چرا ۴۷ هزار دانش آموز اول ابتدایی مردود شدند؟!

مجید قدمی در خصوص مردود شدن ۴۷ هزار دانش‌آموز اول ابتدایی که عنوان شده دیرآموز هستند، افزود: این آمار باید بررسی شود و ممکن است که تنها بخشی از آنان دیر آموز باشند.

وی افزود: مشخصات ۴۷ هزار دانش آموز مردودی در پایه اول ابتدایی را دریافت خواهیم کرد تا متوجه شویم چند درصد از این آمار متعلق به دیر آموزان بوده است و چند درصد به سایر عوامل باز می گردد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: افت تحصیلی دانش آموزان تنها به ضریب هوش باز نمی گردد بلکه مسایل اقتصادی، هوشی، نگرشی و توانایی معلم و تراکم بالای کلاس های درسی نیز نقش دارد.

وی یاد آور شد: معلمین قوی باید برای پایه ابتدایی انتخاب شوند و بهترین معلم ها در پایه اول ابتدایی تدریس کنند چرا که تحقیقات نشان داده است اگر معلم اول ابتدایی توانایی لازم را نداشته باشد آنان را دچار اختلال یادگیری می کند.

قدمی با بیان اینکه ضریب خطا در پایگاه‌های سنجش بسیار کم است، تصریح کرد: ضریب تشخیص سنجش بالاست و در دو مرحله انجام می گیرد. اگر دانش آموزی وضعیت مشکوکی داشته باشد به مرحله سنجش تخصصی فرستاده می شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد: سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار دیرآموز به مدارس عادی فرستاده می شوند و این دسته از دانش آموزان در تعاملات اجتماعی مشکل ندارند و مشکل درسی آنان با یک معلم خوب به خصوص در دوره ابتدایی حل می شود.

وی ادامه داد: منطق حکم می کند تا دانش آموزان دیرآموز یا مرزی در مدارس عادی درس بخوانند و با یک تغذیه، معلم و شرایط خوب ۵ تا ۱۰ نمره هوشی آنان افزایش می یابد.

پیش از این محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی از مردودی ۴۷ هزار دانش آموز پایه اول که تعدادی از آن­ها جزو دانش آموزان دیر آموز بوده اند خبر داده بود و وزیر آموزش و پرورش ضمن تایید این خبر سخنان مشابهی را بیان کرده است.

https://hoorkhabar.ir/581041کپی شد!
40
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.