فرهنگی آبادان، اهواز و سوسنگرد برای مشخص کردن نقش این شهرها در دفاع مقدس، راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: مرکز فرهنگی هنری آبادان در منطقه بریم، بهترین آثار بکر دفاع مقدس را نشان می دهد.
سردار علی پور گفت: خوزستان ۲۳ هزار شهید، ۳۵ هزار جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و یک هزار و ۵۰۰ زن شهیده دارد و شاهد پیروزی عملیات های بزرگی مانند ثامن الائمه، فتح المبین، طریق القدس، خیبر، بیت المقدس، بدر و کربلای چهار و پنج بوده است.

https://hoorkhabar.ir/582202کپی شد!
84
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.