هر آنچه که در همایش تجلیل از تعاونیهای برتر خوزستان گذشت + تصاویر

چندی پیش بود که انصاری زاده معاون تعاون اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با حضور در دفتر هورنیوز به تشریح بخش تعاون استان پرداخت.بعد از آن مصاحبه سوال بسیار مهم برای ما این بود که چگونه استان خوزستان به ادعای آقای انصاری زاده از لحاظ تعاون برترین رتبه در کشور را داراست.

photo_2015-09-10_12-56-52

ایشان گفت:ما در بخش تعاون در کشور رتبه اول را به دلیلِ، وجود تقریباً بیشترین تعاونی های فعال و صادرات از استان که در سال گذشته به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است، که این رقم برای مرزنشینان استان ۹۲ میلیون دلار بوده در اختیار داریم.

پس از این مصاحبه و گذشت چند روز در هجدهم شهریور ماه نود و چهار این ادعا ثابت شد و همایش با شکوهی در اهواز برای تقدیر از تعاونی های برتر استان برگزار گردید. این همایش جهت تجلیل از سه تعاونی برتر (تعاونی مرز نشینان شادگان، شلمچه اروند و تعاونی گروه ملی اهواز ) بود که در بین ۱۴ تعاونی برتر ملی از میان ۷۴۵۰ تعاونی در سطح کشور انتخاب شدند.در میان تعاونی های برتر ملی ۶۸۴ تعاونی خوزستان به چشم می خورد که این خود برای خوزستانیها باعث غرور است. این همایش را بزرگان دینی، سیاسی، فرهنگی اجتماعی و … استان همراهی کرده که گوشه ایی از آن را به سمع و نظر شما می رسانیم.

آیت الله دکتر حیدری : تعاونی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تعاونی را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: باید قوانین دست و پا گیر بانک ها برای کمک به تعاونی ها برداشته شود.

IMG_7069

آیت الله حیدری، با اشاره به فعالیت هفت هزار تعاونی فعال در استان گفت: تجربه موفقی در بخش تعاون به دست آمده که می تواند یک الگوی موفق برای سایر کشورها باشد. وی تعاونی را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و خاطر نشان کرد: اقتصاد ایران وابسته به نفت است که این امر می تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند چرا که اقتصاد ما اقتصاد درون گرا نیست و نمی تواند جایگزین درآمد نفت باشد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: خوزستان در زمینه آب با مشکلات بدی روبرو است و علاوه بر خشکسالی برداشت آب از سرشاخه ها رودخانه های استان باعث از بین رفتن کشاورزی شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر کشتزارهای صیفی جات از بین رفته و رودخانه های خوزستان خشک و شور شده اند، افزود: این بی عدالتی است که آب خوزستان به استان های دیگر فرستاده شود و این استان بدون آب باشد؛ باید قبل از اینکه فاجعه ای اتفاق بیفتد این مشکل حل شود.

حجت الاسلام حسن زاده: تامین حداقل ها برای مردم و ایجاد اشتغال می باشد
در ادامه، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه این استان در بخش خصوصی سازی هیچ پویایی ندارد، گفت: فرصت های موجود در استان نباید تنها در اختیار افرادی که توانایی مالی دارند قرار گیرد.

IMG_7140
وی با بیان اینکه تنها راه مشارکت همه مردم در اقتصاد خوزستان، تشکیل تعاونی است، تصریح کرد: نقشی که دولت ها و حکومت ها باید داشته باشند سیاست گذاری نظارت است و دولت ها باید بر آنچه سیاست گذاری کرده اند نظارت کنند.
وی با بیان اینکه کارگاه های زودبازده سرمایه زیادی را می گیرند اما عملکرد مناسبی ندارند که می طلبد دولت به این بخش وارد شود، افزود: آنچه بر عهده نظام جمهوری اسلامی است تامین حداقل ها برای مردم و ایجاد اشتغال می باشد که این امر مباحث زیادی از جمله سیاسی، دینی و اجتماعی را به خود مرتبط می کند.

هوشمند صفایی: دو هزار تعاونی موفق کشاورزی در استان خوزستان فعال است
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان به فعالیت تعاونی ها در این استان اشاره کرد و اذعان داشت: خوزستان استانی است که زمینه برای مشارکت مردمی در آن نسبت به سایر استان ها فراهم تر است.

IMG_7089
وی با اشاره به اینکه تعاون بخش میانه دولت و بخش خصوصی است و دولت باید امکان کار را در اختیار کسانی قرار دهد که توانایی کار کردن دارند، ابراز کرد: ۲ هزار تعاونی موفق کشاورزی در استان خوزستان فعال است.
وی با بیان اینکه بخش صید و صیادی به صورت کامل به حالت تعاونی کار فعالیت می کند و یک اقتصاد مردمی است، عنوان کرد: نقش مهم مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی بدون تعاونی ممکن نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، خاطر نشان کرد: اتاق تعاون در دولت قبل کاملا از بین رفت ولی طی یکسال اخیر فعالیت آن دوباره آغاز شده و در دادن مشاوره و آرا در بین تعاونی ها فعالیت می کند.

به گزارش هورنیوز ؛ در این مراسم ۸۰ طرح تعاونی در قالب پنج بخش کشاورزی، صنعتی، فرش دستباف و خدمات مسکن به صورت نمادین افتتاح شد. همچنین از ۱۵ تعاونی برتر استان تجلیل شد که از ایت تعداد سه تعاونی برتر ملی بودند.

IMG_7002

IMG_7010

IMG_7024

IMG_7049

IMG_7111

IMG_7121

IMG_7131

IMG_7150

IMG_7195

IMG_7208

https://hoorkhabar.ir/581566کپی شد!
112
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.