هوشمند صفایی : اشتغال در خوزستان باید فراتر از حفاری و نفت معنا پیدا کند

به گزارش هورنیوز ؛ هوشمند صفایی در خصوص فرهنگ کار در خوزستان و لزوم تغییر نگرش در آن اظهارکرد: باید روی این فرهنگ در سطح کلان کشور خیلی کار شود.در استان خوزستان نیز از طریق صداوسیما و تدوین برنامه ای در راستای اشاعه فرهنگ کار و ارتقاء آن، بودجه لازم پیش بینی شده است.

وی یکی از معضلات بیکاری جوانان استان را گرایش به سمت کارهای نفتی خواند و گفت: در مراجعات روزمره به اداره کار متوجه می شویم که شرکت های حفاری و نفت، فرهنگ کار را تغییر دادند از این جهت که جوانان ما کار دیگری را قبول ندارند.

صفایی افزود: جوانان جویای کار بر استخدام در این دو شرکت اصرار دارند در حالی که ما این همه منابع در استان داریم و شغل فقط شامل حفاری و نفت نیست، بلکه کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی حرف های مهمی برای گفتن دارند.

وی تاکیدکرد: در دنیا از کسب و کارهای کوچک و مشاغل خرد و خانگی بهترین استفاده می شود مثلا کشور چین با ان امار جمعیتی اش، فرهنگ کارشان بالاست و هرکاری که تامین کننده نیاز زندگی شان باشد را پیش گرفته و پیشرفت می کنند.

هوشمند صفایی تصریح کرد: باید استان خوزستان را به سمتی ببریم که اشتغال فراتر از حفاری و نفت معنا پیدا کند. با استفاده از اموزش های مهارتی فنی و حرفه ای می توان به مشاغل دیگر هم دست یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با اشاره به اعتبارات صندوف کارآفرینی امید گفت: امسال صندوق کارآفرینی امید اعتباراتی دارد که که به مشاغل خرد و خانگی داده می شود. پشتیبان هایی نیز برای این مشاغل پیش بینی شده که عمدتا کارآفرینان هستند و وظیفه شان فراهم کردن ابزارو امکانات کار و قراردادن آن در اختیار کسانی که است که می خواهند مشاغل خورد انجام دهند و آن ها را پشتیبانی می کنند.

وی ادامه داد: فرهنگ کار باید از خانواده و به عنوان یکی از دروس از آموزش و پروش شروع شود. خانواده در اشنا کردن و یا مقید کردن جوان به کار نقش مهمی ایفا می کند. برخی خانواده ها تصورشان براین است اگر جوان را تا سنین بالا زیرپوشش خود داشته باشند به نفع وی عمل می کنند در صورتی که این جوان بعدها ضررش را خواهددید.

صفایی با تاکید بر این که فرهنگ کار باید از دوران دبستان و کودکی جا بیافتد، خاطرنشان کرد: در واقع این جوان باید با رسیدن به یک سن خاص وارد جامعه شود اموزش های عملی و ان چه که نیاز بازارکار است، ببیند و با دست پر به اشتغال بپردازد.

وی اضافه کرد: باید اساسی در کلان کشور روی این موضوع کار شود اموزش های لازم شروع شده و کودک را با کارکردن اشنا کنند. این مقام مسئول با بیان این که خیلی از مشاغل ما در اختیار اتباع خارجی است، عنوان کرد: طبق امار دو و نیم شغل در اختیار افغانی هاست که برای کنترل این موضوع، بنده به عنوان رئیس شورای فنی اتباع خارجی استان، صدور پروانه کاری برای هر فرد تبعه خارج که وارد استان می شود را منوط کردم به این که سه نیروی جوان ایرانی در کنار وی به کار گرفته شود.

صفایی تصریح کرد: باید با استفاده از منابع استانی مان، هر تلاشی که در راستای ارتقاء فرهنگ کار و رسیدن به اشتغال لازم است را به کار بگیریم.

https://hoorkhabar.ir/581532کپی شد!
106
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.