گزارش هورنیوز از بلاتکلیفی و سردرگمی مسافران در فرودگاه اهواز، چرا کسی پاسخگو نیست!؟
به گزارش هورنیوز ؛ شب گذشته بروز پدیده گرد و خاک در آسمان اهواز ، در بعضی از پروازها تاخیر چند ساعته ایجاد و برخی از آنها را لغو نمود.
شاید تا اینجا این امر کاملاً عادی به نظر برسد اما به نقل از مسافران حاضر در فرودگاه ؛ شب گذشته فرودگاه اهواز شاهد سردرگمی و بلاتکلیفی تعداد زیادی از از آنان شد.
یکی از مسافران در گفت و گو با خبرنگار هورنیوز گفت : ما طبق برنامه در فرودگاه حاضر شدیم و قرار بود ساعت ۲۳ از اهواز به سمت تهران پرواز کنیم. چند دقیقه قبل از پرواز با دریافت کارت پرواز به سالن شماره ۲ فرودگاه اهواز منتقل شدیم.
این مسافر ادامه داد : مدت زیادی در سالن منتظر بودیم تا آنکه به دلیل ازدحام مسافران و پر شدن سالن ، ما را به سالن اصلی فرودگاه بازگرداندند. پس از گذشت چند ساعت هیچگونه پاسخگویی و یا رسیدگی از سوی مسئولین فرودگاه و نمایندگان شرکت های هواپیمایی به ما نشد. سردرگمی ، بلاتکلیفی طولانی و بی نظمی باعث شد تعداد زیادی از مسافران بلیط های خود را کنسل کنند.
نهایتاً پس از ۴ ساعت تاخیر ، پروازها انجام شد.
به گزارش هورنیوز ، نکته جالبی که این مسافر به خبرنگار ما گفت ؛ عدم حضور نماینده شرکت هواپیمایی برای پاسخگویی به مسافران بود در حالی که طبق قوانین ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین ها ، نماینده آنان باید در فرودگاه حاضر باشد تا به سوالات و مشکلات مسافران رسیدگی نماید.
همچنین طبق همین قانون، در تاخیر های بین ۲ تا ۴ ساعت، شرکت هواپیمایی موظف است به وسیله ی نماینده خود و با هماهنگی مسئولین فرودگاه جهت تخصیص مکانی برای استراحت و همچنین پذیرایی مناسب از مسافران اقدام نماید.
البته این امر همیشه در کشورمان توسط ایرلاین ها چشم پوشی می شود و دلیل آن عدم آشنایی مسافران با حقوق شان می باشد.
ایرلاین ها موظف هستند در صورت تاخیر زیاد یا لغو پرواز ناشی از شرایط جوی ، مسافران را باید پرواز جایگزین شرکت دیگری جابجا و یا کل بهای بلیط آنان را بازگردانند.